Hvorfor er mappe str opdatering så
Fra : jagge

Dato : 17-02-09 21:08

Jeg bruger meget at kigge på mapper og deres størrelser, men det sata..
finder vindue er aldrig opdateret. Det tager uendelig lang tid for
maskinen at beregne mappestørrelser, hvordan kan det være ??

Det burde da være den simpleste operation.

Er der noget fix ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-09 21:16

On 2009-02-17 21:08:27 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> maskinen at beregne mappestørrelser, hvordan kan det være ??
>
> Det burde da være den simpleste operation.

thats the way it is, Finder skal kigge i btree catalog og efterfølgende
tælle alle filers størrelse op, jo hurtigere din disk er jo hurtigere
frgår det. Af samme årsag tilbyder windows slet ikke den mulighed.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-09 21:57

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> frgår det. Af samme årsag tilbyder windows slet ikke den mulighed.

Beder man om egenskaber på en folder, laver den tricket.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-09 22:28

On 2009-02-17 21:57:19 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Beder man om egenskaber på en folder, laver den tricket.

i know, men du kan ikke få en listevisning hvor den tæller omfanget af
mappers indhold. Windows iøvrigt meget langsommere til øvelsen end Mac
OS X - en af de få fordele ved det efterhånden bedagede HFS+ filsystem.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 22:33

> [...]
> tælle alle filers størrelse op, jo hurtigere din disk er jo hurtigere
> frgår det. Af samme årsag tilbyder windows slet ikke den mulighed.

Hmm ok, det er der jo ikke noget at gøre ved. Det undrer mig at det ikke
kan kobles sammen med disk indekseringen. Jeg har ikke brug for en helt
præcis angivelse men blot noget tilnærmelsesvis korrekt.

Hygge

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-09 00:28

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hmm ok, det er der jo ikke noget at gøre ved. Det undrer mig at det ikke
> kan kobles sammen med disk indekseringen. Jeg har ikke brug for en helt
> præcis angivelse men blot noget tilnærmelsesvis korrekt.

Det nummer prøvede Intel med 486 processoren. Folk griner stadig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-02-09 08:45

> [...]

> maskinen at beregne mappestørrelser, hvordan kan det være ??
>
> Det burde da være den simpleste operation.

Det virker som om PathFinder er lidt hurtigere til alting end Finder,
men det kan godt være det bare er indbildning...

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-09 14:39

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg bruger meget at kigge på mapper og deres størrelser......

Hvorfor gør du det? (Blot nysgerrig).

> Venlig hilsen

> Jakob

M.

Fra : jagge

Dato : 22-02-09 21:14

> Hvorfor gør du det? (Blot nysgerrig).

Fordi jeg bruger en del tung video redigering og jeg har tit brug for at
finde ud af hvor jeg kan smide ting ud, og checke hvor det store
pladsforbrug er :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-09 21:17

jagge skrev:

> Fordi jeg bruger en del tung video redigering og jeg har tit brug for at
> finde ud af hvor jeg kan smide ting ud, og checke hvor det store
> pladsforbrug er :0)

Prøv det her:

http://grandperspectiv.sourceforge.net/

Fra : jagge

Dato : 23-02-09 10:39

> Prøv det her:
>
> http://grandperspectiv.sourceforge.net/

Takker det kigger jeg lige på, tak for tippet.

MVH

Jakob