streame video fra en mac via airport?
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 16:04

Jeg vil gerne kunne "sende" noget video fra min mac til nogle andre
macs, i et og samme rum
Nogle der ved om dette er muligt

Nogle der kender til eventuelt ekstra udstyr, der kunne tænkes at være
påkrævet.
Fik rodet lidt rundt på google, og fandt blandt andet Airfoil, og andet
og kunne flere steder læse at det ville være smart at investere i en
airport xtreme..

Jeg er lidt blank, så bare kom op med alt hvad du kan finde på.
Du må også meget gerne fortælle ( hvis der er muligt airport til
airport at streame) hvordan jeg gør, og hvilke standarter etc ( smb,
afp eller andet!?)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-09 16:14

<ecozyz> wrote:

> [...]
> Du må også meget gerne fortælle ( hvis der er muligt airport til
> airport at streame) hvordan jeg gør, og hvilke standarter etc ( smb,

eh .. lidt i tvivl om hvad du vil opnå ... hvad skal det bruges til ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 17:30

On 2009-02-16 16:13:42 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> eh .. lidt i tvivl om hvad du vil opnå ... hvad skal det bruges til ?
>
> /thomas

undervisning!
jeg har en video, eller og nogle enkelte billeder, ala lysshow, som jeg
kan styre.. ( kunne også være en præsentation)
I stedet for at finde projektoren frem, tænkte jeg .. send det til de
andre bærbare i rummet..
Derfor er det - forresten - også planen at tiltaget enten skal være
plaforms uafhængig eller kunne fungere i standarter som både PC og Mac
kan se ( ideen er dog at sende fra en mac ! )

PS
Jeg er ikke helt klar over hvor mange mbit/s en airport kan sende, men
jeg har den nyeste ( ikke unibody) 17 tommer bookPro, så den kan vel
sende 54 eller teoretiske 112mbit/s
Skal bare sende lidt AVI eller mov..

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-09 17:39

<ecozyz> wrote:

> [...]
> plaforms uafhængig eller kunne fungere i standarter som både PC og Mac
> kan se ( ideen er dog at sende fra en mac ! )

Så skal filerne - video, billeder, eller hvad det nu er - vel bare
"shares ud" fra Mac'en via SMB.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-09 17:35

<ecozyz> wrote:

> Jeg er lidt blank, så bare kom op med alt hvad du kan finde på.

Jeg tror VLC kan det du efterlyser! <http://www.videolan.org>

(Men hvordan du sætter det op må andre bidrage med.)

Airfoil er ikke noget du kan bruge. Programmet streamer kun lyd
trådløst.

Mon ikke også du kan bruge noget DLNA teknologi. Selv har jeg prøvet at
streame video fra en Mac til en anden hvor begge maskiner havde "eyeTV"
installeret (dvs. via DLNA). Den ene Mac var på trådet ethernet mens den
anden var trådløst koblet op til en AirportExtreme. Resultatet var
nedslående ringe. Det hakkede så det var ubrugeligt. Men det er jo så
også mpeg2 filer på flere Gb.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-02-09 17:42

ecozyz skrev:
> Jeg vil gerne kunne "sende" noget video fra min mac til nogle andre
> macs, i et og samme rum
> Nogle der ved om dette er muligt

Du kan altid lave en DVD-ISO med videoen og lade folk klikke på den over
netværket, og så starte DVD afspiller. Det vil så spille så glat som
Apple overhovedet kan.

Hvis det er en helt anen ting du vil, må du være mere detaljeret :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 00:12

On 2009-02-16 17:42:26 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
> som Apple overhovedet kan.
>
> Hvis det er en helt anen ting du vil, må du være mere detaljeret :)

ellers en god ide, men jeg tror at det bliver et problem med tid..
og ubeslutsomhed..
jeg vil typisk ikke være klar over hvad jeg vil vise, før ganske sent..
Så enten skal jeg klippe en masse og så klippe det hele sammen og så
brænde en dvd..
tror det er lettere bare at streame via vlc..
tjekker lige den op..
har set den der stream funktion før..