OS X på eee
Fra : Niels Jespersen

Dato : 11-02-09 12:17

Er der nogen der har nørklet med Mac OS X på den lille Asus eee 901?

Hvad virker ikke?

Niels

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-09 15:57

Niels Jespersen skrev den 11-02-2009 12:17:
> Er der nogen der har nørklet med Mac OS X på den lille Asus eee 901?
>
> Hvad virker ikke?

Du er godt klar over at Apple ikke vil have du installerer på andet end
Apple hardware, og at slutbrugerlicensen udtrykkeligt forbyder du gør det?

/Thorbjørn

Fra : Niels Jespersen

Dato : 11-02-09 16:00

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Du er godt klar over at Apple ikke vil have du installerer på andet end
> Apple hardware, og at slutbrugerlicensen udtrykkeligt forbyder du gør det?
>
> /Thorbjørn
ja

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-09 17:35

Niels Jespersen skrev:

> ja

Så er du gået forkert. Prøv evt at finde et bedre sted på Google.

Fra : Bruno

Dato : 11-02-09 19:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så er du gået forkert. Prøv evt at finde et bedre sted på Google.

Hvorfor er han gået forkert?

Dels er det juridiske uafklaret, det er simpelthen usikkert om Apples
betingelser er lovlige, og dels er en evt. udbredelse af Apples
operativsystem udover deres hardware platform da interresant.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-09 19:42

Bruno <x@c.d> wrote:

> Hvorfor er han gået forkert?
>
> Dels er det juridiske uafklaret, det er simpelthen usikkert om Apples
> betingelser er lovlige

Men det finder vi ud af indenfor en overskuelig fremtid ... nu må vi se
hvordan Apple's retsag imod Psystar kommer til at ende ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-09 20:52

Bruno skrev:

> [...]
> betingelser er lovlige, og dels er en evt. udbredelse af Apples
> operativsystem udover deres hardware platform da interresant.

Indtil det er juridisk afklaret, vil jeg mene det er uheldigt at være
behjælpelig med mulige ulovligheder i et offentligt forum.

Iøvrigt er det kotume her i gruppen at man bruger sit navn, netop fordi
vi kan stå inde for hvad vi går og laver :)

Fra : Bruno

Dato : 11-02-09 22:11

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Indtil det er juridisk afklaret, vil jeg mene det er uheldigt at være
> behjælpelig med mulige ulovligheder i et offentligt forum.

Nu kan der højst være tale om en krænkelse af Apple's licens betingelser
og de er mig bekendt ikke blevet ophøjet til lov, men måske der er noget
jeg har misforstået

Og skal vi tale regler, vedtægter og den slags så er der forøvrigt intet
i fundsatsen for gruppen der opsætter grænser af den type du synes at ønske.

> Iøvrigt er det kotume her i gruppen at man bruger sit navn, netop fordi
> vi kan stå inde for hvad vi går og laver :)

Har du lavet statistik på dit "kutyme"? Uden egentlig fintælling, så
synes det som om mindst 50% kun bruger deres fornavn!

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-09 22:17

Bruno <x@c.d> wrote:

> Nu kan der højst være tale om en krænkelse af Apple's licens betingelser
> og de er mig bekendt ikke blevet ophøjet til lov, men måske der er noget
> jeg har misforstået

En overtrædelse giver Apple hjemmel til at lægge sag an imod dig ... Du
kan kigge i bla. Aftaleloven

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-02-09 23:46

Thomas von Hassel skrev:
> En overtrædelse giver Apple hjemmel til at lægge sag an imod dig ... Du
> kan kigge i bla. Aftaleloven

Hvem er "dig"? Den person, der har lavet "aftale" med Apple om at bruge
deres produkt på en bestemt måde - eller usenet-skriber, der hjælper
denne person med at bruge produktet på en anden måde?

Under alle omstændigheder vil loven ofte stå over aftalen - tænk fx på
deCSS-sagen.

/Lars

Fra : jagge

Dato : 12-02-09 18:44

> En overtrædelse giver Apple hjemmel til at lægge sag an imod dig ... Du
> kan kigge i bla. Aftaleloven

Slap nu af alle jer betjente. Fint nok at i ikke vil hjælpe spørgeren,
men det der moralske korstog virker lidt anstrengende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-09 18:54

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Slap nu af alle jer betjente. Fint nok at i ikke vil hjælpe spørgeren,
> men det der moralske korstog virker lidt anstrengende.

Det har da ikke noget med "moral" at gøre ... Den samme licensaftale som
i vil forbigå for at installere på en Eee definerer også at den kun må
installeres på én (1) maskine af gangen ... men det er vel også
ligemeget ?

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-02-09 19:18

Thomas von Hassel skrev:
> [...]
> i vil forbigå for at installere på en Eee definerer også at den kun må
> installeres på én (1) maskine af gangen ... men det er vel også

Der har ikke været fremsat udsagn, der kunne tolkes som om at den
bestemmelse skulle overtrædes i det konkrete tilfælde.

Men som andre har opfordret til: Slap nu af med det "netbetjenteri".

Apple kunne ikke drømme om at latterliggøre sig ved at rejse en retssag
med krav om at en mac-hobbyist skulle afinstallere OS X fra en EEE.

Jeg kan ikke forestille mig anden baggrund for licensbetingelsen, end at
Apple ønsker at gardere sig mod påstande om at "OS X ikke virker på
min EEE", "OS X kører langsommere end Windows på min Dell".

På samme måde som Microsoft i licensbetingelserne for SQL-server har
forbudt at offentliggøre hastighedssammenligner med andre baser - det
formodes at man ikke ønskede at få databasen sammenlignet med Oracle.

/Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-09 11:36

On 2009-02-12 19:18:23 +0100, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> said:

> Apple kunne ikke drømme om at latterliggøre sig ved at rejse en retssag
> med krav om at en mac-hobbyist skulle afinstallere OS X fra en EEE.

Dansk supermarked anmelder dig formegenlig heller ikke til politiet
fordi du offentlig vedgår dig at du en gang har stjåle en pakke gær i
føtex.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Bruno

Dato : 12-02-09 19:34

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> i vil forbigå for at installere på en Eee definerer også at den kun må
> installeres på én (1) maskine af gangen ... men det er vel også

Det er noget sludder du kommer med.

Færdselsloven siger at føren af et køretøj til hver en tid skal være
opmærksom på at et køretøjs lygter virker forskriftmæssigt, men det
betyder næpper du tester tågelygterne hver gang du starter bilen. Er det
så ensbetydende med, at du heller ikke holder for rødt?

Fordi at nogen ser stort på nogle licensbetingelser, så betyder det ikke
der samtidig ses stort på ophavsretten.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-09 20:05

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
> opmærksom på at et køretøjs lygter virker forskriftmæssigt, men det
> betyder næpper du tester tågelygterne hver gang du starter bilen.

de er ikke en del af det lovpligitge udstyr ..

> Er det
> så ensbetydende med, at du heller ikke holder for rødt?

nej, men hvis politet stopper mig og mit kørelys er defekt så får jeg
stadig en bøde ..

> Fordi at nogen ser stort på nogle licensbetingelser, så betyder det ikke
> der samtidig ses stort på ophavsretten.

måske .. men rent prinicpilet kan du ikke bare vælge hvilken del af
loven, eller i det her tilfælde, licensbetingerlsr du vil overholde ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 13-02-09 00:22

> [...]
> i vil forbigå for at installere på en Eee definerer også at den kun må
> installeres på én (1) maskine af gangen ... men det er vel også

Hvem siger han vil installere på mere end en maskine ?

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 08:44

> Hvem siger han vil installere på mere end en maskine ?

Min pointe er at man ikke bare kan vælge hvilke dele af licensaftalen
man vil overholde .. det er bare et eksempel ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-09 19:14

jagge skrev:

> Slap nu af alle jer betjente. Fint nok at i ikke vil hjælpe spørgeren,
> men det der moralske korstog virker lidt anstrengende.

Hvorfor er dine moralnormer bedre end andres?

Fra : jagge

Dato : 13-02-09 00:24

> Hvorfor er dine moralnormer bedre end andres?

Nu var det jo dig der begyndte at udtale dig på "gruppens" vegne. Det
afholder jeg mig fra.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-09 22:27

Bruno skrev:

> Og skal vi tale regler, vedtægter og den slags så er der forøvrigt intet
> i fundsatsen for gruppen der opsætter grænser af den type du synes at
> ønske.

Du mener det skal stå i fundatsen at man ikke ønsker mulige ulovligheder
i gruppen?

Så vidt jeg ved er det underforstået i de fleste sammenhænge at dansk
lov skal overholdes og usenet er ingen undtagelse.

> Har du lavet statistik på dit "kutyme"? Uden egentlig fintælling, så
> synes det som om mindst 50% kun bruger deres fornavn!

Naturligvis har jeg ikke det - men det er du velkommen til. Jeg vil
foreslå dig at undersøge top-ti skribenterne her i gruppen over de
sidste 10 år og se hvad du når frem til.

Fra : Bruno

Dato : 12-02-09 17:00

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Så vidt jeg ved er det underforstået i de fleste sammenhænge at dansk
> lov skal overholdes og usenet er ingen undtagelse.

Selv hvis jeg vælger at acceptere det at bryde Apple's licensbetingelser
er det samme som at bryde dansk lov, så kan jeg ikke se det forkert i og
debatere relaterede emner. Det er ikke dig som bestemmer hvad der er
rigtig og forkert, så jeg synes du bør holde med at forsøge.

Til din information så er der flere grupper vis fundsats faktisk
definere ret klart, at alt der lugter af eksempelvis piratkopier er
uønsket. Fundsatsen til denne gruppe er derimod meget bredt formuleret,
men du kan da forsøge og få lavet den om

> Naturligvis har jeg ikke det - men det er du velkommen til. Jeg vil
> foreslå dig at undersøge top-ti skribenterne her i gruppen over de
> sidste 10 år og se hvad du når frem til.

Hvorfor skal jeg det? Det er muligt du mener at nogle folk her er bedre
end andre, men det synes jeg må være dit eget problem.

Dette er usenet ikke et forum på en hjemmeside du eller nogen andre ejer.

Mvh
Bruno

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-02-09 17:41

Bruno skrev:
> [...]
> uønsket. Fundsatsen til denne gruppe er derimod meget bredt formuleret,
> men du kan da forsøge og få lavet den om

Men faktisk er det jo slet ikke piratkopier, der er tale om her.
Spørgsmålet er om sælgeren har ret til at bestemme, hvordan det solgte
produkt kan anvendes. Kan en øloplukker-fabrikant eksempelvis juridisk
binde køberen til ikke at benytte den til åbne sodanvand med?

I deCSS-sagen mener jeg at konklusionen var at det kunne producenten ikke.

/Lars

Fra : Bruno

Dato : 12-02-09 18:42

Lars Kongshøj wrote:

> Men faktisk er det jo slet ikke piratkopier, der er tale om her.

Præcis - jeg brugte også kun ordet som et eksempel på hvad nogle
gruppers fundsats indeholder.

> [...]
> binde køberen til ikke at benytte den til åbne sodanvand med?
>
> I deCSS-sagen mener jeg at konklusionen var at det kunne producenten ikke.

Det er bestemt ikke enkelt - og det bliver ikke mindre enkelt da
reglerne er forskellige for forbrugere og firmaer. Den beskyttelse man
har som forbruger er noget bedre end hvad der er for firmaer,
eksempelvis kan man spekulere på om man som dansker mon er bundet af
licensbetingelser der ikke er skrevet på dansk.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-09 18:54

Bruno <x@c.d> wrote:

> licensbetingelser der ikke er skrevet på dansk.

det er de... læg mærke til at selvom et program ikke er oversat, så er
licensbetingelserne ...

Jeg tror ikke at Psystar vinder den sag, om ikke andet så fordi den vil
ugyldiggøre _alle_ licensbetingelser, og det er der nok nogen dommer der
har nosser til at gøre ...

