Kan ikke fjerne bogmærke fra FF
Fra : Thomsen

Dato : 28-02-09 18:24

Hej
Oppe i min favorit-bogmærke-linie, lige under adressefeltet i Firefox, har
jeg et bogmærke jeg ikke kan slette.
Det hjælper ikke at højreklikke på bogmærket og vælge slet, som man normalt
gør.
Er der mon andre muligheder.

mvh Ole

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-02-09 18:58

Thomsen wrote, On 28-02-2009 18:24:
> [...]
> jeg et bogmærke jeg ikke kan slette.
> Det hjælper ikke at højreklikke på bogmærket og vælge slet, som man normalt

Flyt markøren over bogmærket, og mens højre museknap holdes nede,
trækkes bogmærket op på knappen til bogmærke-menuen øverst, og derefter
ned i menuen.

Fra : Thomsen

Dato : 28-02-09 21:39

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Flyt markøren over bogmærket, og mens højre museknap holdes nede, trækkes
> bogmærket op på knappen til bogmærke-menuen øverst, og derefter ned i
> menuen.

Fungere desværre ikke...hvis jeg ellers gør det rigtigt.

mvh Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-03-09 00:34

Thomsen wrote:

> Fungere desværre ikke...hvis jeg ellers gør det rigtigt.

Bogmærke-menu'en har sit eget område under "Bogmærker". Der kan uønskede
bogmærker slettes.

Jesper Poulsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-03-09 01:31

Thomsen wrote, On 28-02-2009 21:38:
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Fungere desværre ikke...hvis jeg ellers gør det rigtigt.

Undskyld, jeg skrev noget forkert. Der skulle stå VENSTRE museknap.

Fra : Thomsen

Dato : 01-03-09 18:24

> Undskyld, jeg skrev noget forkert. Der skulle stå VENSTRE museknap.

Jeg kan gøre alt det "almindelige" med de andre bogmærker i favoritlinien,
men lige denne ene vil ikke væk.
Når jeg bare trykker på bogmærket sker der heller ikke noget. Det sender mig
ikke ud på nettet.

mvh Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-09 18:55

Thomsen skrev:

> Jeg kan gøre alt det "almindelige" med de andre bogmærker i favoritlinien,
> men lige denne ene vil ikke væk.

Har du prøvet inde fra Bogmærker => Arranger bogmærker?

Adskiller det sig på nogen måde fra andre bogmærker - altså
ud over at du ikke kan slette det?

Prøv at højreklikke på det og vælge Egenskaber - hvad står
der ud for Sted?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Thomsen

Dato : 01-03-09 19:46

> [...]
> ikke kan slette det?
>
> Prøv at højreklikke på det og vælge Egenskaber - hvad står der ud for

Der står ingenting. Det må være en eller anden form for grafisk "rest" som
ikke reagere på noget.
Det er ikke det store problem, at det er der. Men den ville være rar at
kunne fjerne.
Kunne også genindstallere FF, men gad ikke lige at skulle hente
opdateringer, plugins og udvidelser.

mvh Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-09 20:03

Thomsen skrev:

> Der står ingenting. Det må være en eller anden form for grafisk "rest" som
> ikke reagere på noget.

Havde du prøvet inde fra Arranger bogmærker?
Adskiller det sig fra andre bogmærker?

Du kan evt. prøve at skrive en adresse ud for Sted for at
se, om det så kommer til at virke som andre bogmærker, og om
det derefter kan slettes.

> Kunne også genindstallere FF, men gad ikke lige at skulle hente
> opdateringer, plugins og udvidelser.

En geninstallation vil ikke gøre nogen forskel. Bogmærker,
indstillinger m.m. påvirkes ikke af en geninstallering.

Du kan nulstille bogmærkerne, og hvis der ikke er
"hemmelige" bogmærker mellem, kan du evt. sende mig din
bogmærkefil [1], så kan jeg prøve, om jeg kan fjerne
bogmærket, og i så fald sende den rettede fil tilbage til dig.

[1] Bogmærker => Arranger bogmærker => i bogmærkevinduet:
Funktioner => Sikkerhedskopier => gem kopien på skrivebordet
=> send den så via højreklik => Send til => E-post-modtager
(eller noget i den stil).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Thomsen

Dato : 01-03-09 23:15

> [...]
> Sikkerhedskopier => gem kopien på skrivebordet => send den så via
> højreklik => Send til => E-post-modtager (eller noget i den stil).

Hej igen
Prøvede også at skrive noget i feltet "Sted", men det ville den ikke gemme.

Men dette fungerede:
Slettede Firefox helt fra computeren, downloadede det igen (lidt kan man jo
bruge IE til og indstallerede.
Jeg gendannede derefter bogmærker med en sikkerhedskopi jeg havde lave inden
jeg havde slettet Firefox.
"Spøgelses-bogmærket" i favorit-linien er nu væk.

Men tak for hjælpen.

mvh Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-09 23:52

Thomsen skrev:

> Men dette fungerede:
> Slettede Firefox helt fra computeren, downloadede det igen (lidt kan man jo
> bruge IE til og indstallerede.

Du havde ikke behøvet at geninstallere, det gør som sagt
ingen forskel. Men ok, så har du jo fået motioneret IE.

> Jeg gendannede derefter bogmærker med en sikkerhedskopi jeg havde lave inden
> jeg havde slettet Firefox.

Så er fejlen åbenbart af en eller anden grund ikke fulgt
med, da du lavede sikkerhedskopien. Underlig fejl. Men godt,
at det nu virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-03-09 01:20

Thomsen wrote:

> Slettede Firefox helt fra computeren, downloadede det igen (lidt kan man jo

Firefox-programmet og Firefox-indstillingerne ligger ikke samme sted. De
er ganske uafhængige af hinanden.

Bogmærkefilen ligger blandt indstillingerne og den kan faktisk rettes
med en standard-editor, hvis man er lidt ferm.

Jesper Poulsen

Fra : Thomsen

Dato : 02-03-09 01:43

> [...]
>
> Bogmærkefilen ligger blandt indstillingerne og den kan faktisk rettes
> med en standard-editor, hvis man er lidt ferm.

Fik vist også slettet Firefox-indstillingerne ved afindstallationen. Brugte
Revo Uninstaller.
Åbnede faktisk Firefox sikkerhedskopi-filen i Notepad og søgte på det navn
som min "ikke sletbare" bogmærke havde.
Men fandt ingenting.

mvh Ole