Gruppen er på Facebook
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-09 15:17

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-02-09 17:41

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-09 18:05

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Jesper Haaber Gylling skrev:
> > Halløjsa
> > Den ligger her:
> > http://www.facebook.com/group.php?gid=55409755078&ref=mf
>
> Hvad skal det dog gøre godt for?

Synes det er en fin ide. Det kan skabe trafik begge veje.

> Og hvem har bestemt at dk.edb.mac skal være relateret til "Foreningen
> mod topskat i Danmark"?

Det har Facebook og de brugere som er medlem af gruppen.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Steen

Dato : 14-02-09 20:25

http://www.fri.dk/vaere-eller-ikke-vaere-–-en-facebook-profil-af-mads-kastrup

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-02-09 22:18

> Det har Facebook og de brugere som er medlem af gruppen.

Hvad er formålet med at relatere dk.edb.mac til politiske og andre
emner? Det er da helt ude i skoven.

/Lars

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-09 00:16

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Hvad er formålet med at relatere dk.edb.mac til politiske og andre
> emner? Det er da helt ude i skoven.

Du ved åbenbart ikke hvordan Facebook fungerer. Hvis nu du var medlem af
en gruppe om fx. FCK, så ville den også foreslå den.

Det er lidt på samme måde som når du søger efter noget på nettet og der
så tilfældigvis dukker en reklame op, som handler om præcis det du lige
søger efter.

Håber det gav dig et svar?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-02-09 08:58

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Det er lidt på samme måde som når du søger efter noget på nettet og der
> så tilfældigvis dukker en reklame op, som handler om præcis det du lige
> søger efter.

Nej. Hvis jeg søger på "mac" på google kommer der en reklame fra Apple,
ikke fra politiske foreninger og andre ligegyldige emner.

Jeg kommer aldrig til at se fornuften i at forbinde dk.edb.mac's navn
med politiske grupperinger.

/Lars

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-02-09 09:40

> [...]

> ikke fra politiske foreninger og andre ligegyldige emner.
>
> Jeg kommer aldrig til at se fornuften i at forbinde dk.edb.mac's navn

Du er da en rigtig hyggespreder!

Facebook fungerer på en måde. Skriv en klage til dem og forklar dem at
du er utilfreds med at den kigger på hvilke grupper medlemmerne af
dk.edb.mac også er medlem af og derefter lister det ude i siden.

Jeg er fx. medlem af denne gruppe:

Du ved du var teenager i 70erne når..

og ude i siden skriver den så relaterede grupper:

For os der er over 40 og stadig oser af sex

uha uha uha............

Smil det er mandag!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-09 09:52

On 2009-02-16 08:57:31 +0100, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> said:

> Jeg kommer aldrig til at se fornuften i at forbinde dk.edb.mac's navn
> med politiske grupperinger.

Den politiske reklame skyldes, at Jesper Haaber Gylling er medlem af
"Foreningen mod topskat i Danmark" og en Fjæsbog gruppe med samme navn,
og da det er ham der har oprettet Fjæsbog gruppen om dk.edb.mac - så
går systemet ud fra, at dem der melder sig i mac-gruppen er ligesindede
med Jesper - på godt gammel dansk kaldes det at blive slået i hartkorn
med Jesper...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-02-09 11:18

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> går systemet ud fra, at dem der melder sig i mac-gruppen er ligesindede
> med Jesper - på godt gammel dansk kaldes det at blive slået i hartkorn

Ja og den vil sikkert også foreslå Gentofte Kino, som jeg også er medlem
af.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-09 20:46

> [...]
> går systemet ud fra, at dem der melder sig i mac-gruppen er ligesindede
> med Jesper - på godt gammel dansk kaldes det at blive slået i hartkorn

Hvem pokker har noget imod topskat - småpenge - he, he....

M. (Sorry, Jesper).

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-02-09 21:48

Lars Kongshøj wrote:

> Hvad skal det dog gøre godt for?

Man kan jo bl.a. se 'fjæset' på nogle af de mennesker, men skriver med
herinde ;)

Jeg tror desuden Jespers indlæg skal ses som en opfordring og ikke et
påbud om at joine gruppen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-09 22:05

> Man kan jo bl.a. se 'fjæset' på nogle af de mennesker, men skriver med
> herinde ;)
>
> Jeg tror desuden Jespers indlæg skal ses som en opfordring og ikke et
> påbud om at joine gruppen.

Exactly. Nogen har jeg da tænkt gad vide hvordan xx ser ud?! Nu ved jeg
hvordan Peter ser ud!

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-09 01:27

Skulle det være en fordel?

> Exactly. Nogen har jeg da tænkt gad vide hvordan xx ser ud?! Nu ved jeg
> hvordan Peter ser ud!

Jeg synes nu ikke, det ligefrem vrimler med navne, der siger mig noget,
når jeg som ikke-medlem af Facebook ser på gruppens hjemmeside. Det er
da også lidt sjovt at lave en gruppe for en gruppe. Det er lidt ligesom
Lego Star Wars spillet. Det er et franchise af Lego Star Wars, der er et
franchise af Star Wars. Et franchise af et franchise. Nu mangler de bare
at lave en film over spillet. Så er ringen sluttet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 07:53

> Man kan jo bl.a. se 'fjæset' på nogle af de mennesker, men skriver med
> herinde ;)

Det kan man også på MacBrugers facebook-gruppe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels poulsen

Dato : 15-02-09 10:16

Per Rønne skrev:

> Det kan man også på MacBrugers facebook-gruppe.

Ja det kunne man godt, personligt syndte jeg at det er en god idee at
komme på facbook, godt gådet Jesper, det har jeg svarnet nu kan man få
alt på facebook

--
http://www.facebook.com/profile.php?id=1117493421&ref=profile

Msn nisse_885@hotmail.com

http://www.facebook.com/profile.php?id=1117493421&ref=profile

http://www.youtube.com/watch?v=tZmDWltBziM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hj08RuYiNqg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-09 12:05

Niels poulsen <nisse_885@hotmail.com> wrote:

> Ja det kunne man godt, personligt syndte jeg at det er en god idee at
> komme på facbook, godt gådet Jesper, det har jeg svarnet nu kan man få
> alt på facebook

Tak for det.

Det var også mig, der stiftede MacBrugers gruppe på Facebook og siden
hen overdragede den til bestyrelsen.

De har nu valgt at gøre den lukket, så den ikke kan bruges som
teaser/reklame, hvilket selvfølgelig gør den noget tam at støde på.

Hvis jeg kom forbi MacBrugers Facebook gruppe og aldrig havde hørt om
dem, så ville jeg ikke blive nysgerrig og prøve at joine. De skriver
ikke engang at det kræver et medlemsskab af MacBruger for at blive
medlem. Mhmmmmmmmmm............

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 12:23

> [...]
> dem, så ville jeg ikke blive nysgerrig og prøve at joine. De skriver
> ikke engang at det kræver et medlemsskab af MacBruger for at blive

Det er vores kasserer, Karen Seiersen, der er ansvarlig for den, men du
kan jo deltage i vores generalforsamling og tale om den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels poulsen

Dato : 15-02-09 13:35

Per Rønne skrev:

> Det er vores kasserer, Karen Seiersen, der er ansvarlig for den, men du
> kan jo deltage i vores generalforsamling og tale om den ...

Fo mig er det lige meget om det skulle værre Karen eller en anden for
mig er det et spørsmål om det var et stk arbejde som skylles udføres og
det er blevet udføret

--
Msn nisse_885@hotmail.com

http://www.youtube.com/watch?v=DPg6VQC-FsQ&feature=related

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-09 14:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er vores kasserer, Karen Seiersen, der er ansvarlig for den, men du
> kan jo deltage i vores generalforsamling og tale om den ...

Jeg er ikke medlem af MacBruger, så det bliver svært, men jeg ved godt
at det er Karen, som står for den. Det var hende jeg overdrog den til.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-02-09 14:55

> Det kan man også på MacBrugers facebook-gruppe.

Øhh......?????......

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 16:53

> Øhh......?????......

Dér har du altså ikke været inde?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-09 18:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Dér har du altså ikke været inde?

Kan man se ansigtet på alle medlemmerne på MacBrugers site?

Det tvivler jeg på.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 18:31

> Kan man se ansigtet på alle medlemmerne på MacBrugers site?
>
> Det tvivler jeg på.

Man kan se ansigterne på alle medlemmerne af MacBrugers facebook-gruppe
på MacBrugers facebook-gruppes site, hvilket ikke er det samme som
<http://www.macbruger.dk>

Medmindre der skulle være en enkelt som ikke skulle have sat billede på
profilen; du kunne da tænkes ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-09 18:58

> [...]
> <http://www.macbruger.dk>
>
> Medmindre der skulle være en enkelt som ikke skulle have sat billede på

Det er jo uinteressant om man kan se ansigtet på medlemmerne af en
lukket gruppe, som kræver et medlemskab af en forening.

dk.edb.mac er jo netop fri og åben og en af ulemperne ved Usenet er jo
at man ikke kan se hinanden. Derfor synes jeg at en facebook version af
dk.edb.mac ville være sjov og oplysende.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 20:12

> Det er jo uinteressant om man kan se ansigtet på medlemmerne af en
> lukket gruppe, som kræver et medlemskab af en forening.

Om det skal være sådan er jo op til diskussion; på nuværende tidspunkt
har jeg ingen mening om det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk