Firefox hænger i baggrunden
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 04-03-09 08:33

I længere tid har jeg haft problemer med, at når jeg lukker Firefox bliver
den ved med at køre i baggrunden. Hvis jeg senere genstarter FF får jeg
meddelelsen:

"Firefox kører allerede, men svarer ikke. For at åbne et nyt vindue, skal
du først afslutte den eksisterende Firefox proces, eller genstarte dit
system".

Den eneste måde at dræbe svinet på er at åbne Windows Jobliste og klikke
"Afslut proces". Det er lidt træls at en død FF ligger og bruger 100-120 Mb
af mine ressourcer.

Nogen der oplever det samme?

XP og FF er fuldt opdaterede.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : ego

Dato : 04-03-09 10:01

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i
meddelelsen news:pm9l92wtn5xx.kbn50d0jfwpd.dlg@40tude.net...
> [...]
> og klikke
> "Afslut proces". Det er lidt træls at en død FF ligger og

Ja, jeg oplever det samme, og somme tider kan den end ikke kvæles
Windows jobliste, kun en genstart kan løse problemet.

Vista og FF er fuldt opdaterede

mvh
kaj

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-09 10:14

ego skrev:

> Ja, jeg oplever det samme, og somme tider kan den end ikke kvæles i
> Windows jobliste, kun en genstart kan løse problemet.

I kan begge prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand.
Hvis problemet så ikke opstår, er det en udvidelse, der
driller. Det er også set, at sikkerhedsprogrammer eller
snavs på computeren kan drille.

Om fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-09 07:00

On Wed, 04 Mar 2009 10:14:03 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> I kan begge prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand.
> Hvis problemet så ikke opstår, er det en udvidelse, der
> driller. Det er også set, at sikkerhedsprogrammer eller
> snavs på computeren kan drille.

Selv om jeg af og til kører en "Tjek for opdateringer" af mine tilføjelser,
var min 'Foxmarks Bookmarks Synchronizer' stadig version 1.6. Nu har jeg
manuelt installeret version 1.7.1 og det ser umiddelbart ud til at have
hjulpet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per

Dato : 04-03-09 15:12

ego wrote:
> [...]
> Ja, jeg oplever det samme, og somme tider kan den end ikke kvæles
> Windows jobliste, kun en genstart kan løse problemet.

Jeg tror i begge 2 kører med Zonealarm - det er den der laver ravagen.

Det er ikke nok at slukke ZA - den skal afinstalleres - så virker det igen.

Jeg har selv haft problemet og har måtte fjerne ZA og nu spiller min Pc
bare.
Der er et eller andet i ZA der konflikter med en win update.

Jeg er nu gået over til Vistas inbyggede Firewall og må nøjes med den - jeg
har ellers været tilfreds med ZA i mange år - men den har jævnligt drillet
på flere forskellige pc´er - så nu er det slut.

Iøvrigt blev min Pc markant hurtigere til at lukke ned efter fjernelsen af
ZA.

Giv gerne en tilbagemelding om det var ZA, der var årsag til problemet.

Mvh. Per

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 04-03-09 15:43

On Wed, 4 Mar 2009 15:12:14 +0100, Per wrote:

> Jeg tror i begge 2 kører med Zonealarm - det er den der laver ravagen.

Ikke jeg. Jeg bruger Windows firewall, men har naturligvis diverse
sikkekrhedsprogrammer kørende.

Fra : ego

Dato : 05-03-09 11:33

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Giv gerne en tilbagemelding om det var ZA, der var årsag til
> problemet.

Jeg kører med ZA, så det er muligt det er den, der er årsag til
problemet,
Jeg fjerner den, og melder tilbage hvis det har hjulpet, der kan
dog godt
gå nogen tid før det sker, da det normalt sker med 3 til 4 dages
mellemrum.

mvh.
kaj