Kraftigt CPU forbrug på nogle hjemmesider ~
Fra : Emil

Dato : 03-03-09 16:33

Hej

Gennem nogle måneder har jeg dagligt åbnet en halv snes hjemmesider
(aviser) på een gang, og det virker fint i firefox.

For en lille ugestid siden gik det galt, maskinen låste næsten, idet
CPU-forbruget var tæt på 100%. Det er en lille bærbar med meget lidt
RAM.

Det viste sig, at det var www.politiken.dk som tog kræfterne ud af
maskinen.

Jeg prøvede så på en stor bærbar. Her steg CPU-forbruget også
gevaldigt fra nogle få til omkring 50% når politikens hjemmeside blev
besøgt.

Forbruget faldt til normale værdier hvis der blev valgt en artikkel
fra forsiden.

Er det bare mig som har problemet/fænomenet?

m.v.h. Emil

Fra : simon

Dato : 03-03-09 16:44

Emil skrev:
> [...]
> fra forsiden.
>
> Er det bare mig som har problemet/fænomenet?

Hej.
Ja det kan være nogen af reklamerne, der bruger Adobes
Flashplayer eller Shockwave-player.
Prøv evt. om du kan slå reklamerne fra med Adblock+, som
du kan hente som en tilføjelse til Firefox.

mvh
simon

Fra : simon

Dato : 03-03-09 16:56

simon skrev:

> [...]
> Flashplayer eller Shockwave-player.
> Prøv evt. om du kan slå reklamerne fra med Adblock+, som
> du kan hente som en tilføjelse til Firefox.

hej igen.
Nu prøvede jeg lige med firefox - ja politikens side
bruger mange resourcer, som Adblock heller ikke kunne
klare.
Det kunne tyde på noget script-halløj, der kører på
forsiden.
Jeg kan se, at Internet Explorer rapporterer om en
fejl på siden, hvis man bruger denne browser.
Nu har jeg lige prøvet at deaktivere java i Firefox -
det hjalp gevaldig på resourceforbruget på Politikens
hjemmeside.
/simon

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-09 18:40

simon wrote:

> Nu prøvede jeg lige med firefox - ja politikens side
> bruger mange resourcer, som Adblock heller ikke kunne

Jeg har også lige prøvet. Min maskine er rimeligt kraftig og den er
ganske godt presset. Der må være en fejl på den side...

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 03-03-09 17:55

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Det viste sig, at det var www.politiken.dk som tog kræfterne ud af
> maskinen

Jeg oplever det også m/IE, og har helt opgivet mit daglige besøg på nævnte
side af samme grund.

Se evt også her:

417 Errors, 100 warning(s):
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0