/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Systemnedbrud 10.3 på G3
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 19:27

En bekendt har fået sådan en maskine foræret for længe siden. Men der
fulgte ikke sysdiske med. Nu er systemet tilsynedladende brudt sammen.
Jeg har ikke de nødvendige cd-skiver, har kun til bærbare.

Kan jeg starte hendes maskine fra min Macbook med 10.4 via
firewire-kabel? Har googlet efter "slave" men ikke fundet noget
brugbart. Kan nogen hjælpe med en opskrift? Det er noget med at holde
"t" nede ???

På forhånd tak.

--
v.h.,
Mich.

 
 
Thomas von Hassel (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-09 19:43

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> En bekendt har fået sådan en maskine foræret for længe siden. Men der
> fulgte ikke sysdiske med. Nu er systemet tilsynedladende brudt sammen.
> Jeg har ikke de nødvendige cd-skiver, har kun til bærbare.
>
> Kan jeg starte hendes maskine fra min Macbook med 10.4 via
> firewire-kabel? Har googlet efter "slave" men ikke fundet noget
> brugbart. Kan nogen hjælpe med en opskrift? Det er noget med at holde
> "t" nede ???

Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...

/thomas

Mich Ottosen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 21:00

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...

Nej, det er jeg godt klar over, jeg tænkte mere på, om jeg via min egen
maskine kan få adgang til G3'ens HD (for at hente data ud, der
eksisterer ikke nogen backup af dem)


--
v.h.,
Mich.

Thomas von Hassel (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-09 21:02

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...
>
> Nej, det er jeg godt klar over, jeg tænkte mere på, om jeg via min egen
> maskine kan få adgang til G3'ens HD (for at hente data ud, der
> eksisterer ikke nogen backup af dem)

holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel

/thomas

Mich Ottosen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 21:08

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel

Mener du: start MacBook med T nede? Forbinde med FW kabel og derefter
starte den defekte G3?


--
v.h.,
Mich.

Thomas von Hassel (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-09 21:09

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel
>
> Mener du: start MacBook med T nede? Forbinde med FW kabel og derefter
> starte den defekte G3?

omvendt

/thomas

Mich Ottosen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 22:06

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel
> >
> > Mener du: start MacBook med T nede? Forbinde med FW kabel og derefter
> > starte den defekte G3?
>
> omvendt

Du må undskylde, hvis jeg virker lidt tungnem. Mener du:

Starte G3 med T nede? (den er jo defekt, så gad vide, hvad den vil sige
til det?)*

Forbinde de to maskiner med FW kabel for derefter at

starte MacBook ?

* den står bare on blinker med menulinjen, når jeg har logget ind. Men
jeg kan dog komme til systemindstillingerne. Jeg vil jo gerne have
hentet data ud og så senere prøve diskværktøjet, måske kan jeg få den
til at køre efter nogle reparationer dér? Men det skal jo helst gøres
fra en sys-cd.

Henrik M., læser du med her? Har du en brugbar cd, som jeg kunne låne?


--
v.h.,
Mich.

Thomas von Hassel (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-09 22:08

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel
> > >
> > > Mener du: start MacBook med T nede? Forbinde med FW kabel og derefter
> > > starte den defekte G3?
> >
> > omvendt
>
> Du må undskylde, hvis jeg virker lidt tungnem. Mener du:
>
> Starte G3 med T nede? (den er jo defekt, så gad vide, hvad den vil sige
> til det?)*

ja ... target disk mode er indbygget i firmware og derfor brugt også
selv systemet er smadret ..


>
> Forbinde de to maskiner med FW kabel for derefter at
>
> starte MacBook ?


jep



/thomas

Henrik Münster (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 11-02-09 00:22

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Henrik M., læser du med her? Har du en brugbar cd, som jeg kunne låne?

Nu fik du jaget mig ned i kælderen her over midnat. Nede i gæsteværelset
sidder to ni-årige drenge med en sort MacBook og tændt fjernsyn. Jeg
foreslog, at de lagde sig til at sove.
Ellers må jeg desværre skuffe dig. Jeg fandt en Mac OS X 10.1.3.
Jeg kan slet ikke huske, at jeg har haft OS X så længe. Jeg slog efter i
MacTracker. Så vidt jeg kan se, er G3 nærmest fra før OS X. Jeg vil
derfor tro, at 10.1.3 kan starte alle G3'ere. Jeg fik godt nok ikke set
efter, om cd'erne var i æsken, men mon ikke?
Mac OS X 10.2 og 10.3 kunne jeg ikke finde. De er måske røget
med nogle ældre computere til familie og bekendte. 10.4 har jeg solgt.
Måske har jeg nogle original-diske liggende, men jeg tror ikke, jeg har
nogle, der er så gamle.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-02-09 01:57



Henrik Münster wrote:
> Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
>
>> Henrik M., læser du med her? Har du en brugbar cd, som jeg kunne låne?
>
> Nu fik du jaget mig ned i kælderen her over midnat. Nede i gæsteværelset
> sidder to ni-årige drenge med en sort MacBook og tændt fjernsyn. Jeg
> foreslog, at de lagde sig til at sove.

Det var da vist godt, du endelig fik dig lidt motion så... - Det siges,
det sku' være så godt at gå på trapper...

> Ellers må jeg desværre skuffe dig. Jeg fandt en Mac OS X 10.1.3.
> Jeg kan slet ikke huske, at jeg har haft OS X så længe. Jeg slog efter i
> MacTracker. Så vidt jeg kan se, er G3 nærmest fra før OS X. Jeg vil
> derfor tro, at 10.1.3 kan starte alle G3'ere. Jeg fik godt nok ikke set
> efter, om cd'erne var i æsken, men mon ikke?

Det kan den godt. Faktisk fulgte 10.1.x med QuickSilver 2002 som
'ekstra' med Os 9.2.1 præinstalleret...

> Mac OS X 10.2 og 10.3 kunne jeg ikke finde. De er måske røget
> med nogle ældre computere til familie og bekendte. 10.4 har jeg solgt.
> Måske har jeg nogle original-diske liggende, men jeg tror ikke, jeg har
> nogle, der er så gamle.

B& G3 kom med hhv. Os 8.6, 9.0.4 og 9.1.0 - ingen med 10.x...

Men Mich, - kommer du forbi Århus, så kan du evt. tage maskinen med, så
kan vi da hurtigt smide en 10.3.x på den igen... - Det må bare ikke være
her i weekenden...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mich Ottosen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 11-02-09 18:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>
> Det kan den godt. Faktisk fulgte 10.1.x med QuickSilver 2002 som
> 'ekstra' med Os 9.2.1 præinstalleret...

Har lige været henne hos Henrik og hentet cd-en. Så jeg prøver den i
morgen.

> Men Mich, - kommer du forbi Århus, så kan du evt. tage maskinen med, så
> kan vi da hurtigt smide en 10.3.x på den igen... - Det må bare ikke være
> her i weekenden...

Tak for dit venlige tilbud. Nu pøver jeg lige Dr. Monsters medicin.
Virker det ikke vender jeg lige tilbage.

Kunne vi ikke installere det på en ekstern FWdisk? Og så derfra
installere på maskinen. En ekstern HD er trods alt mere tansportabel end
G3'eren

--
v.h.,
Mich.

Erik Richard Sørense~ (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-02-09 18:26



Mich Ottosen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Det kan den godt. Faktisk fulgte 10.1.x med QuickSilver 2002 som
>> 'ekstra' med Os 9.2.1 præinstalleret...
>
> Har lige været henne hos Henrik og hentet cd-en. Så jeg prøver den i
> morgen.
>
>> Men Mich, - kommer du forbi Århus, så kan du evt. tage maskinen med, så
>> kan vi da hurtigt smide en 10.3.x på den igen... - Det må bare ikke være
>> her i weekenden...
>
> Tak for dit venlige tilbud. Nu pøver jeg lige Dr. Monsters medicin.
> Virker det ikke vender jeg lige tilbage.

Husk først at omdøbe maskinen til 'Monster Max'.

> Kunne vi ikke installere det på en ekstern FWdisk? Og så derfra
> installere på maskinen. En ekstern HD er trods alt mere tansportabel end
> G3'eren

Hm, det er vist lidt forskellig. - Jeg har ikke prøvet med en G3, men
jeg har en backup af mit system med en 10.5.x fra en gl. Quicksilver
1ghz, - den kan ihvertfald godt boote en tilsv. G4 MDD. Så det er da
muligt, det vil fungere at installere en 10.4.x på en FW disk...

For øvrigt har jeg en lidt 'sjov' oplevelse med den HD. - Jeg satte den
til min gamle PM 9600/350mhz og valgte 10.5 disken som startdisk. den
var synlig i OS 9.x's 'startdisk' kontrolpanel som bootbar. - Den
startede fint med det grå æble, blå skærm og opstartsbjælken - lige
indtil, den skulle til at loade skrivebordet, - så stoppede den med en
meddelelse om, at den ikke kunne fuldføre, da der manglede nogle
komponenter i systemet. Prøvede det samme på min Beige G3/1133mhz
(opgraderet)., den kom helt til skrivebordet, men ingen ikoner, før den
gav mig samme meddelelse... - Nå, men det er en helt anden historie.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Erik Richard Sørense~ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-02-09 22:43


Thomas von Hassel wrote:
> Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
>> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>> Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...
>> Nej, det er jeg godt klar over, jeg tænkte mere på, om jeg via min egen
>> maskine kan få adgang til G3'ens HD (for at hente data ud, der
>> eksisterer ikke nogen backup af dem)
>
> holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel

G3 understøtter ikke target mode...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-09 22:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> >> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >>> Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...
> >> Nej, det er jeg godt klar over, jeg tænkte mere på, om jeg via min egen
> >> maskine kan få adgang til G3'ens HD (for at hente data ud, der
> >> eksisterer ikke nogen backup af dem)
> >
> > holder T nede under boot og forbinder dem med et firewire kabbel
>
> G3 understøtter ikke target mode...

nej .. og jeg skal vist lære at læse hele teksten ....

/thomas

Mich Ottosen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 23:46

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

>
> nej .. og jeg skal vist lære at læse hele teksten ....
>

Hvad gør jeg så?

--
v.h.,
Mich.

Erik Richard Sørense~ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-02-09 22:41



Mich Ottosen wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Du kan ikke installere et 10.4 intel system på en G3 ...
>
> Nej, det er jeg godt klar over, jeg tænkte mere på, om jeg via min egen
> maskine kan få adgang til G3'ens HD (for at hente data ud, der
> eksisterer ikke nogen backup af dem)

Nej, hverken Beige eller B&W G3 kan starte op i target mode - kun fra oS
9.x eller til og med OS 10.4.x kan boote B&W og kun Os 9.x kan boote en
Beige, medmindre man booter via XPostFacto 4.x.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mich Ottosen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 10-02-09 23:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nej, hverken Beige eller B&W G3 kan starte op i target mode - kun fra oS
> 9.x eller til og med OS 10.4.x kan boote B&W og kun Os 9.x kan boote en
> Beige, medmindre man booter via XPostFacto 4.x.
>
Jeg fik faktisk startet den i 9.x, men jeg kunne ikke finde min
eksterne HD på FW. Understøtter 9.x ikke FW, der er dog en FWport i
maskinen?

Øvelsen er todelt, som du måske allerede har læst:

1) redde data til en ekstern HD (via FW - men jeg kunne da prøve en USB
forbindelse, men den tror jeg ikke på, FW er da vist ældre end USB på
Mac?)