/thomas

Fra : Bruno

Dato : 12-02-09 19:25

Thomas von Hassel wrote:

> det er de... læg mærke til at selvom et program ikke er oversat, så er
> licensbetingelserne ...

Måske - spørgsmålet er forøvrigt om det gør en forskel. Eksempelvis
bliver man ikke præsenteret for nogle betingelser på hverken dansk eller
engelsk når køber en OS X på www.apple.dk. Betingelser når man har åbnet
pakken er sikkert ok for firmaer, men jeg tvivler på det er gyldigt for
en forbruger. Jeg husker svagt noget med shrink-wrap betingelser der
ikke holder i DK i modsætning til i US, men det er længe siden jeg blev
undervist i den slags.

> Jeg tror ikke at Psystar vinder den sag, om ikke andet så fordi den vil
> ugyldiggøre _alle_ licensbetingelser, og det er der nok nogen dommer der
> har nosser til at gøre ...

Fordi en detalje i nogle betingelser bliver kendt ugyldige betyder det
ikke nødvendigvis noget for resten, så hvem ved hvad der sker. Der var
engang hvor licenbetingelser forbød en at sælge en licens videre, men
den gik ikke

Mvh
Bruno

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-09 13:45

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]

> Har du lavet statistik på dit "kutyme"? Uden egentlig fintælling, så
> synes det som om mindst 50% kun bruger deres fornavn!

Kotyme er den skik og brug i og af gruppen, som vi har udviklet og
poleret på de seneste femten år.

M.

Fra : Niels Jespersen

Dato : 12-02-09 09:01

> [...]
>
> Iøvrigt er det kotume her i gruppen at man bruger sit navn, netop fordi
> vi kan stå inde for hvad vi går og laver :)

Fremgår mit navn ikke?

Niels Jespersen

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-09 13:26

Bruno <x@c.d> wrote:

> Hvorfor er han gået forkert?

Han er gået forkert, fordi vi i denne gruppe ikke gør sådan.

M.

Fra : jagge

Dato : 12-02-09 18:42

> Så er du gået forkert. Prøv evt at finde et bedre sted på Google.

Hvorfor dog det. Det kan da være nogen vil hjælpe selvom du ikke vil.

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-09 19:20

jagge skrev:

> Hvorfor dog det. Det kan da være nogen vil hjælpe selvom du ikke vil.

Lad os sige at du hjælper med det ønskede med indlæg her i gruppen.
Google gemmer alting for evigt. Apple vinder retssagen og sætter en
slavehær til at finde alle der opfordrer til licensbrud ved at søge på
Google. Apple fisker dit IP-nummer ud af dine indlæg, og kommer efter dig.

Ønsker man at rode med den slags, bør man nok være mere diskret end som så.

Synes jeg...

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-02-09 19:32

> [...]
> slavehær til at finde alle der opfordrer til licensbrud ved at søge på
> Google. Apple fisker dit IP-nummer ud af dine indlæg, og kommer efter dig.

Er det da ulovligt at opfordre til licensbrud? Ikke mig bekendt.

> Ønsker man at rode med den slags, bør man nok være mere diskret end som så.

Som jeg antydede andetsteds tror jeg Apple er ret ligeglade.

Fra : Bruno

Dato : 12-02-09 20:31

> [...]
> slavehær til at finde alle der opfordrer til licensbrud ved at søge på
> Google. Apple fisker dit IP-nummer ud af dine indlæg, og kommer efter dig.

Det var godt nok en absurd tanke, men lad os da lege at Apple gør sådan
så får de nogle tekniske og juridiske udfordringer.

1. De skal være sikre på at IP-nummeret ikke er forfalsket.
2. De skal finde ud af hvem der havde det givende IP-nummer på det
pågældende tidspunkt. Det kræver hjælp fra ISP'en.
3. Så skal de bevise hvem der sad ved tastaturet da beskeden blev skrevt.
4. De skal bevise vedkommende har gjort noget ulovligt. Husk på der er
allerhøjst tale om at der er ydet hjælp til og krænke et firmas
licensbetingelser - nogle betingelser man i hvertfald kun kan være
bundet af hvis man har accepteret de betingelser i forbindelse med
installation af den pågældende software. Fordi nogen skriver en regel
gælder den ikke automatisk for hele verden.

> Ønsker man at rode med den slags, bør man nok være mere diskret end som så.
>
> Synes jeg...

Tænk - det lyder mere som at du synes emnet skal være forbudt på usenet.

Mvh
Bruno

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-09 23:27

Bruno skrev:

> Tænk - det lyder mere som at du synes emnet skal være forbudt på usenet.

Jeg mener det er et dårligt forum til formålet.

Jeg kan forstå vi ikke er enige.

Fra : jagge

Dato : 13-02-09 00:25

> slavehær til at finde alle der opfordrer til licensbrud ved at søge på
> Google. Apple fisker dit IP-nummer ud af dine indlæg, og kommer efter dig.

Sludder, tror du ikke de skal have lidt mere konkrete beviser end det.
Den må du længere ud på landet med.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Jespersen

Dato : 13-02-09 08:50

> [...]
>
> Ønsker man at rode med den slags, bør man nok være mere diskret end som så.

Da jeg stillede spørgsmålet vidste jeg godt at:

- Det er i strid med licensbetingelserne.
- Google gemmer alt altid.

Så lad være med at anse mig for at være idiot.

Jeg har det helt godt med at installere OS X på min eee. Jeg har købt og
betalt begge dele.

Apple-nørder er åbenbart mere fascistiske end mirosoft-nørder.

Jeg synes nok at diskussionen omkring dette har været noget skinger.

Jeg tror dælme at jeg installerer ubuntu på min macbook. Farvel.

Niels

Fra : jagge

Dato : 13-02-09 12:01

Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> wrote:

> Jeg har det helt godt med at installere OS X på min eee. Jeg har købt og
> betalt begge dele.

Jeg er interesseret i at høre hvordan det gik, så post endelig igen.

Venlig hilsen

Jakob

PS: og så blev du også selv lige lidt skinger, altid uheldigt at hænge
grupper af brugere ud.

Fra : Niels Jespersen

Dato : 13-02-09 12:42

jagge skrev:

> [...]
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob
>
> PS: og så blev du også selv lige lidt skinger, altid uheldigt at hænge
Nå, men så ville jeg jo gerne op på denne hersens Ubuntu-cd men jeg kan
ikke få den latterlige macboook tl at boote fra cd.

cmd + shift + option + enter dur ikke. Hvise jeg ellers har forstået
option rigtig: den med alt på.

NIELS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-09 14:21

Niels Jespersen skrev:

> Nå, men så ville jeg jo gerne op på denne hersens Ubuntu-cd men jeg kan
> ikke få den latterlige macboook tl at boote fra cd.

Hold "alt" eller "C" nede under opstart.

Det er min erfaring at PC-ting virker bedst hvis Boot Camp er
installeret på disken, da en Mac ikke er en 100% kompatibel PC. Vil du
have noget der bare virker, så hold dig til OS X.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-09 11:44

On 2009-02-13 08:50:12 +0100, Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> said:

> Jeg har det helt godt med at installere OS X på min eee. Jeg har købt
> og betalt begge dele.

Jvf Apple og gældende lovgivning har du ikke.

Må du også installere eks Adobe CS eller Microsoft Windows hvis du kun
har et mediakit til softwaren men ikke har en gyldig licens til
softwaren?

Eneste forskel er at Apple (hidtil) ikke har gjort sig nogen
anstrængelse for at undgå piratkopiering i form af irritationsmomenter
som tvungen registering og aktiveringsnøgler på deres software (ud over
iLife, Quicktime Pro, Server SW og Pro Software)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-09 16:11

Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har nørklet med Mac OS X på den lille Asus eee 901?

kun hørt fra folk der har rodet med det ..

> Hvad virker ikke?

Helt grundlæggende er hardwaren i den "tynde" ende i forhold til hvad OS
X er vandt til ... derudover er bl.a. bøvl med at få det trådløse net
til at virke og andre småting.

Det er sikkert fint som "proof of concept" eller hobby, men ikke noget
jeg vil bruge til dagligt ...

/thomas

Fra : Niels Jespersen

Dato : 11-02-09 16:22

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> til at virke og andre småting.
>
> Det er sikkert fint som "proof of concept" eller hobby, men ikke noget

Hmm. Jeg tror jeg holder mig væk lige nu. Kører crunchbsng linux på
eee-dåsen, og det spiller 100%.

Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-09 16:26

Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> wrote:

> Hmm. Jeg tror jeg holder mig væk lige nu. Kører crunchbsng linux på
> eee-dåsen, og det spiller 100%.

nemlig ... en lille let linux distro er som skabt til den slags maskiner

/thomas

Fra : jk

Dato : 12-02-09 13:55

On Wed, 11 Feb 2009 16:21:36 +0100, Niels Jespersen
<njesp@hotmail.com> wrote:

>Hmm. Jeg tror jeg holder mig væk lige nu. Kører crunchbsng linux på
>eee-dåsen, og det spiller 100%.

Hej Niels

Jeg vil da gerne svare på dit spørgsmål. Da retssagen ikke endnu er
færdig, er det altså muligt at OSX bliver givet frit !

http://www.hardware.no/artikler/osx_kan_bli_fritt/67789

så kan skeptikerne her sige, hvad de vil.

Den løsningsmodel, jeg går ind for, er baseret på, at man bruger en
bootloader CD (og Eee skal også have en bios opdatering med en
modificeret bios-fil (EFI modificeret)) og en retail sneleopard eller
leopard, som man køber !

Guiden er så her:
http://eeemac.blogspot.com/2008/12/installing-osx-on-eee-pc-901-or-1000.html

Det skal lige siges, at trådet LAN ikke kommer op at køre.

Guiden er så langhåret, at det nok vil tage de fleste en dags tid.

God fornøjelse !

mvh

John

P.S. For visse ATX bundkort med Intel processor (Apple går jo nu helt
over til Intel) er bios-modifikation ikke nødvendig, og man kan
benytte en anden bootloader CD, den såkaldte boot123 bootloader.

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=114834

Fra : jk

Dato : 12-02-09 14:17

On Thu, 12 Feb 2009 13:55:15 +0100, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>bootloader CD (og Eee skal også have en bios opdatering med en
>modificeret bios-fil (EFI modificeret)) og en retail sneleopard eller

Glemte lige: jeg er også begejstret for ChrunchEee.
http://www.linuxin.dk/node/13380

Bios-modifikationen skal du ikke være nervøs for. Den har jeg kørt med
et stykke tid. Mærkede ingen forskel. Men jeg har endnu ikke påbegyndt
installation af OSX.

Der er også en anden mulighed: imagic OS kan man købe. Det er en
modificeret Ubuntu. Der er lige kommet en 2009.3 version som ialfald
de sælger præinstallaeret på en Acer One. Den kan muligvis køre på Eee
også, men 2008 versionen vil ikke !
http://www.imagicos.com/
Hvis det kører, får du compiz oveni. Hvem kan slå det.

mvh

John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-09 11:48

On 2009-02-12 13:55:15 +0100, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> said:

> Jeg vil da gerne svare på dit spørgsmål. Da retssagen ikke endnu er
> færdig, er det altså muligt at OSX bliver givet frit !

Såfremt det sker trr jeg roligt du kan regne med at Prisen på en den
nuværende "retail-box" fremover vil stige med 2-300% og Apple fremover
vil introducere "upgrade" versioner der koster det samme som den
nuværende "retail-box" som tjekker et validt apple serienummer på
bundkortet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Bruno

Dato : 11-02-09 22:12

Niels Jespersen wrote:
> Er der nogen der har nørklet med Mac OS X på den lille Asus eee 901?
>
> Hvad virker ikke?

Wired har skrevet en del om emnet, men jeg må tilstå jeg lidt opfatter
alle de små bærbare som en og den samme så det kan være deres fokus er
på en af de andre.

Mvh
Bruno