/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo har det ikke ret meget bedre
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 23-02-09 14:34


Her er der en artikkel om svensk bilindustris problemer:

http://www.business.dk/article/20090221/transport/712030062/

Benny

 
 
hojvaelde@gmail.com (23-02-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 23-02-09 14:48

On 23 Feb., 22:34, hojvae...@gmail.com wrote:
> Her er der en artikkel om svensk bilindustris problemer:
>
> http://www.business.dk/article/20090221/transport/712030062/

For dem der ikke gider læse artiklen skal der bemærkes at der 3 købere
til Volvo. 2 kinesere og Renualt


Benny


Ivar (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-02-09 19:51

hojvaelde@gmail.com skrev:

> For dem der ikke gider læse artiklen skal der bemærkes at der 3 købere
> til Volvo. 2 kinesere og Renualt

Renault har været interesseret tidligere. Den gang fik de ansatte
sat en stopper for det. Få år efter kom Ford.


Ivar Magnusson



Ukendt (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-09 21:23


<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ee684739-7e63-4861-bc41-0dda8fa810cd@f3g2000yqf.googlegroups.com...
>
> Her er der en artikkel om svensk bilindustris problemer:
>
> http://www.business.dk/article/20090221/transport/712030062/
>
> Benny

Det lader jo til generelt, at Ford er
den eneste af 'de 3 store' fra USA
som kan klare sig på ene hånd.

Det troede man nok ikke
for 1-2 år siden...

Og nu ryger både SAAB og måske
Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.



Henrik B. (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-02-09 22:39

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a4573e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det lader jo til generelt, at Ford er
>> den eneste af 'de 3 store' fra USA
>> som kan klare sig på ene hånd.

Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har de
haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.

> Og nu ryger både SAAB og måske
> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.

Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-09 20:47


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a46907$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har
> de haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.

De blev ikke engang omtalt så massivt
i TV som GM og Chrysler...

>> Og nu ryger både SAAB og måske
>> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
>
> Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....

Jo.
Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
at så kan GM sælge dem efterfølgende.
Hvem vil købe ???

INGEN !



Henrik B. (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-02-09 21:58

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ford er akkurat lige så kriseramt som de to andre amerikanere - blot har
>> de haft lidt mere at stå imod med/skåret tidligere.
>
> De blev ikke engang omtalt så massivt
> i TV som GM og Chrysler...

Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne klare
sig selv, i en kortere periode. Det er mere spændende/bedre historie at
skrive om dem som står på kanten. Men bare vent til Ford smider håndklædet i
ringen, SÅ skal journalisterne nok være der.....

>>> Og nu ryger både SAAB og måske
>>> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
>>
>> Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
>
> Jo.
> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
> Hvem vil købe ???
>
> INGEN !

Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist interesse,
eksisterer ikke?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


BJ (25-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-02-09 22:15


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a5b0d0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> INGEN !
>
> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
> interesse, eksisterer ikke?

Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på
købekontrakten..

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-02-09 22:22

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49a5b4a3$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> KLIP
>
>>> INGEN !
>>
>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
>> interesse, eksisterer ikke?
>
> Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på
> købekontrakten..

Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes
interssenter....
Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle. )

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:07


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a5b661$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes
> interssenter....
> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle. )

De interesser har ingen reel værdi.
Det er entusiast-typer som tror
tanke er nok.



Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:25

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a6be0d$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes
>> interssenter....
>> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle. )
>
> De interesser har ingen reel værdi.

Ok, det fortæller du blot til de 7 - 8 interessenter, som Deutsche Bank
åbenbart har kontakt med...

> Det er entusiast-typer som tror
> tanke er nok.

Javel så. Forbi man er bilproducent, investor el. lign. så er man
"entusiast-typer"....?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:36


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c251$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ok, det fortæller du blot til de 7 - 8 interessenter, som Deutsche Bank
> åbenbart har kontakt med...

Lad os nu se om det ikke er
en gang vind i glasset..

>> Det er entusiast-typer som tror
>> tanke er nok.
>
> Javel så. Forbi man er bilproducent, investor el. lign. så er man
> "entusiast-typer"....?

What-ever.
Det var kun dine ydmyg links jeg kommenterede
og der er sku for megen facebook over dê bud...



BJ (26-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-09 17:27


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a5b661$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
>>> interesse, eksisterer ikke?
>>
>> Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på
>> købekontrakten..
>
> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes
> interssenter....
> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle. )

Vi får se, men begge mærker har ikke megen hjemlig (politisk) opbagning.

Så må samme politikere blot tage skraldet.

Vi kender det fra vor egen andedam, da vi var både fly- og MC-producenter
endda i verdensklasse.

Forstokkede Socialdemokrabater ødelagde det også her for egne såkaldte
kernevælgere..

Keep on going HTS..;)

mvh/Bjørn J.



BJ (26-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-09 17:29


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c2a4$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
>>>> interesse, eksisterer ikke?
>>>
>>> Jow da, men de har ingen værdi.....før de sætter deres "dulle" på
>>> købekontrakten..
>>
>> Enig, men vi er lige gået fra "INGEN!" til at der rent faktis findes
>> interssenter....
>> Og Saab har jo fået bevilget tid, til at finde en dulle. )
>
> Vi får se, men begge mærker har ikke megen hjemlig (politisk) opbagning.
>
> Så må samme politikere blot tage skraldet.
>
> Vi kender det fra vor egen andedam, da vi var både fly- og MC-producenter
> endda i verdensklasse.
>
> Forstokkede Socialdemokrabater ødelagde det også her for egne såkaldte
> kernevælgere..
>
> Keep on going HTS..;)

Ups...jeg glemte linket:

Det kommer her:
http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1126579.e24

mvh/Bjørn J.



Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:07


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a5b0d0$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

>> De blev ikke engang omtalt så massivt
>> i TV som GM og Chrysler...
>
> Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne klare
> sig selv, i en kortere periode.

Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
GM/SAAB.


>Det er mere spændende/bedre historie at skrive om dem som står på kanten.

Det er klart. Så Ford har for så vidt
klaret den tilfredsttillende selvom
de var særdeles på røven for blot
1-2 år siden.


>Men bare vent til Ford smider håndklædet i ringen, SÅ skal journalisterne
>nok være der.....

Det er klart.
Men det blir' ikke tilfældet.

>>>> Og nu ryger både SAAB og måske
>>>> Opel og de andre GM selskaber...tsk tsk.
>>>
>>> Ja, ja, rolig nu. Dén historie er ikke skrevet færdig endnu....
>>
>> Jo.
>> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
>> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
>> Hvem vil købe ???
>>
>> INGEN !
>
> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
> interesse, eksisterer ikke?
>
> --
> http://www.rescue-saab.com/en
> http://www.saabklub.dk/

Ærlig talt.
At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.
At en rescue-saab.com side kan samle 'venner' ala Facebook
hjælper nada.
SAAB er færdig. INGEN vil redde gamle
og utidssvarende produktionsapparater og biler
som ikke kan sælges. Der er simpelthen ingen
der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.



Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:30

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a6be0f$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Nej, det er jo kedelig at skrive om en producent, som mener at kunne
>> klare sig selv, i en kortere periode.
>
> Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
> Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
> finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
> GM/SAAB.

Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en
evt. hjælpepakke til USA.
M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret
SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er
SEK 25 milliarder.


>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
>> interesse, eksisterer ikke?
>>
>> --
>> http://www.rescue-saab.com/en
>> http://www.saabklub.dk/
>
> Ærlig talt.
> At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.

Hva' snakker du om? At der findes interesserklubber indenfor mærket har da
ikke en skid med mærkets overlevelse eller ej at gøre? Jeg tror du skal lade
være med at læse signaturer...

> At en rescue-saab.com side kan samle 'venner' ala Facebook
> hjælper nada.
> SAAB er færdig. INGEN vil redde gamle
> og utidssvarende produktionsapparater og biler
> som ikke kan sælges.

Du vrøvler som du har forstand, og omkring lige netop dette emne, rækker den
sgutte langt, den forstand...

> Der er simpelthen ingen
> der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
> krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.

Igen - bla, bla, bla.....
Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk selv
på det som kommer fra dine taster?

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:50


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c36e$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en
> evt. hjælpepakke til USA.

Skulle en køber og/eller 'hjælpepakke' ikke netop
sikre svenske arbejdspladser ?


> M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret
> SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er
> SEK 25 milliarder.

Men de lever og udvilker nyt.


>>> Ok, så den/de bilproducenter og investorer som allerede har vist
>>> interesse, eksisterer ikke?
>>>
>>> --
>>> http://www.rescue-saab.com/en
>>> http://www.saabklub.dk/
>>
>> Ærlig talt.
>> At en interesseklub i danmark synes det er synd hjælper nada.
>
> Hva' snakker du om? At der findes interesserklubber indenfor mærket har da
> ikke en skid med mærkets overlevelse eller ej at gøre? Jeg tror du skal
> lade være med at læse signaturer...

Dit signatur forstyrrede kortvarigt indlægget
og jeg opfattede dem derfor som
et par ligegyldige links til de "bilproducenter
og investorer" som skulle ha' vist interesse.

>> Der er simpelthen ingen
>> der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
>> krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.
>
> Igen - bla, bla, bla.....

Hvem vil investere langsigtet og i milliardklasen
på noget som er dømt ude på forhånd ???
Ingen.

> Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk
> selv på det som kommer fra dine taster?

SAAB er færdige.



Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:53

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a6c81f$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Forskellen er, at den svanske regering ikke vil risikere at GM flytter en
>> evt. hjælpepakke til USA.
>
> Skulle en køber og/eller 'hjælpepakke' ikke netop
> sikre svenske arbejdspladser ?

Jo netop. Så derfor er regeringen tilbageholden, så længe GM er inde i
billedet, da de jo nemt kunne finde på at stikke deres vamle fingre ned i
pengekassen (hjælpepakken), og suge til sig...

>> M.h.t. Volvo, så er de forgældet op over skorstenen. De lånte i efteråret
>> SEK 125 milliarder. De er nu sat til salg for pantsætningsværdien, som er
>> SEK 25 milliarder.
>
> Men de lever og udvilker nyt.

Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.

>>> Der er simpelthen ingen
>>> der tør eller har råd. Så der går så lang tid med
>>> krisen, SAAB er ovre det forlængt inden.
>>
>> Igen - bla, bla, bla.....
>
> Hvem vil investere langsigtet og i milliardklasen
> på noget som er dømt ude på forhånd ???
> Ingen.

Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...

>> Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk
>> selv på det som kommer fra dine taster?
>
> SAAB er færdige.

*Gaaaaab*

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (28-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-09 08:41


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c8f8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.

Langt de fleste underleverandører har ellers sagt stop
meget tidligt i forløbet.

> Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...

Tør jeg næsten tro ja.
Og 7-8 stykker lyder faktisk
af vanvittig mange når SAAB
selv har vist, de ikke ku' tjene
fornuftige penge i årevis..

>>> Er det for at holde dig vågen at du vrøvler, eller tror du rent faktisk
>>> selv på det som kommer fra dine taster?
>>
>> SAAB er færdige.
>
> *Gaaaaab*

Det er de faktisk.
Indtil dine 7-8 spøgelser
hiver millidarder op af lommen...



Henrik B. (28-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-02-09 16:14

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a8ea9d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ligeså gør Saab. Båndet kører stadig, ligesom de får leveret varer.
>
> Langt de fleste underleverandører har ellers sagt stop
> meget tidligt i forløbet.

Hvilke aviser læser du??
GM har betalt gælden til underleverandørerne...

>> Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
>
> Tør jeg næsten tro ja.
> Og 7-8 stykker lyder faktisk
> af vanvittig mange når SAAB
> selv har vist, de ikke ku' tjene
> fornuftige penge i årevis..

Okay. Saab's VD er sikkert glad for at blive kaldt en løgner...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (01-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-09 09:12


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a9549a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvilke aviser læser du??

Dem man lige falder over.
De siger sjovt nok det samme,
at underleverandørene stoppede 'i tide'.

> GM har betalt gælden til underleverandørerne...

Muligt. Men det får dem næppe til at satse igen.

>>> Ok, så de 7 - 8 interessenter er bare spøgelser...
>>
>> Tør jeg næsten tro ja.
>> Og 7-8 stykker lyder faktisk
>> af vanvittig mange når SAAB
>> selv har vist, de ikke ku' tjene
>> fornuftige penge i årevis..
>
> Okay. Saab's VD er sikkert glad for at blive kaldt en løgner...