2) prøve at reparere eller geninstallere MacOS 10.3, så maskinen kan
leve endnu en stund.

Det er vel kun en system-cd med 10.3 til G3 "bordmodel", der kan gøre
tricket (fedte-fedte).


--
v.h.,
Mich.

Thomas von Hassel (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-02-09 00:05

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Nej, hverken Beige eller B&W G3 kan starte op i target mode - kun fra oS
> > 9.x eller til og med OS 10.4.x kan boote B&W og kun Os 9.x kan boote en
> > Beige, medmindre man booter via XPostFacto 4.x.
> >
> Jeg fik faktisk startet den i 9.x, men jeg kunne ikke finde min
> eksterne HD på FW. Understøtter 9.x ikke FW, der er dog en FWport i
> maskinen?
>
> Øvelsen er todelt, som du måske allerede har læst:
>
> 1) redde data til en ekstern HD (via FW - men jeg kunne da prøve en USB
> forbindelse, men den tror jeg ikke på, FW er da vist ældre end USB på
> Mac?)

Hvis du har formatteret din disk fra en intel maskine så kan OS 9 ikke
læse den ... du kan formatterer den fra OS 9 og kopiere dine data ud på
den .. du kan så læse den fra en anden maskine.


>
> 2) prøve at reparere eller geninstallere MacOS 10.3, så maskinen kan
> leve endnu en stund.
>
> Det er vel kun en system-cd med 10.3 til G3 "bordmodel", der kan gøre
> tricket (fedte-fedte).


du kan også gøre det med en 10.3 retail ...

Mich Ottosen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 11-02-09 18:16

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:


>
> Hvis du har formatteret din disk fra en intel maskine så kan OS 9 ikke
> læse den ... du kan formatterer den fra OS 9 og kopiere dine data ud på
> den .. du kan så læse den fra en anden maskine.

OK, jeg har da en tiBook og en ældre ekstern HD som jeg kan tømme til
formålet. Tak for rådet.

>
> du kan også gøre det med en 10.3 retail ...

Jo, men hvor pokker kan man finde sådan én?

--
v.h.,
Mich.

Thorbjørn Ravn Ander~ (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 11-02-09 20:36

Mich Ottosen skrev:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>
>> Hvis du har formatteret din disk fra en intel maskine så kan OS 9 ikke
>> læse den ... du kan formatterer den fra OS 9 og kopiere dine data ud på
>> den .. du kan så læse den fra en anden maskine.
>
> OK, jeg har da en tiBook og en ældre ekstern HD som jeg kan tømme til
> formålet. Tak for rådet.
>
>> du kan også gøre det med en 10.3 retail ...
>
> Jo, men hvor pokker kan man finde sådan én?

Sådan en har jeg faktisk på cd.

Er du alligevel på vej til Århus, er det bare at svinge til venstre i
stedet for højre :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-02-09 00:14


Mich Ottosen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Nej, hverken Beige eller B&W G3 kan starte op i target mode - kun fra oS
>> 9.x eller til og med OS 10.4.x kan boote B&W og kun Os 9.x kan boote en
>> Beige, medmindre man booter via XPostFacto 4.x.
>
> Jeg fik faktisk startet den i 9.x, men jeg kunne ikke finde min
> eksterne HD på FW. Understøtter 9.x ikke FW, der er dog en FWport i
> maskinen?

Jo, både USB 1.1 og Firewire 400...

> Øvelsen er todelt, som du måske allerede har læst:
>
> 1) redde data til en ekstern HD (via FW - men jeg kunne da prøve en USB
> forbindelse, men den tror jeg ikke på, FW er da vist ældre end USB på
> Mac?)

Nja, B&W G3 er født med både USB og Firewire, men da det kun er USB 1.1,
vil den blive uhyggelig langsom...

> 2) prøve at reparere eller geninstallere MacOS 10.3, så maskinen kan
> leve endnu en stund.

Nu den er oppe i OS 9.x, prøv så at gå ind i mappen 'Applications (macOS
9)' -> 'Hjæleprogrammer' -> Diskførstehjælp. - Hvis disken dukker op
dér, så kør 'Reparer Disk'.

Hvis du har en DiskWarrior CD ver. 2.1 eller 3.x, så prøv at starte op
fra den og læg en ny diskstruktur med 'Rebuild' og 'Replace'. Det er
muligt, det er nok til at få den startet op igen i OS X.

> Det er vel kun en system-cd med 10.3 til G3 "bordmodel", der kan gøre
> tricket (fedte-fedte).

Øh - Er den Beige eller blågrøn? - Hvis den er Beige - altså ikke et
lodretstående 'tårn', så kan den ikke køre 10.3.x uden gevaldige
krumspring. - Men hvis det er den blågrønne, kan den med fordel endda
køre med 10.4.x. - Spørgsmålet er så, om den har DVD ROM drev, så den
kan starte fra en 10.4.x DVD. - skal være en retail version.

Med 10.4.x kan man køre en 'Arkiver og installer' installation, der
sletter det gamle system, men bevarer data.

Men hvis det er muligt at få den genstartet igen i OS 9.x med en tændt
ekstern Firewire disk sat til, er det muligt, du på den måde kan kopiere
og redde dokumenter og andre vigtige data over på en ekstern disk.

Worst case... Prøv lige at åbne den og kig efter, hvilken HD, der sidder
i den. Hvis det er en IBM DeskStar DTLA, DRNS eller Quantum Fireball AX,
CX eller EX, så er jeg bange for, der er noget rigtig galt med den. -
Jeg har været ude for noget lignende med nu 3 G3 og G4 (med i alt 4
diske) fra ca. samme årgang om med de disktyper. Selv omformattering og
geninstallering har ikke hjulpet. I to af tilfældene fik vi reddet data,
men den tredie er helt død med en DTLA disk.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 11-02-09 03:29

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Det er vel kun en system-cd med 10.3 til G3 "bordmodel", der kan gøre
> tricket (fedte-fedte).

Hvis du kan vente et par dage og sende mig din adresse.....?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Mich Ottosen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 11-02-09 18:16

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Hvis du kan vente et par dage og sende mig din adresse.....?
>

Tak tilbuddet, Morten. Du er virkelig altid så hjælpsom. Prøver lige
doktorens medicin. I morgen.


--
v.h.,
Mich.

Morten Lind (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 11-02-09 19:04

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> > Hvis du kan vente et par dage og sende mig din adresse.....?

> Tak tilbuddet, Morten. Du er virkelig altid så hjælpsom. Prøver lige
> doktorens medicin. I morgen.

Velbekomme & tak, men send mig nu din adresse alligevel - nu har jeg
lavet dem, de virker og doktorens skal vel afleveres igen?

Det skal dine ikke.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Mich Ottosen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 11-02-09 22:10

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:


> Velbekomme & tak, men send mig nu din adresse alligevel - nu har jeg
> lavet dem, de virker og doktorens skal vel afleveres igen?
>
> Det skal dine ikke.
>

Tak, Morten, jeg har lige smidt en mail i din retning.

--
v.h.,
Mich.

Mich. Ottosen (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-02-09 22:02

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:


>
> Hvis du kan vente et par dage og sende mig din adresse.....?
>
> M.


Har nu Mortens diske i hånden (er netop kommet hjem fra Kbh. !). De skal
prøves mandag. Resultatet kommer her - og i en mail direkte til Morten.

Mich. Ottosen (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 23-02-09 18:16

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:


> Har nu Mortens diske i hånden (er netop kommet hjem fra Kbh. !). De skal
> prøves mandag. Resultatet kommer her - og i en mail direkte til Morten.

Stor tak til Morten. Venindens gamle G4 er nu i gang igen. Det tog jo en
krig at installere, men nu er alle hendes filer reddet. NU _har_ hun
lært vigtigheden af at lave backup

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste