/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lastbilchauffør chikanerer saltvogne
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 13-02-09 12:00

http://www.jv.dk/artikel/605990

Lastbilchauffør forsøger at komme forbi 2 saltvogne, som renser 2 spor på
motorvejen ...


--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


 
 
Christian B. Andrese~ (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-02-09 05:25

On Feb 13, 11:59 am, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
> http://www.jv.dk/artikel/605990
>
> Lastbilchauffør forsøger at komme forbi 2 saltvogne, som renser 2 spor på
> motorvejen ...

Sådan en klaphat

Men undskyldningen er vel
kørehviletiderne..........................................


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 18:12


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:8a0852ed-9364-4a4a-9e92-78e314edbd5f@j35g2000yqh.googlegroups.com...

> Sådan en klaphat

Var du der? - så du optrinet?
Snerydderne bør ikke køre således på motorvejen, at den øvrige trafik
blokeres. Se også dét kan man finde ud af i Sverige



Finn Guldmann (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-09 18:54

Mogens skrev:
>> Sådan en klaphat
> Var du der? - så du optrinet?
> Snerydderne bør ikke køre således på motorvejen, at den øvrige trafik
> blokeres. Se også dét kan man finde ud af i Sverige
>
Det har jeg da eller set de gør. En der smider til venstre, en der
rydder midten og en der hælder det helt ud af nødsporet. (På motorvej)

Til gengæld holder de ikke ligefrem stille.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Henrik Stidsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-02-09 19:28

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:gn4c3c$h0s$1@newsbin.cybercity.dk:

> Til gengæld holder de ikke ligefrem stille.

Når de kører i den formation burde det ikke gå hurtigere at køre foran dem
end bag dem ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:32


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BB1C617B2452henrikstidsendk@130.225.247.90...

> Når de kører i den formation burde det ikke gå hurtigere at køre foran dem
> end bag dem ;)

I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der skal være
ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har ikke ret i din
antagelse her...



Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 20:06

Mogens wrote:

> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
> ikke ret i din antagelse her...

Og det er så netop forskellen mellem dansk og svensk trafik (i sne).

--
Leonard

oz3bto (14-02-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 14-02-09 11:29


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4995c497$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens wrote:
>
>> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
>> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
>> ikke ret i din antagelse her...
>
> Og det er så netop forskellen mellem dansk og svensk trafik (i sne).
>
> --
> Leonard

og Norsk .. knapt 200km i efter danske forhold kraftig snestorm tog ca 3?
time.. En gang var farten under 60kmt udenfor bebygget område.. Sjovt nok
sad der en dansk nummerplade på bilen der lå forrest



Stefan Jacobsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 13-02-09 22:18

>
> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der skal
> være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har ikke ret i
> din antagelse her...
Jeg fatter sgu ikke du ikke flytter derop så, der er åbenbart ikke vej og
trafik deroppe og hvis du syntes trafikken her til lands er et problem er
der jo ikke andet at gøre end at køre til udlandet

Stef



Uffe Bærentsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 13-02-09 22:40

Stefan Jacobsen wrote:
>> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
>> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
>> ikke ret i din antagelse her...
> Jeg fatter sgu ikke du ikke flytter derop så, der er åbenbart ikke
> vej og trafik deroppe og hvis du syntes trafikken her til lands er et
> problem er der jo ikke andet at gøre end at køre til udlandet

Spørgsmål:
Hvor bor Mogens?

Svar:
Sverige.



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Stefan Jacobsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 13-02-09 23:28

> Spørgsmål:
> Hvor bor Mogens?
>
> Svar:
> Sverige.
>
Hvorfor faan sidder han så ikke skaber sig på nogle svenske nyhedsgrupper...
nåå nej de har ikke trafikproblemer i Sverige Men hvorfor faaan sidder
han så og kommentere på noget der ikke berører ham alligevel når han kører i
de svenske skove.... det må være hjemve og den manglende jantelov i Sverige


Stef



Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 23:52

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
news:gn4s4v$mss$1@newsbin.cybercity.dk...

>> Svar:
>> Sverige.
>>
> Hvorfor faan sidder han så ikke skaber sig på nogle svenske
> nyhedsgrupper...

Mener du at han skaber sig hér? I så fald har du da et seriøst
opfattelsesproblem.

> nåå nej de har ikke trafikproblemer i Sverige Men hvorfor faaan sidder
> han så og kommentere på noget der ikke berører ham alligevel når han kører
> i de svenske skove.... det må være hjemve og den manglende jantelov i
> Sverige

Måske fordi han er født i DK, har boet her i 40+ år, arbejder og færdes her
ofte, eller måske bare fordi han har en holdning til nogle ting.
Men det må man måske ikke i din verden? Er det p.g.a. din danske jantelov?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Stefan Jacobsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 14-02-09 00:23

> Mener du at han skaber sig hér? I så fald har du da et seriøst
> opfattelsesproblem.

Der er da stort set ikke noget han ikke kan finde en negativ vinkel på og
færdselsloven er da åbenbart forsvundet hinsidas

>> nåå nej de har ikke trafikproblemer i Sverige Men hvorfor faaan sidder
>> han så og kommentere på noget der ikke berører ham alligevel når han
>> kører i de svenske skove.... det må være hjemve og den manglende jantelov
>> i Sverige
>
> Måske fordi han er født i DK, har boet her i 40+ år, arbejder og færdes
> her ofte,

How de specs. er vi da flere der opfylder!

eller måske bare fordi han har en holdning til nogle ting.
> Men det må man måske ikke i din verden? Er det p.g.a. din danske jantelov?
>
Det må man skam sagtens, men man behøver sgu da ikke ha et surt opstød
hvergang nogle laver et indlæg, eller det er måske den svenske jantelov

Stef



Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 06:51


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:gn4vbl$o02$1@newsbin.cybercity.dk...

>> Mener du at han skaber sig hér? I så fald har du da et seriøst
>> opfattelsesproblem.

> Der er da stort set ikke noget han ikke kan finde en negativ vinkel på

Det er da vist ikke helt rigtigt !

> og færdselsloven er da åbenbart forsvundet hinsidas

Det er jo netop, den ikke er.

> eller måske bare fordi han har en holdning til nogle ting.
>> Men det må man måske ikke i din verden? Er det p.g.a. din danske
>> jantelov?
>>
> Det må man skam sagtens, men man behøver sgu da ikke ha et surt opstød
> hvergang nogle laver et indlæg, eller det er måske den svenske jantelov
>

Det er ikke min opfattelse, at det er tilfældet, "unge mand" :)



Stefan Jacobsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 14-02-09 07:29





Stefan Jacobsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 13-02-09 23:31

> Spørgsmål:
> Hvor bor Mogens?
>
> Svar:
> Sverige.
>
Btw. touché

Stef



Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 22:41

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev :

>Jeg fatter sgu ikke du ikke flytter derop så, der er åbenbart ikke vej og
>trafik deroppe og hvis du syntes trafikken her til lands er et problem er
>der jo ikke andet at gøre end at køre til udlandet


høhøhøhø....................


--
Jan_stevns

Møller (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-02-09 18:07

Mogens skrev:

> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der skal være
> ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har ikke ret i din
> antagelse her...

De kan bare det der gylle i Sverige, eller også er der mange danskere derover i snevejret:
Lige et lille udpluk:

http://kortlink.dk/sydsvenskan/6a9p
http://kortlink.dk/kvp/6a9q
http://kortlink.dk/norran/6a9r

Møller

"J.C.Kløve" (16-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 16-02-09 21:44

Møller skrev:
> Mogens skrev:
>
>> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
>> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
>> ikke ret i din antagelse her...
>
> De kan bare det der gylle i Sverige, eller også er der mange danskere
> derover i snevejret:
> Lige et lille udpluk:
>
> http://kortlink.dk/sydsvenskan/6a9p
> http://kortlink.dk/kvp/6a9q
> http://kortlink.dk/norran/6a9r
>
Det er danskere!!
Det MÅ det være
Det SKAL det være
evt forklædt med langt hår og biler på svenske plader

Svanskere kører excelent!, efter reglerne, på helt nye til enhver tid og
vejrtype egnede dæk, med overblik, erfaring, dyb insigt i køretøjers
dynamik i sne, is og sjap...





Det har jeg selv læst på nyhedsgruppen....

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Møller (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-02-09 22:21

J.C.Kløve skrev:
> Møller skrev:
>> Mogens skrev:
>>
>>> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
>>> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
>>> ikke ret i din antagelse her...
>>
>> De kan bare det der gylle i Sverige, eller også er der mange danskere
>> derover i snevejret:
>> Lige et lille udpluk:
>>
>> http://kortlink.dk/sydsvenskan/6a9p
>> http://kortlink.dk/kvp/6a9q
>> http://kortlink.dk/norran/6a9r
>>
> Det er danskere!!
> Det MÅ det være
> Det SKAL det være
> evt forklædt med langt hår og biler på svenske plader
>
> Svanskere kører excelent!, efter reglerne, på helt nye til enhver tid og
> vejrtype egnede dæk, med overblik, erfaring, dyb insigt i køretøjers
> dynamik i sne, is og sjap...
>
>
> Det har jeg selv læst på nyhedsgruppen....

Klart klart, og i Norge er det endnu værre, der er det nok os jyder er er oppe og føre os frem med
tranlamper.

http://www.bt.no/lokallokal/fyllingsdalen/article793532.ece
http://www.bt.no/lokallokal/voss/article793644.ece
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article649138.ece
rul også ned til "Oppgitt og fortvivlet over Agder-bilister": det er Nordjyder der har taget færgen
over vandet.
Og snekæder har de altid på:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2929183.ece
Så mange som 10 trailere og vogntog ble stående i den samme bakken.
"Det var åpenbart at flere av vogntogene og trailerne hadde for dårlige dekk, og flere
polititjenestemenn tro til og hjalp yrkessjåførene med å legge på kjettinger i kaoset.": det kan kun
være:
Folmer og Finn og Finn og Folmer og Folmer og Finn og Finn og Folmer og Folmer og Finn for det kan
ikke ifølge, efter egen udsagn, sædvanligvis velundererettet kilde, være svenskere og nordmænd eller
finner

Møller


Finn Guldmann (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-02-09 22:43

Møller skrev:
>>>> I Sverige kører alle med vinter- eller pigdæk. Det betyder, at der
>>>> skal være ret meget sne/sjap for at man sætter farten ned. Så du har
>>>> ikke ret i din antagelse her...
>>> De kan bare det der gylle i Sverige, eller også er der mange danskere
>>> derover i snevejret:
>>> Lige et lille udpluk:
>>> http://kortlink.dk/sydsvenskan/6a9p
>>> http://kortlink.dk/kvp/6a9q
>>> http://kortlink.dk/norran/6a9r
>> Det er danskere!!
>> Det MÅ det være
>> Det SKAL det være
>> evt forklædt med langt hår og biler på svenske plader
>> Svanskere kører excelent!, efter reglerne, på helt nye til enhver tid
>> og vejrtype egnede dæk, med overblik, erfaring, dyb insigt i
>> køretøjers dynamik i sne, is og sjap...
>> Det har jeg selv læst på nyhedsgruppen....
> Klart klart, og i Norge er det endnu værre, der er det nok os jyder er
> er oppe og føre os frem med tranlamper.
> http://www.bt.no/lokallokal/fyllingsdalen/article793532.ece
>
Den har norske plader.

> http://www.bt.no/lokallokal/voss/article793644.ece
>
Kvindelig fører af ukendt nationalitet.

> http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article649138.ece
>
Der er ikke vildt mange danske buslinjer der går til Norge.

> rul også ned til "Oppgitt og fortvivlet over Agder-bilister": det er
> Nordjyder der har taget færgen over vandet.
> Og snekæder har de altid på:
> http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2929183.ece
>
Den tankbil er med dansk vognmand, men sandsynligvis med tysk eller
østeuropæisk bil/nummerplader.

Var der mere?

> Så mange som 10 trailere og vogntog ble stående i den samme bakken.
> "Det var åpenbart at flere av vogntogene og trailerne hadde for dårlige
> dekk, og flere polititjenestemenn tro til og hjalp yrkessjåførene med å
> legge på kjettinger i kaoset.": det kan kun være:
> Folmer og Finn og Finn og Folmer og Folmer og Finn og Finn og Folmer og
> Folmer og Finn for det kan ikke ifølge, efter egen udsagn, sædvanligvis
> velundererettet kilde, være svenskere og nordmænd eller finner
>
Hvad f**den skal jeg nu blandes ind i det for?

For ikke så længe siden blev jeg enig med en vognmand om at min mængde
af erfaring udi kørsel på Nordnorge gjorde at han kiggede sig om efter
en anden.

--
Mvh Finn

Møller (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-02-09 23:27

Finn Guldmann skrev:
> Møller skrev:

> Hvad f**den skal jeg nu blandes ind i det for?

Fordi.

> For ikke så længe siden blev jeg enig med en vognmand om at min mængde
> af erfaring udi kørsel på Nordnorge gjorde at han kiggede sig om efter
> en anden.

Ja det er da klart, havde han andet valg? ellers kunne, IMO, nogle personers forudfattede meninger
vedr. danske lastbilchaufføres kunden i udlandet jo tage ubodelig skade, og hvad kunne I så ikke
blive udsat for? Ja jeg spør' bare, for jeg ved ikke noget.....om de ting

Møller


Ukendt (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-09 22:51

On Mon, 16 Feb 2009 21:44:12 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Det har jeg selv læst på nyhedsgruppen....

Nemli' ja!

Husker en gammel episode, midsommer, hvor jeg holdt bomstille i
højresvingsbanen ved Mariendals mølle, afventende grønt lys. En meget
erfaren lasbilchauffør i ligeudbanen, holdende ved siden af mig i mit
skodamobil, havde erfaret at han da vist egentlig også skulle til højre. Så
da lyset blev grønt, og vi begge kørte frem, så masede lastevognen elegant
skodamobilet sidelæns ind foran den ligeudkørende cyklist, som i øvrigt fik
rasenes travlt med at redde hvad reddes kunne.

Skodamobilet fik en anelse rustikt udseende på venstre side, jeg var ved at
gå til i latterkrampe, og lastevognschaufutten har vist stadig psykiske
meen.

Se det var aldrig sket på vinterdæk

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Møller (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-02-09 23:37

Orla Pedersen skrev:
> On Mon, 16 Feb 2009 21:44:12 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
>
>> Det har jeg selv læst på nyhedsgruppen....
>
> Nemli' ja!

>
> Skodamobilet fik en anelse rustikt udseende på venstre side, jeg var ved at
> gå til i latterkrampe, og lastevognschaufutten har vist stadig psykiske
> meen.
>
> Se det var aldrig sket på vinterdæk

God iagttagelse, børe herefter være fast indlæg i november mdr. hvor meningsudvekslinger om
vinterdæk tager fart: det er helt klart, at uanset vejrliget, så skal der IMO vinterdæk på alt der
fremføres på luftgummiringe, fra november til og med marts, ligemeget om det så sner eller regner,
uagtet de har længer bremselængde, da det ikke betyder noget når man alligevel snakker i mobilos og
ser efter piger i sommerkjoler på stransvejen, for så, er det jo reaktionsevnen (Folmer jegs skrev
ikke erektionsevnen, gamle gris ) ) der er udslagsgivende for det videre forløb i journalen.

Møller


Leonard (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 16-02-09 23:58

Møller wrote:

> fra november til og med marts,

Når det nu er tilladt at køre med pigdæk fra 1. november til 15. april,
hvorfor så ikke bare lave det om til at være lovpligtigt?

--
Leonard

"J.C.Kløve" (17-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-02-09 00:21

Leonard skrev:
> Møller wrote:
>
>> fra november til og med marts,
>
> Når det nu er tilladt at køre med pigdæk fra 1. november til 15. april,
> hvorfor så ikke bare lave det om til at være lovpligtigt?
>
måske fordi de kun bidrager positivt til trafiksikkerheden een eller
hvis det går vildt til to morgener i løbet af en hel vinter??



--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Møller (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-02-09 10:10

Leonard skrev:
> Møller wrote:
>
>> fra november til og med marts,
>
> Når det nu er tilladt at køre med pigdæk fra 1. november til 15. april,
> hvorfor så ikke bare lave det om til at være lovpligtigt?
>

Hej der på Fyn, jeg skulle vist lige havde præciseret, at det var ironi, for det er enkelt personers
mening i dette forum, ikke mit, men "IMO" skal ikke tages som som mit synspunkt, men var brugt som
en vignet for en skribent der har har været fremme i denne tråd, og som jeg prøver at henvise
opmærksomheden på, at nort nordiske broderfolk, særlig svenskere og danskere bosat i Sverige, er
meget bedre til at køe bil, og især vinrerkørsel.



Møller

Leonard (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-02-09 11:28

Møller wrote:

> Hej der på Fyn, jeg skulle vist lige havde præciseret, at det var
> ironi,

Havde jeg skam fattet og det var mit indlæg så også, men det er der så
andre der ikke fattede. Det er også svært at se ironien på skrift, men
trods alt ikke svært at se humoren i denne uendeligt lange tråd, hvor
nogen efterhånden er nået så langt ud, at det er ligefør selvmord er
bedre end at komme i land igen

--
Leonard

Møller (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-02-09 12:30

Leonard skrev:
> Møller wrote:
>
>> Hej der på Fyn, jeg skulle vist lige havde præciseret, at det var
>> ironi,
>
> Havde jeg skam fattet og det var mit indlæg så også, men det er der så
> andre der ikke fattede. Det er også svært at se ironien på skrift, men
> trods alt ikke svært at se humoren i denne uendeligt lange tråd, hvor
> nogen efterhånden er nået så langt ud, at det er ligefør selvmord er
> bedre end at komme i land igen
>
Yeps, jeg træder lige vande.

Så kan du tage den lille læsser og køre ud og rydde vejene, men saltspreder har du vel ikke til den?

Møller

Leonard (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-02-09 12:34

Møller wrote:

> Så kan du tage den lille læsser og køre ud og rydde vejene, men
> saltspreder har du vel ikke til den?

Den står faktisk rigtigt dårligt fast på glatte overflader, den har
hårde gummibælter og de skal helst have noget blødt jord eller grus at
synke ned i for at få bid, så den er ikke ret god til at feje sne med.
Er sneen dyb nok, så er den fin, men det er godt nok længe siden.
Og det der med at salte, det klarer kommunen, min vej er skolevej og
busrute, så det er kun om søndagen, den ikke bliver ryddet og saltet
hyppigt.

Men som en 8-årig spugrgte: Hvorfor salter de vejen, vi skal jo ikke
spise den?

--
Leonard

Møller (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-02-09 12:45

Leonard skrev:
> Møller wrote:
>
>> Så kan du tage den lille læsser og køre ud og rydde vejene, men
>> saltspreder har du vel ikke til den?
>
> Den står faktisk rigtigt dårligt fast på glatte overflader, den har
> hårde gummibælter

Vinterbælter .o))

> Men som en 8-årig spurgte: Hvorfor salter de vejen, vi skal jo ikke
> spise den?


Møller

"J.C.Kløve" (17-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-02-09 00:09

Orla Pedersen skrev:
> On Mon, 16 Feb 2009 21:44:12 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
>

> Skodamobilet fik en anelse rustikt udseende på venstre side, jeg var ved at
> gå til i latterkrampe, og lastevognschaufutten har vist stadig psykiske
> meen.
>
> Se det var aldrig sket på vinterdæk
>
Akkurat!
Jag har da også smidt et par friske Conti TKC 80 dæk på MC'en selv om
den står opklodset i garage vinteren over! -

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Møller (17-02-2009)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-02-09 10:17

J.C.Kløve skrev:
> Orla Pedersen skrev:
>> On Mon, 16 Feb 2009 21:44:12 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
>>
>
>> Skodamobilet fik en anelse rustikt udseende på venstre side, jeg var
>> ved at
>> gå til i latterkrampe, og lastevognschaufutten har vist stadig psykiske
>> meen.
>>
>> Se det var aldrig sket på vinterdæk
>>
> Akkurat!
> Jag har da også smidt et par friske Conti TKC 80 dæk på MC'en selv om
> den står opklodset i garage vinteren over! -
Dakar?

Så skulle den jo være helt sikker med de vejrmeldinger vi har

Husk også snesokker i bagagekassen, samt sneskovl, redningstæppe og overleveslsepakke med
druesukker, chokolade, og ingen absolut ingen spiritus under kørsel på klodserne.


Møller

"J.C.Kløve" (17-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-02-09 10:32

Møller skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>> Orla Pedersen skrev:
>>> On Mon, 16 Feb 2009 21:44:12 +0100, "J.C.Kløve" wrote:
>>>
>>
>>> Skodamobilet fik en anelse rustikt udseende på venstre side, jeg var
>>> ved at
>>> gå til i latterkrampe, og lastevognschaufutten har vist stadig psykiske
>>> meen.
>>>
>>> Se det var aldrig sket på vinterdæk
>>>
>> Akkurat!
>> Jag har da også smidt et par friske Conti TKC 80 dæk på MC'en selv om
>> den står opklodset i garage vinteren over! -
> Dakar?
>
> Så skulle den jo være helt sikker med de vejrmeldinger vi har
>
> Husk også snesokker i bagagekassen, samt sneskovl, redningstæppe og
> overleveslsepakke med druesukker, chokolade, og ingen absolut ingen
> spiritus under kørsel på klodserne.
>
>

Jeg har det hele!! - men for en sikkerhedsskyld lader jeg den stå...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Finn Guldmann (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-09 22:14

Henrik Stidsen skrev:
>> Til gengæld holder de ikke ligefrem stille.
> Når de kører i den formation burde det ikke gå hurtigere at køre foran dem
> end bag dem ;)
>
Der vil selvfølgelig være nogen for hvem det går for langsom, men det
passer vist de fleste blot at blive bag ved.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 19:26

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Var du der? - så du optrinet?
>Snerydderne bør ikke køre således på motorvejen, at den øvrige trafik
>blokeres. Se også dét kan man finde ud af i Sverige

Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?

--
Jan_stevns

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:30


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:bpebp41pp98tbqs0ghv0n7ch491uvtqfjv@news.tele.dk...

> Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?

Hva tænker du på?
Det giver da sig selv, at de ikke skal lægge sig side om side let forskudt.



Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 19:44

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Hva tænker du på?

dig :)

>Det giver da sig selv, at de ikke skal lægge sig side om side let forskudt.

Goshh mand ! Har du stukket snablen i nogle blå Pripp's siden du
ikke kan regne ud hvorfor de kører forskudt ?



--
Jan_stevns

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:47


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:5ofbp4l3rmt9jgt9gejs3dnvk57b7ptn0r@news.tele.dk...

> Goshh mand ! Har du stukket snablen i nogle blå Pripp's siden du
> ikke kan regne ud hvorfor de kører forskudt ?

Jow, det er fordi, at sneplov 2 derved kan opsamle sneen fra plov 1.
Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan komme
forbi. Det virker...



Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 19:50

Mogens wrote:

> Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan
> komme forbi. Det virker...

I Sverige er de jo også vant til sne, det er vi ikke her i landet.
Det er vidst længe siden du har været i Sønderjylland.

--
Leonard

Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 22:55

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:rejll.6571$U5.70033@newsb.telia.net...

>> Goshh mand ! Har du stukket snablen i nogle blå Pripp's siden du
>> ikke kan regne ud hvorfor de kører forskudt ?
>
> Jow, det er fordi, at sneplov 2 derved kan opsamle sneen fra plov 1.
> Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan komme
> forbi. Det virker...

NETOP!!!

Og de gange jeg har mødt "plove" på motorvejen (2 - 3 stk. ad gangen), har
de netop også kunnet finde ud af at køre med ca. 50 meters afstand, så man
stille og roligt kunne trække imellem/forbi dem - også med en stor vogn.

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Armand (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-09 22:58

Mogens skrev:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:5ofbp4l3rmt9jgt9gejs3dnvk57b7ptn0r@news.tele.dk...
>
>> Goshh mand ! Har du stukket snablen i nogle blå Pripp's siden du
>> ikke kan regne ud hvorfor de kører forskudt ?
>
> Jow, det er fordi, at sneplov 2 derved kan opsamle sneen fra plov 1.
> Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan komme
> forbi.
>
- - á igennem bræmmen fra forankørende plov??

> Det virker...
>
:-/

--
Armand.

Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 23:22

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4995ecc6$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jow, det er fordi, at sneplov 2 derved kan opsamle sneen fra plov 1.
>> Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan komme
>> forbi.
> - - á igennem bræmmen fra forankørende plov??

