/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iLife '09 Upgrade....
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 16-02-09 12:23

Hejsa..

Jeg vil spørge om der kan være nogen problemer med installering af en
iLife 09 upgrade, hvis man køber den brugt?
Apple har jo fjernet produktnøglen, men kan der alligevel være
problemer hvis sælgeren stadig har installationen kørende på sin mac?

Mvh
Karina

 
 
Henrik Münster (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 16-02-09 20:37

<khansen84@gmail.com> wrote:

> Jeg vil spørge om der kan være nogen problemer med installering af en
> iLife 09 upgrade, hvis man køber den brugt?
> Apple har jo fjernet produktnøglen, men kan der alligevel være
> problemer hvis sælgeren stadig har installationen kørende på sin mac?

Det kan jeg ikke tro. Jeg har installeret en familiepakke af iLife '09
på vores fire computere, og der er ikke antydning af kopisikring,
kodeord eller nogetsomhelst i den stil. Det er ligesom Mac OS X. Det kan
man også bare installere på lige så mange computere, man vil, men det er
selvfølgelig ikke tilladt iflg. licensbestemmelserne.
Der findes ganske vist opgraderingsudgaver af Mac OS X. De
følger nogle gange med computere, hvis Mac OS X er blevet opgraderet,
efter computerens installations-dvd er blevet lavet. Forskellen er, at
de kræver, at der er Mac OS X installeret på harddisken, før de vil lade
sig installere på en harddisk. Man kunne forestille sig, at der var
lignende udgaver af iLife '09, men jeg tror ærligt talt ikke, det er
besværet værd for Apple at lave flere udgaver. Det er sikkert nøjagtig
samme dvd, som man normalt køber i butikkerne. På samme måde er Family
Pack dvd'erne med Mac OS X, iLife og iWork nøjagtig de samme som de
almindelige udgaver. Der er ingen begrænsninger i installationen af
software. Det er blot licensbetingelserne, der er forskellige.
Jeg kommer nu til at se, at du skriver iLife. Der har aldrig
været nogen produktnøgle med iLife, men kun med iWork. Den findes dog
ikke mere, og det jeg skriver ovenfor, gælder for begge pakker. Jeg ved
ikke, om du mener iLife eller er kommet til at skrive forkert.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Jon (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 16-02-09 20:44

<khansen84@gmail.com> wrote:

> kan der alligevel være
> problemer hvis sælgeren stadig har installationen kørende på sin mac?

Selger har et juridisk problem. Ingen av dere har et teknisk problem.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Morten Lind (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 16-02-09 20:54

<khansen84@gmail.com> wrote:

> Hejsa..
>
> Jeg vil spørge om der kan være nogen problemer med installering af en
> iLife 09 upgrade, hvis man køber den brugt?
> Apple har jo fjernet produktnøglen, men kan der alligevel være
> problemer hvis sælgeren stadig har installationen kørende på sin mac?
>
> Mvh
> Karina

Er der noget, der hedder iLife 09 Upgrade?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

khansen84@gmail.com (16-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 16-02-09 13:05

On 16 Feb., 20:37, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
  Jeg kommer nu til at se, at du skriver iLife. Der har aldrig
> været nogen produktnøgle med iLife, men kun med iWork. Den findes dog
> ikke mere, og det jeg skriver ovenfor, gælder for begge pakker. Jeg ved
> ikke, om du mener iLife eller er kommet til at skrive forkert.
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Jeg læste på Mediamac at Apple havde fjernet kopisikring fra iWork 09
og at det samme var tilfældet for iLife 09.. Så gik bare ud fra at der
førhen også var sikring på iLife
Jeg mener iLife - så det er ikke en fejl. Det lyder godt at du ikke
mener der skulle være problemer..

Mvh
Karina

khansen84@gmail.com (16-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 16-02-09 13:06

On 16 Feb., 20:53, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
>
> Er der noget, der hedder iLife 09 Upgrade?
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Det er den version man kan få hos Apple til 69 kr, hvis man siden 6.
januar har købt en Mac... Det er den jeg snakker om her Om der så
reelt er nogen forskel på denne og retail version, bortset fra kassen,
ved jeg ikke..

Mvh Karina

Henrik Münster (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 16-02-09 23:11

<khansen84@gmail.com> wrote:

> Det er den version man kan få hos Apple til 69 kr, hvis man siden 6.
> januar har købt en Mac... Det er den jeg snakker om her Om der så
> reelt er nogen forskel på denne og retail version, bortset fra kassen,
> ved jeg ikke..

Jeg tvivler på det. Den forskel, der kunne være, er, at der skal være en
ældre iLife på harddisken, før man installerer den nye iLife. Hvis du
har en ældre iLife, er der altså ikke problemer. Som sagt tvivler jeg
på, at der er nogen begrænsning, for det har der ikke tidligere været på
iLife.
Du er vel klar over, at iLife '09 kræver Mac OS X 10.5.6?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

N/A (17-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-02-09 22:35



khansen84@gmail.com (16-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 16-02-09 23:50

On 16 Feb., 23:10, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> Jeg tvivler på det. Den forskel, der kunne være, er, at der skal være en
> ældre iLife på harddisken, før man installerer den nye iLife. Hvis du
> har en ældre iLife, er der altså ikke problemer. Som sagt tvivler jeg
> på, at der er nogen begrænsning, for det har der ikke tidligere været på
> iLife.
>         Du er vel klar over, at iLife '09 kræver Mac OS X 10.5.6?
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Jo - jeg har Leopard og iLife 08... Min iMac er købt sidst i december
sidste år, så det er surt at det er 6 jan. der er grænsen..
Så er man næsten nødt til at købe en dyr brugt upgrade, som sælgeren
sikkert bare har taget en kopi af og selv bruger videre.. :o/
Han har jo fået den til 69,- så der er penge at tjene for ham...
Overvejer om jeg bare skal vente lidt og så bare købe den i butikken
til fuld pris..
Retail'en er vel også lettere at sælge igen engang ifht. en upgrade..

Mvh
Karina

Morten Lind (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 17-02-09 15:47

<khansen84@gmail.com> wrote:

> On 16 Feb., 23:10, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> > Jeg tvivler på det. Den forskel, der kunne være, er, at der skal være en
> > ældre iLife på harddisken, før man installerer den nye iLife. Hvis du
> > har en ældre iLife, er der altså ikke problemer. Som sagt tvivler jeg
> > på, at der er nogen begrænsning, for det har der ikke tidligere været på
> > iLife.
> > Du er vel klar over, at iLife '09 kræver Mac OS X 10.5.6?
> > --
> > Henrik Münster
> > Esbjerg
> > Danmark
>
> Jo - jeg har Leopard og iLife 08... Min iMac er købt sidst i december
> sidste år, så det er surt at det er 6 jan. der er grænsen..
> Så er man næsten nødt til at købe en dyr brugt upgrade, som sælgeren
> sikkert bare har taget en kopi af og selv bruger videre.. :o/
> Han har jo fået den til 69,- så der er penge at tjene for ham...
> Overvejer om jeg bare skal vente lidt og så bare købe den i butikken
> til fuld pris..
> Retail'en er vel også lettere at sælge igen engang ifht. en upgrade..
>
> Mvh
> Karina

Rolig nu - du har købt en brugt computer. Dertil skal følge alle
installationsmedierne og alle andre aftaler, som f.eks.
softwaretilbudene.

Sådan har det altid været - en computer købt kort inden nye
softwareversioner kvalificerer til den nye software til en /meget/
billig pris.

Du skal naturligvis have den ret med i købet.

Hvis sælgeren allerede /har/ benyttet sig af tilbuddet, skal han/hun
overdrage det til dig.

Hvad han/hun beholder inden salg, kan du ikke styre, men iøvrigt være
ligeglad med.

iLife findes ikke som "upgrade", ejheller gør iWork, men iWork kommer
ikke ind under denne aftale.

Du skal bare have den iLife 09pakke med, som sælgeren har købt til den
maskine, han/hun solgte til dig. For kr.: 69,-

Så virker alting.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

N/A (17-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-02-09 22:35



khansen84@gmail.com (17-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 17-02-09 09:48

On 17 Feb., 15:47, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
>
> Rolig nu - du har købt en brugt computer. Dertil skal følge alle
> installationsmedierne og alle andre aftaler, som f.eks.
> softwaretilbudene.
>
> Sådan har det altid været - en computer købt kort inden nye
> softwareversioner kvalificerer til den nye software til en /meget/
> billig pris.
>
> Du skal naturligvis have den ret med i købet.
>
> Hvis sælgeren allerede /har/ benyttet sig af tilbuddet, skal han/hun
> overdrage det til dig.
>
> Hvad han/hun beholder inden salg, kan du ikke styre, men iøvrigt være
> ligeglad med.
>
> iLife findes ikke som "upgrade", ejheller gør iWork, men iWork kommer
> ikke ind under denne aftale.
>
> Du skal bare have den iLife 09pakke med, som sælgeren har købt til den
> maskine, han/hun solgte til dig. For kr.: 69,-
>
> Så virker alting.
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jeg tror du måske har misforstået mig lidt
Min iMac er fra sidst i december. Apples grænse for erhvervelse af
"upgraden" er 6. jan og fremefter. Dermed kvalificerer min computer
sig ikke til denne..
Jeg købte iMac'en brugt midt i januar og sælgeren har givet mig alt
hvad der hørte med.
Det jeg så ville var at købe en "upgrade" af en sælger nr. 2. Da
prisen på denne var billigere end en brugt retail-udgave..
Kan ikke forstå du siger at der ikke findes en upgrade, når der står
upgrade på den disk der bliver tilsendt til 69kr.. (til de der har en
kvalificerende Mac).
Jeg ved godt at upgraden ikke er tilgængelig i en normal butik/apples
store..

Hmm.. det er måske lidt indviklet at forklare...

Mvh
Karina

Morten Lind (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 17-02-09 20:14

<khansen84@gmail.com> wrote:

> > Rolig nu - du har købt en brugt computer. Dertil skal følge alle
> > installationsmedierne og alle andre aftaler, som f.eks.
> > softwaretilbudene.

> > Sådan har det altid været - en computer købt kort inden nye
> > softwareversioner kvalificerer til den nye software til en /meget/
> > billig pris.

> > Du skal naturligvis have den ret med i købet.

> > Hvis sælgeren allerede /har/ benyttet sig af tilbuddet, skal han/hun
> > overdrage det til dig.

> > Hvad han/hun beholder inden salg, kan du ikke styre, men iøvrigt være
> > ligeglad med.

> > iLife findes ikke som "upgrade", ejheller gør iWork, men iWork kommer
> > ikke ind under denne aftale.

> > Du skal bare have den iLife 09pakke med, som sælgeren har købt til den
> > maskine, han/hun solgte til dig. For kr.: 69,-

> > Så virker alting.

> > M.
> > --
> > [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]
>
> Jeg tror du måske har misforstået mig lidt
> Min iMac er fra sidst i december. Apples grænse for erhvervelse af
> "upgraden" er 6. jan og fremefter. Dermed kvalificerer min computer
> sig ikke til denne..
> Jeg købte iMac'en brugt midt i januar og sælgeren har givet mig alt
> hvad der hørte med.
> Det jeg så ville var at købe en "upgrade" af en sælger nr. 2. Da
> prisen på denne var billigere end en brugt retail-udgave..
> Kan ikke forstå du siger at der ikke findes en upgrade, når der står
> upgrade på den disk der bliver tilsendt til 69kr.. (til de der har en
> kvalificerende Mac).
> Jeg ved godt at upgraden ikke er tilgængelig i en normal butik/apples
> store..

> Hmm.. det er måske lidt indviklet at forklare...

> Mvh
> Karina

Du udtrykker dig kryptisk.

Er sælger #2 en anden, der har en billigt, kvalificeret licens til iLife
09?

Er det to forskellige handler, du blander sammen?

Jeg tror, det ikke er mig, der misforstår, men pyt med det - der findes
/ikke/ nogen opgradering til iLife, så du kan roligt installere iLife
09, uanset, hvad du har givet for den.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

KentBM (17-02-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 17-02-09 22:35

khansen84@gmail.com skrev:
> Jeg tror du måske har misforstået mig lidt
> Min iMac er fra sidst i december. Apples grænse for erhvervelse af
> "upgraden" er 6. jan og fremefter. Dermed kvalificerer min computer
> sig ikke til denne..
> Jeg købte iMac'en brugt midt i januar og sælgeren har givet mig alt
> hvad der hørte med.
> Det jeg så ville var at købe en "upgrade" af en sælger nr. 2. Da
> prisen på denne var billigere end en brugt retail-udgave..
> Kan ikke forstå du siger at der ikke findes en upgrade, når der står
> upgrade på den disk der bliver tilsendt til 69kr.. (til de der har en
> kvalificerende Mac).
> Jeg ved godt at upgraden ikke er tilgængelig i en normal butik/apples
> store..
Hvis du køber en opgraderingversion af Norton Internet Security er der
et klistermærke på kassen med "upgrade". Dette betyder, at du har fået
den fulde version, som skal installeres helt forfra, men du har fået en
rabat ved køb.

Jeg vil tro, at Apple bruger den samme metode. Altså fuld version, men
Apple har annonceret en ny version af et produkt og ønsker ikke, at
kunderne skal holde sig tilbage med at købe MacBooks indtil dette
produkt er udgivet. Så fra en given dato er der en ekstra billig
"upgrade"-version til de personer som i har købt en MacBook med en
gammel version af et produkt. I dette tilfælde iLife.

Tænk sig, hvis Microsoft benyttede samme metode. Så skulle alle der har
købt en PC med Vista siden i sommers og indtil om et år eller to kunne
opgrader til Windows 7 meget billigt Til gengæld ville mange få
"upgrade" hurtigt.



--

Kent

Kurt Brixen (18-02-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 18-02-09 09:14

In article <499b2d6f$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>,
KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> khansen84@gmail.com skrev:
> > Det jeg så ville var at købe en "upgrade" af en sælger nr. 2. Da
> > prisen på denne var billigere end en brugt retail-udgave..
> > Kan ikke forstå du siger at der ikke findes en upgrade, når der står
> > upgrade på den disk der bliver tilsendt til 69kr.. (til de der har en
> > kvalificerende Mac).
> > Jeg ved godt at upgraden ikke er tilgængelig i en normal butik/apples
> > store..
> Hvis du køber en opgraderingversion af Norton Internet Security er der
> et klistermærke på kassen med "upgrade". Dette betyder, at du har fået
> den fulde version, som skal installeres helt forfra, men du har fået en
> rabat ved køb.

Den iLife 09 jeg har købt til 599 kr. hedder Upgrade. Der må så være 2
priser på den, afhængigt af hvornår man købte en Mac med iLife 08.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

N/A (18-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-02-09 20:27



N/A (17-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-02-09 22:35



khansen84@gmail.com (18-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 18-02-09 00:08

On 17 Feb., 20:13, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Du udtrykker dig kryptisk.

Undskyld

> Er sælger #2 en anden, der har en billigt, kvalificeret licens til iLife
> 09?

Ja

> Er det to forskellige handler, du blander sammen?

Ja, købet af min iMac er afsluttet og helt perfekt... Købet af iLife
09 er en anden handel, men en der har anskaffet sig skiven for 69kr..

> Jeg tror, det ikke er mig, der misforstår, men pyt med det - der findes
> /ikke/ nogen opgradering til iLife, så du kan roligt installere iLife
> 09, uanset, hvad du har givet for den.

Du mener at den der står Upgrade på i virkeligheden er en fuld version
der ikke kræver en tidligere iLife-installation..?

Mvh
Karina


Morten Lind (18-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 18-02-09 17:18

<khansen84@gmail.com> wrote:

> Ja, købet af min iMac er afsluttet og helt perfekt... Købet af iLife
> 09 er en anden handel, men en der har anskaffet sig skiven for 69kr..

OK - den installerer du bare, og er glad for den billige pris.

> Du mener at den der står Upgrade på i virkeligheden er en fuld version
> der ikke kræver en tidligere iLife-installation..?

Yep - du har jo også en tidligere iLife på din iMac, ikke sandt?

> Mvh
> Karina

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

N/A (18-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-02-09 20:27



khansen84@gmail.com (18-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 18-02-09 03:09

On 18 Feb., 09:13, Kurt Brixen <kbri...@invalid.invalid> wrote:
> Den iLife 09 jeg har købt til 599 kr. hedder Upgrade. Der må så være 2
> priser på den, afhængigt af hvornår man købte en Mac med iLife 08..
>
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Brixen

Okay :) Der kan man bare se! Vidste ikke at den til 599 også hed
upgrade


Til jer alle - tak for svar!

Mvh
Karina


khansen84@gmail.com (18-02-2009)
Kommentar
Fra : khansen84@gmail.com


Dato : 18-02-09 12:03

On 18 Feb., 17:17, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:
> <khanse...@gmail.com> wrote:
> > Ja, købet af min iMac er afsluttet og helt perfekt... Købet af iLife
> > 09 er en anden handel, men en der har anskaffet sig skiven for 69kr..
>
> OK - den installerer du bare, og er glad for den billige pris.

Godt så - har lige betalt manden, nu skal han bare sende den til
mig..
Måtte punge ud med 290 kr.. :o/ Gid min iMac lige havde været nogle
dage yngre..

> > Du mener at den der står Upgrade på i virkeligheden er en fuld version
> > der ikke kræver en tidligere iLife-installation..?
>
> Yep - du har jo også en tidligere iLife på din iMac, ikke sandt?

Så sandt så sandt

>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]


Tak for hjælpen

Mvh
Karina

Thorbjørn Ravn Ander~ (18-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 18-02-09 20:27

khansen84@gmail.com skrev:

> Måtte punge ud med 290 kr.. :o/ Gid min iMac lige havde været nogle
> dage yngre..

Tjah, tre uger efter jeg købte min satte de prisen 1000 kroner ned
(eller også var det et slagtilbud). Det skal man ikke ærgre sig over :)

Til gengæld er jeg glad for jeg ikke skal købe i dag for jeg ville nok
kvie mig for de ekstra kroner for Unibodymodellen og så ærgre mig hvis
jeg ikke pungede ud.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste