Spørgeskema i fx. Access...
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 09-01-01 18:36

Jeg skal have sendt et 6 siders spørgeskema rundt ca. 100 kollegaer på min
arbejdsplads.

....og det tager jo flere timer at indtaste oplysningerne fra de indsamlede
spørgeskemaer.

Man må vel kunne fx. lave en accesdatabase og sende linket rundt via mail,
så de alle direkte indtaster oplysningerne...

Har nogle forslag til hvordan dette evt. kan gøres ????

Mvh
Kim Rasmussen
kmr@gi-teamtec.dk

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 09-01-01 20:34

On Tue, 9 Jan 2001 18:35:49 +0100, "Kim Rasmussen" <KimR@smussen.dk> wrote:

> [...]
>så de alle direkte indtaster oplysningerne...
>

>Har nogle forslag til hvordan dette evt. kan gøres ????

Lav en simpel webformular som, når du trykker send, sender indholdet til dig som
mail. Lav noget mailfiltrering, som lægger alle svarene ind i en bestemt folder
i dit mailprogram. Når svarperioden er udløbet, eksporterer du alle folderens
mails til en textfil, som du så kværner igennem med dit foretrukne
programmeringssprog.

--
Med venlige hilsner

Nis Jørgensen, Albertslund

Actual code behavior may differ from intended.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-01-01 22:59

Nis Jørgensen <nis@dkik.dk> skrev:

> Lav en simpel webformular som, når du trykker send, sender indholdet til dig som
> mail. [klip]

Hvorfor ikke bare lade webformularen skrive til databasen?
O.k - det tager måske lidt længere tid at opbygge en (fejlsikret)
formular der skriver til en database, men til gengæld spares
filtrering og efterbehandling af epost.

--
/Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 10-01-01 18:15

OK, men hvordan kort fortalt får jeg formularen til at arkiverer direkte i
databasen

Mvh
Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-01 18:39

"Kim Rasmussen" <KimR@smussen.dk> skrev:
[om at få en webformular til at skrive til en Access-database]
> OK, men hvordan kort fortalt får jeg formularen til at arkiverer direkte i
> databasen

Der er eksempler på f.eks. http://www.netcoders.dk og
http://www.activeserverpages.dk. Men ellers må du prøve at spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp hvor der garanteret er
nogle der kan hjælpe dig.

Du får lige en XFUT derover (dette indlæg sendes også til asp-gruppen
og svar på indlægget havner kun der).

PS: Kig lige på din citatteknik (se evt. http://usenet.dk/netikette/quote.html)

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nis Jørgensen

Dato : 10-01-01 20:53

On Tue, 09 Jan 2001 21:59:25 GMT, Jens Gyldenkærne Clausen
<jgc.nospam@get2net.dk> wrote:

> [...]
>O.k - det tager måske lidt længere tid at opbygge en (fejlsikret)
>formular der skriver til en database, men til gengæld spares

Det var også mest et svar på hvordan _jeg_ ville gøre det. Den eneste grund for
mig til at gøre det på din måde, ville være at lære hvordan man gør.