MS Windows
briani 27239
PhotoGallery forsøger at installeres sig v~
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 17:08

Hej.

Jeg har fået et pudsigt problem - hver gang jeg startet min PC op, som kører
XP Home med SP3, så er der et program med navnet PhotoGallery som prøver at
installere sig selv.

Aner ikke hvad det er for et program...og kan ikke umoddelbart finde det i
mappen "Programmer".

Jeg kan svagt huske, at jeg tidligere har været ude for samme problem for år
tilbage.

Nogen som kan hjælpe med hvad der sker/hvordan jeg slipper for det ? Har en
ide om, at det skyldes en eller anden opdatering fra MS.....men er ikke
sikker.

Mvh

Jesper.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-02-09 00:45

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en ide om, at det skyldes en eller anden opdatering fra MS.....men er ikke

Det kan med stor sandsynlighed deaktiveres ved at pille lidt i regedit.
Hvis du er heldig, kan du starte msconfig og se under start om det ligger
som en proces der. Så er det bare at fjerne fluebenet, så stopper der.
Ellers ville det være rart, hvis du kunne tage et printscreen og poste et
eller andet sted (evt. sende direkte til mig, men email er valid), så kan
der nok gives en nærmere anvisning.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 09:28

> [...]
> eller andet sted (evt. sende direkte til mig, men email er valid), så kan

Hej Kurt.

Jeg har nu fundet ud at, at den forsøger at installerer dette:

C:\SWSETUP\HPhotoST\setup\PhotoGallery\

I mappen C\SWSETUP..... ligger der en masse undermapper, men ikke en som
hedder "C:\SWSETUP\HPhotoST\setup\PhotoGallery\".

Jeg har søgt på Google og set, at mange andre også har samme problem, men
jeg kan sørme ikke læse mig frem til løsningen.

Som nævnt har jeg haft problemet før og mener, at det var relativt nemt at
løse...men det hjælper jo ikke meget, når jeg ikke ved hvad jeg skal
gøre.......

Jeg bruger ikke en HP printer, men Canon, men min pc er en HP.....

Håber at disse informationer kan hjælpe....

mvh

Jesper

Fra : kk

Dato : 26-02-09 09:49

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ide om, at det skyldes en eller anden opdatering fra MS.....men er ikke

Hej Jesper,
Hvis du har en HP printer installeret, er det overvejende sandsynligt at
Photo Gallery hører til der!
Forskellige regbase renseprogrammer har en tilbøjelighed til at ville fjerne
det. Hos mig sker der undertiden det, at ved aktivering af f. eks. billeder,
så skal den lige installere Photo Gallery først. Derfor kigger jeg altid
efter, hvad det er et renseprogram vil fjerne, og fjerner fluebenet ved evt.
HP filer.
Det er altså ikke noget du skal være bange for. Prøv derfor, at lade den
installere, og find ud af, hvilket optimeringsprogram som gerne vil af med
den.
Hvis du ikke har eller har haft en HP printer installeret, så er jeg lost.
Håber ikke at jeg har forvirret dig for meget.
mvh
kk