MS Windows
briani 27239
Backup i Vista
Fra : Pico

Dato : 17-02-09 14:47

Jeg har lige prøvet at installere Stone's Kopikontrol på datterens Vista
forretnings Pc, den ville ikke kørere (kopiere) og hjælp sagde at hjælpen
ikke virker i Vista. Jeg kan ikke finde noget om selve programmet virker i
Vista ?
Jeg kender ikke Vista så godt, det er muligt der er indbygget backup i
Vista, men det vil sikkert være mere formålstjenligt hvis et andet program
lavede løbende backup til den eksterne HD.
Hvad bruger I ?

--
MVH
Pico

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 17-02-09 15:21

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke virker i Vista. Jeg kan ikke finde noget om selve programmet virker i

Det er også svært, for der står ikke et ord om Vista lige på det sted hos
Stoneware,
men under fanebladet "Systemkrav" - på Stonewares hjemmeside står følgende:

SummaSummarum 3: Kører på Windows Vista
SummaSummarum 2: Bør ikke anvendes på Windows Vista!
MovieManager 3.3.1: Delvis testet. Lille risiko. Tidligere versioner bør
ikke anvendes!
WebWriter 4.0.9: Delvis testet. Lille-middel risiko.
TextTool 2.0.0: Ikke testet. Lille risiko.
KopiKontrol 2.1.: Ikke testet. Middel risiko.
KeyKeeper 1.1.: Ikke testet. Middel risiko.
TimeTool 3.0.1: Ikke testet. Middel risiko.
FontViewer 1.0.0: Ikke testet. Ingen risiko.

Heraf fremgår, at KopiKontrol ikke er testet under Vista -- men det er jo en
lidt usikker melding, kan man skrive.
Jeg har selv prøvet, og programmet virker fint under XP - men ikke under
Vista hos mig i hvert fald.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jørgen

Dato : 17-02-09 16:16

Hans-Jørgen skrev:

> [...]
> jo en lidt usikker melding, kan man skrive.
> Jeg har selv prøvet, og programmet virker fint under XP - men ikke under

Hos mig kører kopikontrol på xp, men ikke på vista,
Har fundet en anden program som faktisk gør det samme . den heder
SyncToySetupPackage

fra
Jørgen

Fra : Pico

Dato : 17-02-09 23:06

Jørgen wrote:

> Hos mig kører kopikontrol på xp, men ikke på vista,
> Har fundet en anden program som faktisk gør det samme . den heder
> SyncToySetupPackage

Tak til Hans Jørgen og Jørgen, jeg havde ikke bemærket "Systemkrav", men min
erfaring er så også at Kopikontrol ikke virker i Vista, men naturligvis fint
i XP.
Jeg vil prøve at finde SyncToySetupPackage og prøve det når jeg kommer til
hendes makine næste gang.
--
MVH
Pico

Fra : Jørgen

Dato : 18-02-09 08:12
Fra : Pico

Dato : 18-02-09 18:35

Jørgen wrote:
> SyncToySetupPackage findes her
>

> http://search.microsoft.com/Results.aspx?qsc1=0&q=SyncToy&x=10&y=9&mkt=da-DK&FORM=QBME5&l=2

Tak, jeg har fundet den.
--
MVH
Pico

Fra : Per

Dato : 17-02-09 16:14

Pico wrote:
> [...]
> Vista, men det vil sikkert være mere formålstjenligt hvis et andet
> program lavede løbende backup til den eksterne HD.

Jeg bruger Cobian som afløser til Stones efter jeg har fået Vista.

Den virker perfekt og er imo. bedre end Stones.

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Jeg bruger iøvrigt version 8, så jeg kender ikke den nyeste vers. 9.

Mvh. PEr

Fra : Pico

Dato : 17-02-09 23:08

Per wrote:

> [...]
>
> http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm
>
> Jeg bruger iøvrigt version 8, så jeg kender ikke den nyeste vers. 9.

Jeg har hentet Cabin og vil prøve det og SyncToySetupPackage næste gang jeg
kan komme til hendes maskine. Takker.
--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 19-02-09 23:27

Pico wrote:

> Jeg har hentet Cabin og vil prøve det og SyncToySetupPackage næste
> gang jeg kan komme til hendes maskine. Takker.

Jeg installerede så Cabin v. 9 på hendes maskine i dag, det kørere enda
dansk Det er alle tiders backupprogram, let at have med at gøre og
tilsyneladen også hurtigt. Jeg satte det til at lave daglig backup at
vigtige data til partion D og hver anden dag backup af disse til extern
hardisk, så er det da begrænset hvad hun kan miste ved et nedbrud.
Jeg kan klart anbefale programmet.
Endnu engang tak for hjælpen.
--
MVH