"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i meddelelsen
news:499d8fc9$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg ejer en IBM T60 fra Aug 2007 og er sådan set godt tilfreds indtil
> nu, for nu er min maskine begyndt at larme voldsomt. Jeg tror det er
> blæseren, men har snakket med en anden om det måske er harddisken. En
> lydoptagelse af støjen kan findes her, ved ikke om det hjælper nogen:
>
>
http://www.megaupload.com/?d=6FJZHOQZ
>
>Jeg har fået at vide af reperatøren (service gruppen) at hvis det
>er en fysisk eller software skade/fejl dækker garantien ikke, kun en
>hardware fejl. Kan jeg rolig sende den til rep. velvidende at næste
>måneds SU ikke skal bruges til en reperation?
>
>
>
Jeg har lyttet.. og der er en "klikkende" lyd samtidig med larmen...
Det kan efter min mening godt være harddisken. Men det er svært at bedømme.
Du har ikke siddet med den i sengen ned i en dyne eller lign. vel?
Du skriver ikke noget om, hvor du har købt den.
Men det er her du skal henvende dig i første omgang.
Du skriver Service gruppen... er det dem, der varetager reparation for
forhandleren?
Garantien dækker ved fejl og mangler, der opstår op til 24 måneder efter
købet.
Så du indleverer bare maskinen samme sted som du har købt den, eller evt.
hos service-gruppen.
Skal den sendes, så bed dem om at sende et retur-fragtbrev, da en reparation
ikke må pålægge dig nogen udgifter.
Alternativt skal de refundere dine forsendelsesomkostninger, hvis det viser
sig at der er en fejl, som den jo tydeligvis har.
Men husk at tage backup, hvis du kan. For de sætter jo nok bare en ny disk
i, hvis det er den, der er defekt.