Kører der to plove, så kører den i venstre spor og smider ind i
midterrabatten. Den til højre smider i nødsporet. Ofte kører der tre plove
på en tosporet motorvej, og ja, dér man lige liste igennem bræmmen...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Folmer Rasmussen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-02-09 19:50

On Fri, 13 Feb 2009 18:30:12 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>news:bpebp41pp98tbqs0ghv0n7ch491uvtqfjv@news.tele.dk...
>
>> Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?
>
>Hva tænker du på?
>Det giver da sig selv, at de ikke skal lægge sig side om side let forskudt.

>--

Du har heller ikke meget begreb om at køre sneplov, kan jeg forstå.


Hold da kæft for en egoisme at fremture med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:57


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:63gbp4lugs1s3b13uuj3ai60lmrs6ts9p0@4ax.com...

> Du har heller ikke meget begreb om at køre sneplov, kan jeg forstå.
> Hold da kæft for en egoisme at fremture med.

Egoisme? - hvis jeg ka se, at det funker i andre egne af Europa, må det sgu
da være lokalt (DK), den er gal. Gosh...



Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 20:10

Mogens wrote:

> Egoisme? - hvis jeg ka se, at det funker i andre egne af Europa, må
> det sgu da være lokalt (DK), den er gal. Gosh...

Jeg har lige snakket med nogen der oplevede samme chikanekørsel i
Schweitz, her var det så bare saltvogne, der havde valgt at køre side
om side med 60 km/t over en strækning på 30 km. Smeden i hans store
Land Rover model moderne syntes godt nok det var træls, men da de 10
biler mellem ham og saltvognene ikke gjorde andet end at følge med, så
måtte han jo også lade hjemturen fra skiferien tage den halve time
ekstra.

Så det er ikke kun i DK, at du kan sige Gosh...

--
Leonard

Finn Guldmann (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-09 22:16

Mogens skrev:
>> Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?
> Hva tænker du på?
> Det giver da sig selv, at de ikke skal lægge sig side om side let forskudt.
>
Jeg troede at formålet med deres kørsel var ar rydde sne af vejen.

Hvis de ikke kører i hvert sit spor lidt efter hinanden bliver det jo
kun det ene spor der bliver ryddet.

(Men det var måske også en måde at få dem skilt fra der virkelig ikke
bør have et kørekort.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 22:58

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:gn4nv1$l0e$3@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg troede at formålet med deres kørsel var ar rydde sne af vejen.

Korrekt.

> Hvis de ikke kører i hvert sit spor lidt efter hinanden bliver det jo kun
> det ene spor der bliver ryddet.

De skal netop IKKE køre lidt efter hinanden, men derimod med ca. 50 meters
afstand, så man stille og roligt kan køre forbi én, skifte vognbane, og så
stille og roligt trække forbi nummer to (eller tre). Get it!?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 00:36

Henrik B. skrev:
>> Jeg troede at formålet med deres kørsel var ar rydde sne af vejen.
> Korrekt.
>> Hvis de ikke kører i hvert sit spor lidt efter hinanden bliver det jo
>> kun det ene spor der bliver ryddet.
> De skal netop IKKE køre lidt efter hinanden, men derimod med ca. 50
> meters afstand, så man stille og roligt kan køre forbi én, skifte
> vognbane, og så stille og roligt trække forbi nummer to (eller tre). Get
> it!?
>
Som en anden er inde på; Syntes du selv det har med forsvarlighed at
gøre at;
- køre venstre om den første (bagerste) sneplov,
- forbi den og ind over den bræmme af sne den forreste (anden) sneplov
har lavet
- og ind i det område der ikke er ryddet endnu,
- og derinde lave en - klippekort-ulovlig - overhaling højre om af den
anden sneplov?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Stefan Jacobsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 14-02-09 00:52

> Som en anden er inde på; Syntes du selv det har med forsvarlighed at gøre
> at;
> - køre venstre om den første (bagerste) sneplov,
> - forbi den og ind over den bræmme af sne den forreste (anden) sneplov har
> lavet
> - og ind i det område der ikke er ryddet endnu,
> - og derinde lave en - klippekort-ulovlig - overhaling højre om af den
> anden sneplov?
>
Det er jo næsten den eneste mulighed der er for at lave en
udoverdetsædvanlige farlig situation, så det lyder da som en ganske
fornuftig løsning, hvis man så tilsætter et par brede sommersutter uden
mønster, et par solbriller og en hund der sidder og gjalper på bagsæden
sammen med ungerne der skriger at "de vil ha Viasat...." og lidt solfilm i
forruden og en fruentimmer der brokker sig over det ryster så hun ikke kan
lække makeup så begynder det at ligne noget
Det gode ved løsningen er at sneploven uden de store problemer burde kunne
skrabe bilen ud i nødsporet så den er lige til at samle op af falck Ja
held og lykke med den manøvre, men ok, det kan sagtens lade sig gøre i
Sverige, men sådan nogle herregårdstraktorere kører vel osse på nogle
ordentlige Terra dæk

Stef



oz3bto (14-02-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 14-02-09 11:56


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:gn5120$ol4$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Som en anden er inde på; Syntes du selv det har med forsvarlighed at gøre
>> at;
>> - køre venstre om den første (bagerste) sneplov,
>> - forbi den og ind over den bræmme af sne den forreste (anden) sneplov
>> har lavet
>> - og ind i det område der ikke er ryddet endnu,
>> - og derinde lave en - klippekort-ulovlig - overhaling højre om af den
>> anden sneplov?
>>
> Det er jo næsten den eneste mulighed der er for at lave en
> udoverdetsædvanlige farlig situation, så det lyder da som en ganske
> fornuftig løsning, hvis man så tilsætter et par brede sommersutter uden
> mønster, et par solbriller og en hund der sidder og gjalper på bagsæden
> sammen med ungerne der skriger at "de vil ha Viasat...." og lidt solfilm i
> forruden og en fruentimmer der brokker sig over det ryster så hun ikke kan
> lække makeup så begynder det at ligne noget
> Det gode ved løsningen er at sneploven uden de store problemer burde kunne
> skrabe bilen ud i nødsporet så den er lige til at samle op af falck Ja
> held og lykke med den manøvre, men ok, det kan sagtens lade sig gøre i
> Sverige, men sådan nogle herregårdstraktorere kører vel osse på nogle
> ordentlige Terra dæk
>
> Stef
>

Jeg forsøgte ihærdigt en nat på at få en volvo V70 til at skride ud.. Kun de
steder hvor det var ren is kunne jeg få den til at skride lidt ud, På
fastkørt sne måtte håndbremsen ibrug for at skride ud .. Det var enda på
vinterdæk uden pigge

Mange af de svenske volvoer er så awd modellen..
4wd(awd) og sne går rigtig godt sammen



Stefan Jacobsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 14-02-09 21:01

> Jeg forsøgte ihærdigt en nat på at få en volvo V70 til at skride ud.. Kun
> de steder hvor det var ren is kunne jeg få den til at skride lidt ud, På
> fastkørt sne måtte håndbremsen ibrug for at skride ud .. Det var enda på
> vinterdæk uden pigge
>
> Mange af de svenske volvoer er så awd modellen..
> 4wd(awd) og sne går rigtig godt sammen
Ja så er der jo ingen grund til at holde sig tilbage.....



Folmer Rasmussen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-02-09 14:01

On Fri, 13 Feb 2009 22:57:41 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
>news:gn4nv1$l0e$3@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Jeg troede at formålet med deres kørsel var ar rydde sne af vejen.
>
>Korrekt.
>
>> Hvis de ikke kører i hvert sit spor lidt efter hinanden bliver det jo kun
>> det ene spor der bliver ryddet.
>
>De skal netop IKKE køre lidt efter hinanden, men derimod med ca. 50 meters
>afstand, så man stille og roligt kan køre forbi én, skifte vognbane, og så
>stille og roligt trække forbi nummer to (eller tre). Get it!?

>--

Get it!?

Hvor meget har du fået?

Når man kører sneplov, gør man det med det formål at få sneen fjernet
fra vejbanen. (Surprice)

Det er, alt andet lige, nemmest at fjerne hvis der ikke er så mange
der har "trampet" i det. Det er derfor en fordel for førerne, at der
slipper så få som muligt forbi.

Dertnæst er det ikke optimalt at køre som nr. 2 plov med 50-100 meters
mellemrum, idet man da befinder sig i midten af den snesky som nr. 1
rejser, hvis der da er tale om frostsne.

Hvis der yderligere er en saltspreder monteret på den bagerste bil, er
den ofte GPS-styret, og er derfor kun max. effektiv ved en bestemt
hastighed. Det vil derfor ikke være optimalt at have "rosset" liggende
og forstyrre kørerytmen.

Dertil kommer at hvert team har fået tildelt et forholdsvis kort
stykke af motorvejen, hvor de så vender og rydder den anden side også.
I Sverige har de specielle sluser i midterautoværnet til at vende i,
og i Danmark bruger de de almindelige til- og frakørsler.

Man skal derfor ikke ligge i timevis i kø efter et sæt plove.

Det foruroliger mig, at jeg er nødt til at gå i detaljer med den
slags, overfor en rutineret lastbilchauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Armand (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-09 22:59

Mogens skrev:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:bpebp41pp98tbqs0ghv0n7ch491uvtqfjv@news.tele.dk...
>
>> Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?
>
> Hva tænker du på?
> Det giver da sig selv, at de ikke skal lægge sig side om side let forskudt.
>
Nu holder subj. jo ikke, derved at artiklen taler om
"snerydnings(!)køretøjer" og ikke saltspredere!

I situationen á tre sneplove vil der sandsynligvis alligevel ligge en
stak biler bag den forrestkørende i midten, hvorved en klog trucker
alligevel ikke ville kunne udnytte afstanden mellem spidsrytteren og de
to bagvedkørende!
Det samme vil velsagtens også være det almene billede ved to 'plove (men
så dog ikke i dette tilfælde) :-/

--
Armand.
(der har overhalet saltvogn på motorvej, men ikke kæmpet mig forbi en 'plov)

Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 23:23

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4995ecff$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I situationen á tre sneplove vil der sandsynligvis alligevel ligge en stak
> biler bag den forrestkørende i midten, hvorved en klog trucker alligevel
> ikke ville kunne udnytte afstanden mellem spidsrytteren og de to
> bagvedkørende!

Det er nu gået ganske fint de gange jeg har gjort det.

> Armand.
> (der har overhalet saltvogn på motorvej, men ikke kæmpet mig forbi en
> 'plov)

Det har jeg, men det var nu ingen kamp..

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Folmer Rasmussen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-02-09 19:51

On Fri, 13 Feb 2009 19:26:24 +0100, jan_stevns wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :
>
>>Var du der? - så du optrinet?
>>Snerydderne bør ikke køre således på motorvejen, at den øvrige trafik
>>blokeres. Se også dét kan man finde ud af i Sverige
>
>Ord som pædagoisk rækkevidde falder vist udenfor nu ?

>--

En bilist man ikke kan nå, duer det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-02-09 19:56


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:q6gbp41gth89bbqhihv4bnbn2t4rc5i6f8@4ax.com...

> En bilist man ikke kan nå, duer det?

Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)



Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 22:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:qnjll.6573$U5.70216@newsb.telia.net...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:q6gbp41gth89bbqhihv4bnbn2t4rc5i6f8@4ax.com...
>
>> En bilist man ikke kan nå, duer det?
>
> Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)

Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Armand (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-09 23:03

Henrik B. skrev:
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> news:qnjll.6573$U5.70216@newsb.telia.net...
>>
>> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:q6gbp41gth89bbqhihv4bnbn2t4rc5i6f8@4ax.com...
>>
>>> En bilist man ikke kan nå, duer det?
>>
>> Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)
>
> Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
> plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...
>
Når nu de er sådan i vejen, så nedlæg da for hulen vinterrydningen helt!
Men det bliver der vel ikke mere ro af :-/

--
Armand.

"J.C.Kløve" (13-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 13-02-09 23:14

Armand skrev:
> Henrik B. skrev:
>>>
>>>> En bilist man ikke kan nå, duer det?
>>>
>>> Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)
>>
>> Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
>> plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...
>>

Det kunne være at de der kørte på motorvejen i et vejr der fordre
sneplove skulle anvende den indre side af hovedet istedet :-\

> Når nu de er sådan i vejen, så nedlæg da for hulen vinterrydningen helt!
> Men det bliver der vel ikke mere ro af :-/
>
ja men de har jo vinter dæk på!!!!