Muligvis.
Men penge er der stadig ikke i SAAB
og det er omdr.punktet uanset hvem
der måtte føle sig interesserede.



Klaus D. Mikkelsen (01-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-03-09 09:56

">> Eque <<" skriver:
>
> Men penge er der stadig ikke i SAAB
> og det er omdr.punktet uanset hvem
> der måtte føle sig interesserede.

Du ved det selvfælgelig langt bedre end SAAB's direktion - klart....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (01-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-09 10:03


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49AA4DAD.D0D21308@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> Men penge er der stadig ikke i SAAB
>> og det er omdr.punktet uanset hvem
>> der måtte føle sig interesserede.
>
> Du ved det selvfælgelig langt bedre end SAAB's direktion - klart....

Er der da penge i SAAB ?
De nærmeste til at få gang i hjulene igen
er - SAAB.
-hvis der var noget at komme efter...



Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:54

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a6be0f$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og eksemplet Volvo, så kunne de få statshjælp modsat SAAB.
> Årsag ? Fordi Ford kunne stille garanti til Volvo AB mht.
> finansiering osv så de ikke løber unødig risiko, som i tilfældet
> GM/SAAB.

Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos
underleverandører - i alt 1,7 milliarder....

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (28-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-09 08:41


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c92a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos
> underleverandører - i alt 1,7 milliarder....

Stod der noget om, at underleverandørene
på den baggrund vil fortsætte med forsyningerne ??



Henrik B. (01-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-03-09 15:09

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a8ea9b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:49a6c92a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ikke desto mindre har GM netop betalt Saab's samlede gæld hos
>> underleverandører - i alt 1,7 milliarder....
>
> Stod der noget om, at underleverandørene
> på den baggrund vil fortsætte med forsyningerne ??

Tjah, jeg tolker det sådan, når man tænker på at produktionen er igang igen.
Specielt med tanke på at man kører med just-in-time princippet...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:10

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
> Hvem vil købe ???
>
> INGEN !

Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare
dukket op, ud af det blå..

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:34


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6bed4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
>news:49a5a03a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Eneste årsag til 'rekonstrukton' er faktisk,
>> at så kan GM sælge dem efterfølgende.
>> Hvem vil købe ???
>>
>> INGEN !
>
> Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare
> dukket op, ud af det blå..


Det var gonnok mange..
Men de må i såfald være villige i at investere
i et fallitbo som kræver mange milliarder for
at komme op igen. De har ikke penge til
at forny og vidreudvikle. Det koster i disse
miljø-tider.

"Men den nye Saab-ejer skal ikke kun vise sit ansigt. En ny ejer skal
forpligte sig på at tage halvdelen af finansieringen af lånet til Saab,
lyder kravet ifølge nyhedsbureauet Reuters fra den borgerlige Reinfeldt.

Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til
landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke
forbereder en exit fra ejerskabet. Dermed må GM vælge en ud af to veje:
Beholde Saab eller finde en køber, der er klar på
finansieringsbetingelserne.

Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre måneder
gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets moderkoncern ikke er
mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.



BJ (26-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-09 17:40


">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre
> måneder gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets
> moderkoncern ikke er mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.

Chapter 11 giver mulighed for næsten 1 år.

mvh/Bjørn J.



Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:51


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c5b3$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
> news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Saab har fået godkendt sin betalingsstandsning og vil i de næste tre
>> måneder gennemføre sin "rekonstruering", som ifølge selskabets
>> moderkoncern ikke er mulig uden en milliardstor kapitalindsprøjtning.
>
> Chapter 11 giver mulighed for næsten 1 år.

Krise stiger fortsat i styrke.
Så 1 år hjælper nok hverken fra eller til.
Om 1 år er mange fabrikanter klar med
levedygtig og prisrimelig hybrid-teknik.
SAAB er stadig 'gammel'.



Henrik B. (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-09 17:50

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:49a6c47a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Sjovt, at man har 7 - 8 interesserede købere på hånden! De er næppe bare
>> dukket op, ud af det blå..
>
>
> Det var gonnok mange..
> Men de må i såfald være villige i at investere
> i et fallitbo som kræver mange milliarder for
> at komme op igen. De har ikke penge til
> at forny og vidreudvikle. Det koster i disse
> miljø-tider.

Nu har man så stadig et pusterum til at forny og videreudvikle, for man har
allerede tre modeller, som er 95+% klar til at blive sat i produktion. Og
man er stadig i fuld gang med at forny Saab 9-3, som er planlagt til at
skulle afløses/fornyes i 2011. Så helt skidt ser det ikke ud med
modelfornyelse.

> Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til
> landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke
> forbereder en exit fra ejerskabet.

Ikke desto mindre er Volvo sat til salg, og man forventer at et salg vil
være sket efter Påske. Man har sågar sat navn på to kinesiske producenter,
som er interesserede - og hertil kommer en unavngiven europæisk producent,
som givetvis er Renault-Nissan Group.

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:53


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a6c853$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Nu har man så stadig et pusterum til at forny og videreudvikle, for man
> har allerede tre modeller, som er 95+% klar til at blive sat i produktion.
> Og man er stadig i fuld gang med at forny Saab 9-3, som er planlagt til at
> skulle afløses/fornyes i 2011. Så helt skidt ser det ikke ud med
> modelfornyelse.

Deres 'biobiler' burde være en form for sidste redning...


>> Den svenske statsminister pegede på, at staten godt kan give et lån til
>> landets anden store bilproducent, Volvo, da Volvos ejere, Ford, ikke
>> forbereder en exit fra ejerskabet.
>
> Ikke desto mindre er Volvo sat til salg, og man forventer at et salg vil
> være sket efter Påske. Man har sågar sat navn på to kinesiske producenter,
> som er interesserede - og hertil kommer en unavngiven europæisk producent,
> som givetvis er Renault-Nissan Group.

Vi får se.
Hvis, så ville Ford nok ha' solgt dem forlængst hvis
de var så økonomi-belastende at ha' i folden.



BJ (02-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-09 19:05


<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ee684739-7e63-4861-bc41-0dda8fa810cd@f3g2000yqf.googlegroups.com...

Selvransagelsen er begyndt i Sverige omkring deres nationalklenodie, Volvo:

http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1115895.e24

mvh/Bjørn J.



BJ (02-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-09 19:09


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:

http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24

mvh/Bjørn J.



Tom (02-03-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 02-03-09 19:19


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
>
> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24

Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser

--
Tom



Claus Frørup (02-03-2009)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-03-09 20:22

Isang tao pinangalanan, Tom nagsulat:

>
>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
>>
>> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24
>
>Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser

Skumfiduserne kan ristes over en 850'er

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Ivan Madsen (02-03-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-03-09 20:24

On Mon, 02 Mar 2009 20:22:19 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Tom nagsulat:
>
>>
>>"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>news:49ac2059$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:49ac1f99$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
>>>
>>> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24
>>
>>Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser
>
>Skumfiduserne kan ristes over en 850'er

Nååh, ja - noget erfaring i familien, ikke? ))

Finn Guldmann (02-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-03-09 20:37

Claus Frørup skrev:
>> Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser
> Skumfiduserne kan ristes over en 850'er
>
Sådan en havde jeg engang.

Ja endda to. Først en coupe og siden en sports coupe.

Men det var ikke mens jeg havde dem de kunne bruges til at riste over.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Christian Flasche (02-03-2009)
Kommentar
Fra : Christian Flasche


Dato : 02-03-09 21:25


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:gohchn$25me$1@newsbin.cybercity.dk...
> Claus Frørup skrev:
>>> Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser
>> Skumfiduserne kan ristes over en 850'er
>>
> Sådan en havde jeg engang.
>
> Ja endda to. Først en coupe og siden en sports coupe.
>
> Men det var ikke mens jeg havde dem de kunne bruges til at riste over.
>
> --
> MVH Finn Guldmann
> www.guldfinn.dk
> www.danskvejbruger.dk
> ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Hej

Fiat eller Volvo ?


--
Hilsen Christian


BJ (02-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-09 21:00


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:49ac22ff$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Der forventes afgivet bud på Volvo i denne måned:
>>
>> http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1135623.e24
>
> Byder en gammel cykelslange og en pose skumfiduser

Ha..Jeg ender med at have en ægte klassiker ..... made in Gothenburg,
Sweden...

mvh/Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste