force reeboot er det muligt
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 19:48

jeg er den heldige inderhaver af kombinationen et 3modem huawei 220 (
sådan cirka) og en macpro 17 tommer af de næstnyeste duo core 2.6
Og jeg oplever ganske ofte at blive smidt af nettet.
Det er sikkert min ISPs fejl, men det er nu ligemeget..
Derfor er der nogen der ved om det er muligt at tvinge computer til
genstart, hvis netforbindlsen ryger.
Enten via et script, eller soft.
Så vidt jeg kan se, får jeg det samme IP nummer hver gang jeg hopper
på, så det kunne sagtens være "passivt IP nummer = reeboot" som
eksempel..
nogle ideer..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-09 20:05

<ecozyz> wrote:

> [...]
> Så vidt jeg kan se, får jeg det samme IP nummer hver gang jeg hopper
> på, så det kunne sagtens være "passivt IP nummer = reeboot" som

øh .. dumt spm. men hvorfor vil du genstarte bare fordi din forbindelse
ryger ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 23:57

On 2009-02-12 20:05:28 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> øh .. dumt spm. men hvorfor vil du genstarte bare fordi din forbindelse
> ryger ?
>
> /thomas

hvis jeg er væk i nogle timer og gerne vil fjernstyre mit skrivebord
fra en fremmed maskine, for eksempel..
Og fordi jeg ind imellem modtager mails, som jeg ligeledes gerne vil
kunne hente fra fremmed maskine..
Kunnne selvfølgelig også bare finde en anden netudbyder..

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-02-09 00:08

ecozyz skrev:

> [...]
> kunne hente fra fremmed maskine..
> Kunnne selvfølgelig også bare finde en anden netudbyder..

Jeg gætter på at det der lå i spørgsmål var: hvor vil du reboote isf. at
genetablere net-forbindelsen.

Den der ctrl-alt-del-vane kan man roligt lægge fra sig, når man ikke
arbejder i windows...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 00:32

On 2009-02-13 00:08:20 +0100, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> said:

> [...]
> at genetablere net-forbindelsen.
>
> Den der ctrl-alt-del-vane kan man roligt lægge fra sig, når man ikke

sorry..
for at få ISP dims til at virke igen skal jeg enten boote, eller rive
stikket ud, vente på at mac skriver "intet net", proppe stikket ( USB)
ind igen, vente på at den finder signalet, og så lige vente lidt til,
og så connecte til net igen..
reeboot klarer det hele..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-09 00:52

ecozyz skrev:

> [...]
> stikket ud, vente på at mac skriver "intet net", proppe stikket ( USB)
> ind igen, vente på at den finder signalet, og så lige vente lidt til, og

Hvis du programmatisk kan afgøre om nettet er nede i et shell script,
kan "reboot" gøre det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 08:44

> Hvis du programmatisk kan afgøre om nettet er nede i et shell script,
> kan "reboot" gøre det.

man kan vel fyre et ping af en gang imellem .. f.eks. til gatewayen ..

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-02-09 14:59

> man kan vel fyre et ping af en gang imellem .. f.eks. til gatewayen ..

Det hele kan vel gøres i et script?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 23:34

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Det hele kan vel gøres i et script?

ja

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-09 08:43

<ecozyz> wrote:

> for at få ISP dims til at virke igen skal jeg enten boote, eller rive
> stikket ud, vente på at mac skriver "intet net", proppe stikket ( USB)
> ind igen

Man forbinder til nettet gennem trådet ethernet, eller utrådet AirPort
op til routeren, der går videre til ens ISP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 08:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man forbinder til nettet gennem trådet ethernet, eller utrådet AirPort
> op til routeren, der går videre til ens ISP.

øh .. kan jo være han er en af de heldige der bor så langt ude at TDC
har opgivet at få stabilt kobber ud til ham ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 13:06

On 2009-02-13 08:51:34 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> øh .. kan jo være han er en af de heldige der bor så langt ude at TDC
> har opgivet at få stabilt kobber ud til ham ?
>
> /thomas

Nej da, de garanterer 512k stabilt..
så jeg kører 14,4mbit trådløst i stedet

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-02-09 12:22

Per Rønne skrev:
> Man forbinder til nettet gennem trådet ethernet, eller utrådet AirPort
> op til routeren, der går videre til ens ISP.

Nå gør "man" det? Så vidt jeg husker hed spørgeren ikke "man".

/Lars

Fra : Niels

Dato : 12-02-09 12:53

ecozyz wrote:
> [...]
> S� vidt jeg kan se, f�r jeg det samme IP nummer hver gang jeg hopper
> p�, s� det kunne sagtens v�re "passivt IP nummer = reeboot" som

Jeg har stort set samme problem. Hvis jeg fosøger at genetablere
forbindelsen, får jeg at vide: "trying to acquire port" - og så sker
der ikke noget. Jeg "Force Quitter" 3connect programmet, tager
modemmet ud og genstarter 3connect. Først da, kan jeg komme på igen.
Men jeg behøver altså ikke ligefrem at genstarte computeren.

Jeg har klaget min nød til 3, min de er på herrens mark med Mac.

--
Niels

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-09 08:43

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> tager modemmet ud

Er der virkelig folk der stadig bruger 1900-tals teknologi som modem?

Vi andre har da fast forbindelse gennem router, og med fast IP-adresse
og eget domæne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 08:53

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Er der virkelig folk der stadig bruger 1900-tals teknologi som modem?
>
> Vi andre har da fast forbindelse gennem router, og med fast IP-adresse
> og eget domæne.

Du skal læse hvad han skriver .. det er HSDPA modem ...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-02-09 12:25

Per Rønne skrev:
> Er der virkelig folk der stadig bruger 1900-tals teknologi som modem?
> Vi andre har da fast forbindelse gennem router, og med fast IP-adresse
> og eget domæne.

Tåbelig og ubrugelig kommentar.

Desuden kan mobilnet-modemmer ikke rigtigt omtales som 1900-talsteknologi.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 13:08

On 2009-02-13 12:24:30 +0100, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> said:

> Tåbelig og ubrugelig kommentar.
>
> Desuden kan mobilnet-modemmer ikke rigtigt omtales som 1900-talsteknologi.
>
> /Lars

ja ja, men det er da helt hyggeligt at få sådan en.
jeg har jo engang været en stolt ejer af et 2,4baud modem.
Måske et par år før Per blev født!?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-09 14:17

ecozyz skrev:
> ja ja, men det er da helt hyggeligt at få sådan en.
> jeg har jo engang været en stolt ejer af et 2,4baud modem.

Det var dæleme ikke meget. Så det tog 4 sekunder at overføre en byte?
(uha).

Jeg tror 2400 baud modemer var mere almindelige alt andet lige :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 13:06

On 2009-02-13 08:43:11 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Er der virkelig folk der stadig bruger 1900-tals teknologi som modem?
>
> Vi andre har da fast forbindelse gennem router, og med fast IP-adresse
> og eget domæne.

tillykke med det..
modem har - blot for at komme med et enkelt eksempel - den fordel at
det kan medbringes og ikke kræver 12/220 volt..
jeg har 14,4mbit/s via modem

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-09 13:27

<ecozyz> wrote:

> tillykke med det..
> modem har - blot for at komme med et enkelt eksempel - den fordel at
> det kan medbringes og ikke kræver 12/220 volt..
> jeg har 14,4mbit/s via modem

Jeg kører så med 3G på min iPhone.

Desværre har Apple endnu ikke lavet software der gør, at iPhone kan
forbindes med ens laptop med den følge, at iPhone forbinder laptoppen
med 3G-nettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-02-09 14:58

> Er der virkelig folk der stadig bruger 1900-tals teknologi som modem?
>
> Vi andre har da fast forbindelse gennem router, og med fast IP-adresse
> og eget domæne.

Sikke en højrøvet kommentar. Fra en, der IKKE gider læse, hvad manden
skriver.

Modem fra 3 og bærbar Mac skrev han nemlig. Det smarte er så, at man kan
tage sin MacBook med sig rundt i hele byen/landet/verden og stadig være
online. Endda osse undervejs i bil/bus/båd/tog.

Meget moderne...

- Mikael