Browseropdatering
Fra : otv

Dato : 10-02-09 11:08

Hej gruppe.

Jeg har opdaget at min browser (Firefox 2.0.0.18) ikke er opdateret (bør
være 3.0).

I min browser er valgt automatisk opdatering, men det giver tydeligvis ikke
resultat. Hvordan får jeg den til at opdatere?

OS: Linux Mandriva Powerpack.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-09 11:31

otv skrev:

> [...]
>
> I min browser er valgt automatisk opdatering, men det giver tydeligvis ikke
> resultat. Hvordan får jeg den til at opdatere?

Den automatiske opdatering virkede ikke fra version 2 til
version 3.

> OS: Linux Mandriva Powerpack.

Jeg ved ikke, om du har en pakkehåndtering i Mandriva, hvor
du kan hente den nyeste, men ellers kan du hente den manuelt
her:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : just@for.conv

Dato : 10-02-09 15:27

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg ved ikke, om du har en pakkehåndtering i Mandriva, hvor
> du kan hente den nyeste, men ellers kan du hente den manuelt
> her:
> http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Tak for dit svar.

Jeg har en pakkehåndtering, men den indeholder blot ikke nyere versioner og
jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få den installeret efter download fra
dit link som jeg har prøvet.

Jeg troede at browseren selv kunne opdatere sig, idet jeg i indstillingerne
har valgt "Foretag automatisk download og installation af opdateringen".

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-09 16:19

just@for.conv skrev:
> [...]
> jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få den installeret efter download fra

Det lyder meget specielt, hvis pakkehåndteringen ikke
indeholder den nye version. Jeg håber, at du tager fejl, og
ellers vil det nok være en god ide at skifte til en anden
linux-distribution. Browseren er et af de vigtigste
programmer i vore dage, så hvis den ikke er opdateret, er
det sikkert tegn på alvorlige problemer.

Men om ikke andet skulle du kunne tilføje andre software
repositories - det kan de sikkert hjælpe dig med i
dk.edb.system.unix, hvor de sikkert også kan hjælpe med at
installere det downloadede program.

> Jeg troede at browseren selv kunne opdatere sig, idet jeg i indstillingerne
> har valgt "Foretag automatisk download og installation af opdateringen".

Så vidt jeg husker, kunne opdateringssystemet i version 2
kun installere opdateringer og ikke en opgradering til en ny
version.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-02-09 17:12

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Så vidt jeg husker, kunne opdateringssystemet i version 2 kun installere
> opdateringer og ikke en opgradering til en ny version.

Ja, den opdaterede vist kun 2'eren til en nyere 2'er hele tiden, hvis ikke
man manuelt downloadede 3'eren og installerede den.

Den aktuelle version er 3.06 (kom for få dage siden).

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-02-09 00:21

Kim Ludvigsen wrote:

> ellers vil det nok være en god ide at skifte til en anden
> linux-distribution. Browseren er et af de vigtigste

Eller en nyere version af Mandriva.

Jesper Poulsen

Fra : just@for.conv

Dato : 11-02-09 12:10

Jesper Poulsen skrev:

> Eller en nyere version af Mandriva.

Hej Jesper.

Det har naturligvis været inde i billedet.

Jeg får normalt mine distroer med Linuzmagazine og de har endnu ikke tilbudt
en ver. 2009. Jeg kan hente den hos Mandriva, men så koster den 59 Euro (så
vidt jeg husker).

Jeg har en Mandriva One 2009, men jeg syntes at den mangler nogle af de ting
jeg får hos Powerpack.

Til jeg kan få den nye version vil jeg søge hjælp som foreslået af Kim.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : just@for.conv

Dato : 11-02-09 12:10

Kim Ludvigsen skrev:

> Det lyder meget specielt, hvis pakkehåndteringen ikke
> indeholder den nye version. Jeg håber, at du tager fejl, og
> ellers vil det nok være en god ide at skifte til en anden
> linux-distribution.

Hej Kim.

Jeg tror desværre at jeg har ret og jeg skifter nødigt distro, idet jeg
syntes at den jeg har, har mange fordele.

Det vil jeg prøve.

--
i al fredsommelighed, Ole