Så står man jo fantastisk godt fast - og kan opretholde sine lovfæstede
120-130 stykker, for når der kører sneplove er det jo bare forsi
vognmanden vil tjene penge, det kan umuligt være fordi vejen er snefyldt
og farlig at køre stærkt på :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 06:58


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4995f092$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kunne være at de der kørte på motorvejen i et vejr der fordre sneplove
> skulle anvende den indre side af hovedet istedet :-\

Henstilling gælder begge "veje"

> ja men de har jo vinter dæk på!!!!

Præcis

> Så står man jo fantastisk godt fast - og kan opretholde sine lovfæstede
> 120-130 stykker

Nu ved jeg ikke, hvor meget du kører, men det er rent faktisk sådan, at
vinter- og pigdæk står ret godt fast. Langt bedre end de sommerdæk, mange i
DK drifter rundt med. Man skal selvfølgelig ha oplevet det IRL for at kunne
bedømme forskellen

> for når der kører sneplove er det jo bare forsi vognmanden vil tjene
> penge, det kan umuligt være fordi vejen er snefyldt og farlig at køre
> stærkt på :-\

Man kunne i DK fra tid til anden godt få det indtryk...



"J.C.Kløve" (14-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-02-09 08:15

Mogens skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:4995f092$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Så står man jo fantastisk godt fast - og kan opretholde sine lovfæstede
>> 120-130 stykker
>
> Nu ved jeg ikke, hvor meget du kører, men det er rent faktisk sådan, at
> vinter- og pigdæk står ret godt fast. Langt bedre end de sommerdæk, mange i
> DK drifter rundt med. Man skal selvfølgelig ha oplevet det IRL for at kunne
> bedømme forskellen
>
Det ved jeg så ganske udmærket, hvilket så ikke ser ud til at være
tilfældet for alle - det er muligt at opretholde aldeles høje
hastigheder på lige snefyldt vej med vinter dæk - men det ændrer ikke en
høvl ved at en "is-skosse", et hul, eller lignende "bump" med lethed kan
fratage denne ligeudkørende enhver fast kontakt med underlaget - og den
kommer ikke tilbage igen lige med det samme . . men det skal man nok
opleve IRL

standselængden taler vi ikke om - og undvigemanøvre (de er tords alt
særdeles sjældent forekomne) heller ikke.


----

.... i en anden verserende tråd skal man læse at i Sverige kunne man
ALDRIG drømme om at køre højre om, hvilket fantastisk folkefærd - og i
denne tråd der er det sund fornuft... der var nogen der burde holde sig
til at køre i blandt dette tilsyneladende personlighedsspaltede folk.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

oz3bto (14-02-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 14-02-09 12:21


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:49966f66$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens skrev:
>> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4995f092$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>> Så står man jo fantastisk godt fast - og kan opretholde sine lovfæstede
>>> 120-130 stykker
>>
>> Nu ved jeg ikke, hvor meget du kører, men det er rent faktisk sådan, at
>> vinter- og pigdæk står ret godt fast. Langt bedre end de sommerdæk, mange
>> i DK drifter rundt med. Man skal selvfølgelig ha oplevet det IRL for at
>> kunne bedømme forskellen
>>
> Det ved jeg så ganske udmærket, hvilket så ikke ser ud til at være
> tilfældet for alle - det er muligt at opretholde aldeles høje hastigheder
> på lige snefyldt vej med vinter dæk - men det ændrer ikke en høvl ved at
> en "is-skosse", et hul, eller lignende "bump" med lethed kan fratage denne
> ligeudkørende enhver fast kontakt med underlaget - og den kommer ikke
> tilbage igen lige med det samme . . men det skal man nok opleve IRL
>
> standselængden taler vi ikke om - og undvigemanøvre (de er tords alt
> særdeles sjældent forekomne) heller ikke.
>
>
> ----
>
> ... i en anden verserende tråd skal man læse at i Sverige kunne man ALDRIG
> drømme om at køre højre om, hvilket fantastisk folkefærd - og i denne tråd
> der er det sund fornuft... der var nogen der burde holde sig til at køre i
> blandt dette tilsyneladende personlighedsspaltede folk.
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC




Med de rette dæk og en ordentlig vogn så er det måden man reagere på der
betyder noget .. gennemsnits danskeren går næsten i panik når et sker og
enten flår i rattet eller jokker bremsen ibund.. Helst begge dele på en gang
også går det nemlig helt galt

Svenskere og nordmænd ved de ikke skal flå i rattet eller jokke på bremsen
men klampe koblingen ned også styre sig ud af det

Hop i bilen (Hvis du da har en) find en stor P plads og prøv så at lege lidt
med det og du vil opdage at når koblingen jokkes ned så kan man styre bilen
og endog dreje ret skarpt

OK nogen biler er bedere til snekørsel som andre.. Små lette biler fiser
oftes rundt hvor større og tungere biler nemmere står fast, Med baghjuls
træk er man næsten altid fucked x 3 hvor 4wd er vejen frem
Med gode vinterdæk uden pigge på en 2300kg 4wd også en motorvej eller
landevej med 10-15 cm sne da kan man køre 80kmt uden problemer med at styre
og bremse



Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 00:39

Henrik B. skrev:
>> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:q6gbp41gth89bbqhihv4bnbn2t4rc5i6f8@4ax.com...
>>> En bilist man ikke kan nå, duer det?
>> Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)
> Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
> plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...
>
Hvad regner du med at det egentlige formål med at der kører
snerydningskøretøjer rundt ude på vejene er?

Udover, tilsyneladende, at være dig i vejen?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Henrik B. (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-02-09 01:21

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:gn509q$oe9$2@newsbin.cybercity.dk...

>> Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
>> plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...
>>
> Hvad regner du med at det egentlige formål med at der kører
> snerydningskøretøjer rundt ude på vejene er?

Jeg kender udemærket deres formål, men derfor kan man stadig godt vise
respekt for hinanden! Ofte kører disse plove også med en lav hastighed.

> Udover, tilsyneladende, at være dig i vejen?

Det handler om at vise respekt for hinanden - det gælder begge veje. Det som
er problemet - og forskellen på f.eks. danske og svenske bilister er bl.a.
at hvor de svenske udviser respekt og forståelse for andre, så er det eneste
danskere er interesseret i, at holde på deres fårking ret! Og i øvrigt udøve
selvjustits, når de ka' komme afsted med det...


Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 14:27

Henrik B. skrev:
>>> Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
>>> plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...
>> Hvad regner du med at det egentlige formål med at der kører
>> snerydningskøretøjer rundt ude på vejene er?
> Jeg kender udemærket deres formål, men derfor kan man stadig godt vise
> respekt for hinanden! Ofte kører disse plove også med en lav hastighed.
>> Udover, tilsyneladende, at være dig i vejen?
> Det handler om at vise respekt for hinanden - det gælder begge veje. Det
> som er problemet - og forskellen på f.eks. danske og svenske bilister er
> bl.a. at hvor de svenske udviser respekt og forståelse for andre, så er
> det eneste danskere er interesseret i, at holde på deres fårking ret! Og
> i øvrigt udøve selvjustits, når de ka' komme afsted med det...
>
Og det er slet ikke faldet dig ind at stille dig selv spørgsmålet om
vejen nu også er farbar FORAN sneploven?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 14:34


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:gn6gr0$1e53$1@newsbin.cybercity.dk...

> Og det er slet ikke faldet dig ind at stille dig selv spørgsmålet om vejen
> nu også er farbar FORAN sneploven?

Get real - der sgu ingen veje i DK, som ikke er farbar foran ploven. Det er
mange år siden, at det har været sådan en snestorm. Ikke i 2009



Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 14:46

Mogens skrev:
>> Og det er slet ikke faldet dig ind at stille dig selv spørgsmålet om vejen
>> nu også er farbar FORAN sneploven?
> Get real - der sgu ingen veje i DK, som ikke er farbar foran ploven. Det er
> mange år siden, at det har været sådan en snestorm. Ikke i 2009
>
Du ved godt at du ikke kan sammenligne danske evner i sne med norske og
svenske.

Husker engang vejen mellem Århus og Tirstrup var totalt lukket efter
danske forhold. (Med melding i radioen og snak om evakuering fra bilerne)

Men et par nordmænd der kom med flyet lejede en Volvo og kørte til
Århus. For dem var det blot normale forhold.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Thorbjørn Ravn Ander~ (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 14-02-09 16:04

Finn Guldmann skrev:

> Men et par nordmænd der kom med flyet lejede en Volvo og kørte til
> Århus. For dem var det blot normale forhold.

Spørgsmålet er om de opdagede der var sommerdæk på bilen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Peter Lykkegaard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 14-02-09 17:30

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev
>
>> Men et par nordmænd der kom med flyet lejede en Volvo og kørte til Århus.
>> For dem var det blot normale forhold.
>
> Spørgsmålet er om de opdagede der var sommerdæk på bilen?
>
Jeg vil formode at de betalte 1700 ekstra for at få monteret vinterdæk, det
andet er da uansvarligt

- Peter




Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 18:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Men et par nordmænd der kom med flyet lejede en Volvo og kørte til
>> Århus. For dem var det blot normale forhold.
> Spørgsmålet er om de opdagede der var sommerdæk på bilen?
>
Det betød åbenbart ikke noget. De kom jo frem uden problemer.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Armand (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-02-09 19:54

Mogens skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:gn6gr0$1e53$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Og det er slet ikke faldet dig ind at stille dig selv spørgsmålet om vejen
>> nu også er farbar FORAN sneploven?
>
> Get real - der sgu ingen veje i DK, som ikke er farbar foran ploven. Det er
> mange år siden, at det har været sådan en snestorm. Ikke i 2009
>
>
På samme måde er det da også længe siden at jeg har set en 'plov (á ikke
at forveksle med saltspreder) :-|

--
Armand.

Folmer Rasmussen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-02-09 14:08

On Fri, 13 Feb 2009 22:58:39 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
>news:qnjll.6573$U5.70216@newsb.telia.net...
>>
>> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:q6gbp41gth89bbqhihv4bnbn2t4rc5i6f8@4ax.com...
>>
>>> En bilist man ikke kan nå, duer det?
>>
>> Du er forkert på den, Folmer - helt forkert :)
>
>Ja, det undrer som ratholder, at man kan bifalde at fordi man køre
>plov/slatspreder, så skal man ikke udvise hensyn og conduite...

>--

Jeg vil sætte pris på, om du i fremtiden vil benytte dig af min
korrekte titel, nemlig rat- og pedalarbejder.

Hensyn og konduite??

I så store mængder, at det går ud over kvaliteten af det arbejde man
er sat til at udføre? Eller besværliggøre det ud over det rimelige?

Da du kørte olie er jeg helt sikker på, at du også gerne rullede 80
meter mere slange ud, i stedet for at holde en smule til ulempe.

Man må jo udvise konduite.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-02-09 17:58

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:d8gdp4lc1998uuihgft3e2841jsc5gjgr9@4ax.com...

> Jeg vil sætte pris på, om du i fremtiden vil benytte dig af min
> korrekte titel, nemlig rat- og pedalarbejder.

En be'r om undskyldning...

> Da du kørte olie er jeg helt sikker på, at du også gerne rullede 80
> meter mere slange ud, i stedet for at holde en smule til ulempe.

I dén grad - havde jeg haft de ekstra meter med. )

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Henrik B. (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-02-09 18:00

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4998498b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jeg vil sætte pris på, om du i fremtiden vil benytte dig af min
>> korrekte titel, nemlig rat- og pedalarbejder.
>
> En be'r om undskyldning...
= En be'r om forladelse...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Christian B. Andrese~ (16-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-02-09 02:57

On Feb 13, 11:21 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsennews:4995ecc6$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >> Jow, det er fordi, at sneplov 2 derved kan opsamle sneen fra plov 1.
> >> Men i Sverige gør de det samme blot med større afstand, så folk kan komme
> >> forbi.
> > - - á igennem bræmmen fra forankørende plov??
>
> Kører der to plove, så kører den i venstre spor og smider ind i
> midterrabatten.

Det gør de ikke ret mange steder i Jylland, dem jeg har set gør i
hvert fald ikke.
Den strækning jeg kører der er måske 40 cm fra autoværn og ud til
start af asfalten så kommer der vel 20 cm stribe og så kørebane.
Der er ikke ret meget plads til sne.

Så dem jeg har set smider det begge ud mod nødsporet.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste