funktionen af en enkelt taste
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 15-02-09 18:18

På min Powerbook G4 er der en taste, jeg ikke umiddelbart kan se nytten af.

Det er nr. 2 taste til højre for mellemrumstasten. Den har en streg med en
pil under.

Tasten findes ikke på tastaturet fra min gamle mac - g4. Er der nogen, der
lige har svaret?

Gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-09 19:32

Svend Erik Jørgensen <hamselv@esenet.dk> wrote:

> [...]
> pil under.
>
> Tasten findes ikke på tastaturet fra min gamle mac - g4. Er der nogen, der

Det er enter-tasten. På store tastaturer findes den nederst helt ude til
højre i det numeriske tastatur. Enter-tasten bruges til at bekræfte
valg, men strengt taget kan den ikke noget, som "ny linie" ikke kan. OK,
der er enkelte programmer, hvor der er en lille forskel. De fleste
brugere bruger den aldrig. Apple har også taget konsekvensen og fjernet
den fra de nye bærbare fra engang i 2008 og fra fra bluetooth-tastaturet
i aluminium, der har samme taster som de bærbare. Ved samme lejlighed
blev der flyttet lidt om på volumen, Exposé og den slags på F-tasterne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-02-09 22:36

> [...]
> valg, men strengt taget kan den ikke noget, som "ny linie" ikke kan. OK,
> der er enkelte programmer, hvor der er en lille forskel. De fleste

Jeg gad vide, om Apple ved, hvilke taster, jeg taster på?

Jeg bruger nemlig enter-tasten hele tiden (f.x. i regneark), og jeg kommer
til at savne den, hvis jeg skal have en af de nye MacBooks.

- Mikael

Fra : Esben

Dato : 15-02-09 22:47

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger nemlig enter-tasten hele tiden (f.x. i regneark), og jeg kommer
> til at savne den, hvis jeg skal have en af de nye MacBooks.

Man taster vidst alt-enter eller noget lignende - er der nogen der
kender den eksakte tastekombination?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-09 23:36

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]

Jamen jeg har skam også altid brugt den meget. I regneark gør den heller
ikke altid helt det samme som "ny linie". Skal man godkende indholdet i
cellen, bliver den nogle gange stående, mens "ny linie" springer til
celler nedenunder og måske nogle celler til venstre. Det afhænger af
programmet.

> Man taster vidst alt-enter eller noget lignende - er der nogen der
> kender den eksakte tastekombination?

For at gøre hvad? Man kan da bare trykke "ny linie" og i nogle tilfælde
tabulator, hvis man vil godkende noget, man har tastet ind.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 16-02-09 02:55

> For at gøre hvad? Man kan da bare trykke "ny linie" og i nogle tilfælde

Nej nej, alting var bedre i gamle dage!
(Undtagen OS 9)

- Mikael

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-02-09 08:52

Henrik Münster skrev:
> For at gøre hvad? Man kan da bare trykke "ny linie" og i nogle tilfælde
> tabulator, hvis man vil godkende noget, man har tastet ind.

Normalt ikke hvis det er et tekstfelt på flere linier.

/Lars

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-09 19:14

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Normalt ikke hvis det er et tekstfelt på flere linier.

Nå ja, det kan jeg godt se. Det er nok mig, der er gammeldags, men jeg
plejer at taste tal ind i regneark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-02-09 19:34

Henrik Münster skrev:

> Nå ja, det kan jeg godt se. Det er nok mig, der er gammeldags, men jeg
> plejer at taste tal ind i regneark.

Du er gammeldags :) Regneark vinder meget ved at putte formler (som sum
og den slags) ind i nogen af felterne.

Excel er godt til at lege med data på en ustruktureret måde.

Fra : Esben

Dato : 09-03-09 08:39

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Man taster vidst alt-enter eller noget lignende - er der nogen der
> kender den eksakte tastekombination?

NU fik jeg det lille BLuetooth tastatur igen (det første døde første
gang det så væske):

Enter laves med "fn-linieskift" på dem.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-03-09 20:38

On 2009-02-15 22:36:14 +0100, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> [...]
>
> Jeg bruger nemlig enter-tasten hele tiden (f.x. i regneark), og jeg kommer
> til at savne den, hvis jeg skal have en af de nye MacBooks.

fn+Return - duer på alle deres tastature uden numerisk keyboard
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen