Mystisk problem med skærm på MacBook Pro.
Fra : Helle, Hellebæk

Dato : 12-02-09 12:48

Hej!

Jeg har en MacBook Pro 2,4 GHz OSX 10.5.6, der normalt er tilsluttet
en ekstern skærm (Cinema HD). Når jeg lukker computeren ned, trækker
alle stik ud og flytter den, kan den ikke starte op igen. Æblet og
hjulet kommer godt nok frem, men dernæst kommer der blåsort skærm, og
jeg må tvinge til at slukke på startknappen. Kobler jeg den herefter
til Cinema-skærmen igen, er der ingen ko på isen – den starter fint
op…

Jeg kan kun arbejde på min bærbare – væk fra Cinema-skærmen – ved at
slå bærbar-låget op og trække skærmstikket ud. Så kommer skærmbilledet
fint over, og jeg kan flytte computeren andetsteds hen – hvilket vel
er helt normalt.
Men nu kommer det sjove: Når jeg herefter genstarter, lukker ned og
starter op, er der INGEN problemer. Den tænder perfekt – gang på gang
– selvom den ikke længere er tilsluttet Cinema-skærmen. HVAD SKER DER?

Et råd fra en klog vil blive værdsat! Min ellers dygtige og trofaste
supperter er stået helt af på den her. Glæder mig til at læse jeres
input

Mange hilsner Helle

Fra : Per Jensen

Dato : 13-02-09 16:30

Helle skrev:
> Hej!

<KLIP>

> Et råd fra en klog vil blive værdsat! Min ellers dygtige og trofaste
> supperter er stået helt af på den her. Glæder mig til at læse jeres
> input
>
> Mange hilsner Helle

Prøv at reparere disktilladellserne, det kan være at konfigurationsfilen
der har med skærmopsætningen at gøre, er gået i koks.

Du skal en tur i Programmer -> Tilbehør (?? Jeg er på en enkelsk
installation) -> Disk værktøj.

Deri markerer du din systemdisk i listen ovre til venstre og klikker på
knappen "Reparer disktilladelser". Det tager et par minutter, genstart
og se om det gjorde en forskel.

// Per.