iWork.com
Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-02-09 09:25

Jeg er lige blevet opmærksom på iWork.COM i forbindelse med afprøvning
af
Pages'09.

Dur iWork.COM til noget og koster det noget?

Jeg bruger selv Googles dokumenter, og det er vel samme slags produkt?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 12-02-09 11:33

On 2009-02-12 09:24:52 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Jeg bruger selv Googles dokumenter,

Nikolaj Sonne (So ein din) reklamerede også for Google Docs sidste
gang, og jeg er også glad for det. Hans tip med at benytte det offline,
forstår jeg dog ikke meget af

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-02-09 11:45

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Nikolaj Sonne (So ein din) reklamerede også for Google Docs sidste
> gang, og jeg er også glad for det. Hans tip med at benytte det offline,
> forstår jeg dog ikke meget af

Off-line muligheden er den sidst tilkomne mulighed. Betyder blot at du
kan skrive fx mails uden at være på internettet. Næste gang du kobler på
opdaterer den selv. Jeg forstod så at i google docs, kræver det at man
bruger den engelske udgave ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-02-09 13:22

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan skrive fx mails uden at være på internettet. Næste gang du kobler på
> opdaterer den selv. Jeg forstod så at i google docs, kræver det at man

Det med at bruge Google apps på engelsk er vist grundet i at man skal
ha' installeret "Google gears" for at bruge offline funktioner og at
gears er en del af Googlelabs som kun fremkommer som mulighed under eks.
gmail hvis man bruger gmail i engelsk udgave.

Under alle omstændigheder så er der en mængde googlefunktionalitet som
man mister ved at bruge andet sprog end engelsk - altså hvis man vil
være på Googles cutting edge.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-09 11:55

> [...]

> Dur iWork.COM til noget og koster det noget?
>
> Jeg bruger selv Googles dokumenter, og det er vel samme slags produkt?

njaeh .. det er vist en light udgave ... du kan f.eks. kun læse og
kommentere, men ikke rette i dokumenterne.

Det er gratis sålænge det er i beta ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-02-09 12:33

> njaeh .. det er vist en light udgave ... du kan f.eks. kun læse og
> kommentere, men ikke rette i dokumenterne.
>
> Det er gratis sålænge det er i beta ...

Tak, du har lige sparet mig en masse tid og penge.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-02-09 13:09

> [...]

> af
> Pages'09.
>
> Dur iWork.COM til noget og koster det noget?

Alt hvad Apple laver er fantastisk godt. Ved du ikke det? Jeg har ikke
brugt iWork ret meget, men det ser lovende ud. Bortset fra den detalje,
at der ikke er andre, der bruger iWork. Så er der ligesom ikke så mange
at dele dokumenter med. Det er lidt ligesom i starten, man havde e-mail.
Det var vældig smart, men der var ikke nogen at skrive til. Der var jo
stort set ikke nogen, der havde e-mail dengang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-02-09 14:05

> [...]
> Det var vældig smart, men der var ikke nogen at skrive til. Der var jo
> stort set ikke nogen, der havde e-mail dengang.

Jeg har også droppet smileys, man må have tillid, og lyst til at skrive
helt ud, hvad man mener også når man er rigtig klog.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-02-09 23:33

> Jeg har også droppet smileys, man må have tillid, og lyst til at skrive
> helt ud, hvad man mener også når man er rigtig klog.

En gang imellem må man gerne være lidt småskør, men tak for tilliden.
"Stay hungry, stay foolish"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-02-09 00:45

0

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-03-09 22:56

On 2009-02-12 13:09:25 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> Det var vældig smart, men der var ikke nogen at skrive til. Der var jo
> stort set ikke nogen, der havde e-mail dengang.

iWork er fantastisk godt. Folk behøver ikke at bruge det selv for at
modtage en email om, at der er et dokument du gerne vil have at de
læser/kommenterer—eller downloader i formatet Pages, Word eller pdf. Og
det smarte er, at du nu ikke behøver at sidde og gemme i Word format
før du sender et dokument til dine kolleger, du uploader det bare. Og
det er rigtigt lækkert lavet.
- David
--
Læs min blog
http://blog.blangstrup.info

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-09 23:07

David Blangstrup <no@no.no> wrote:

> [...]
> det smarte er, at du nu ikke behøver at sidde og gemme i Word format
> før du sender et dokument til dine kolleger, du uploader det bare. Og

Det er ved at blive rigtig godt. Jeg gik væk fra at bruge en tidligere
version af Pages, fordi det var for besværligt, at jeg skulle gemme et
ekstra eksemplar som Word-dokument, før jeg sendte det med e-mail. De
var let at blive begejstret for Pages og iWork i almindelighed, men
smilet stivnede ligesom lidt, når man opdagede, at ingen andre kunne
læse dokumenterne. Så havde man pludselig ikke noget ud af de fleste af
de smarte funktioner.
Man kan gøre, som du beskriver, men jeg har godt nok ikke
forsket så meget i det. Jeg vælger simpelthen, at Pages skal lave en
e-mail, hvor dokumentet vedhæftes som Word-dokument. Det er bare så
smart. Min redaktør opdagede ikke engang, at jeg havde skiftet program
og nu ikke sendte RTF-filer mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg