opbygning/opgradering af pc fra bunden
Fra : DocBill

Dato : 28-07-01 18:20

Jeg har haft et bundkort m. tilbehør liggende i godt et år og det var
så min mening at samle det her i ferien.
Men det første problem jeg røg ind i var strømforsyningen. Det er en
ældre størmforsyning med 2 stik til motherboardet, P8+P9 det kan jo
sættes på 2 måder - hvad er den rigtige?
Findes der en god hjemmeside vedr. installation af nye motherboards i
ældre pc'er?
Er der nogle der har nogle "tommelfingerregler" man følger?

Jeg har forsøgt at starte maskinen, men der sker ikke rigtigt noget.
Blæseren i strømforsyningen kører samt blæseren på cpu'en (233MHZ - ja
ja jeg ved godt den er langsom!)

jan klausen

Fra : Christian Mygind

Dato : 28-07-01 18:22

"DocBill" <jklausen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> P8+P9 det kan jo
> sættes på 2 måder - hvad er den rigtige?

Sort mod sort ledning.

/Chr

Fra : DocBill

Dato : 28-07-01 18:50

> Sort mod sort ledning.
>
>/Chr

Ok, den havde jeg rigtig. Der er en JP3 jumper ved siden af, skal den
sættes til 5v eller 3.3 v, jeg synes ikke at der står noget om 3.3v på
strømforsyningen?

Fra : Mogens

Dato : 28-07-01 20:10

On Sat, 28 Jul 2001 19:50:16 +0200, DocBill <jklausen@post4.tele.dk>
wrote:

>Ok, den havde jeg rigtig. Der er en JP3 jumper ved siden af, skal den
>sættes til 5v eller 3.3 v, jeg synes ikke at der står noget om 3.3v på
>strømforsyningen?

Jeg mener at RAMmen skal have 3.3 volt

Mvh Mogens

Fra : DocBill