ie7 / firefox /opera
Fra : rAnders

Dato : 08-02-09 12:13

Da ie7 drillede med at jeg blev linket til google når jeg søgte på yahoo,
prøvede jeg firefox. Firefox fungere også rigtigt fint men teksten er ikke
behagelig at se på som i ie7.
I ie7 kan man ikke se de enkelte pixels i bogstaverne det kan man i firefox.
Jeg har nu prøvet Opera og det ser også godt ud og fungere fint, men der kan
jeg bare ikke bruge digital signatur

Hvordan kan man genistallere ie7 så der ikke hentes tidligere instillinger
og tilføjelses programmer ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-02-09 13:22

rAnders skrev:
> Da ie7 drillede med at jeg blev linket til google når jeg søgte på yahoo,
> prøvede jeg firefox. Firefox fungere også rigtigt fint men teksten er ikke
> behagelig at se på som i ie7.

Du skal sikkert ind og slå ClearType til. Hvordan du gør
(det skal gøres i Windows, ikke i Firefox) afhænger vist af
dit styresystem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : rAnders

Dato : 08-02-09 13:58

Tak for svaret, du har ret at det er cleartype der gør det. Men hvis jeg
aktivere cleartype gælder det alle steder på windows. Jeg fandt så også ud
af at jeg ikke kan bruge netbank i Firefox.
Så pt er der ikke alternativer til ie7. jeg prøvede at hente ie8 men jeg kom
kun til en blank side.

Søren.

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-02-09 14:07

rAnders wrote:

> Tak for svaret, du har ret at det er cleartype der gør det. Men hvis
> jeg aktivere cleartype gælder det alle steder på windows. Jeg fandt
> så også ud af at jeg ikke kan bruge netbank i Firefox.

Det kommer an på hvilken netbank. I Danske Netbank kan man med FF logge
på vha. Activcard.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-02-09 14:13

Erik Olsen skrev:
> rAnders wrote:
>
> Jeg fandt
>
> Det kommer an på hvilken netbank. I Danske Netbank kan man med FF logge
> på vha. Activcard.

Og i de fleste andre banker virker det ligesom i Internet
Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : bannimann

Dato : 09-02-09 08:49

"rAnders" <nomail@temp.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> af at jeg ikke kan bruge netbank i Firefox.
> Så pt er der ikke alternativer til ie7. jeg prøvede at hente ie8 men jeg

Jeg bruger netbank, digitalsign. i FF, både i Xp og Linux, så det undrer mig
du ikke kan få det til at virke - det er længe siden Mozilla fik styr på
det, mener jeg?

Ps. Jeg har Nordea med en *key fil.

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-02-09 12:52

bannimann wrote, on 09-02-2009 08:48:
> Jeg bruger netbank, digitalsign. i FF, både i Xp og Linux, så det undrer mig
> du ikke kan få det til at virke - det er længe siden Mozilla fik styr på
> det, mener jeg?

Det ser ud som om, Danske Bank automatisk vælger login med Activ Card,
når de genkender FF. Uanset om jeg forsøger login med eller uden Activ
Card får jeg en side, som omtaler kortet. Med IE6 får jeg to forskellige
sider, og den ene omtaler ikke kortet.

Fra : emjeppesen

Dato : 09-02-09 15:02

Jens Jensen skrev:

>Med IE6 får jeg to forskellige
>sider, og den ene omtaler ikke kortet.

kortet er ikke beregnet til IE
Hvorfor kører du iøvrigt med en sådan en gammel IE?
Hilden emj

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-09 16:00

emjeppesen wrote:

> Hvorfor kører du iøvrigt med en sådan en gammel IE?

Det kunne være at hans Windows-version ikke understøtter en nyere IE.

Jesper Poulsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-02-09 18:56

emjeppesen wrote, on 09-02-2009 15:02:
> kortet er ikke beregnet til IE
Det tror jeg er en misforståelse. Kortet giver en højere sikkerhed end
den løsning, der kun er baseret på software. Kortet virker da også med
IE (har lige prøvet).

> Hvorfor kører du iøvrigt med en sådan en gammel IE?
Fordi min Windows ikke kan køre en nyere. FF kan jeg bruge på alle
websider, jeg besøger, på nær to, som jeg ikke besøger ret tit.

Fra : emjeppesen

Dato : 09-02-09 21:06

Jens Jensen skrev:

>Det tror jeg er en misforståelse. Kortet giver en højere sikkerhed end
>den løsning, der kun er baseret på software. Kortet virker da også med
>IE (har lige prøvet).

Kortet virker ikke på IE, hvis man har DDBs normale ID kørende på sin
maskine. Man får slet ikke muligheden for at logge på med ActivCard.
Hvis jeg vil logge på med ActiveCard må jeg bruge FF.

Hilsen emj

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-02-09 03:29

emjeppesen wrote, On 09-02-2009 15:02:
> kortet er ikke beregnet til IE

ActivCard er også beregnet til IE, og der er support på:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tekniske-krav.aspx

Det ser ud til, at udviklingen går mod brug af engangskoder, så alle
bliver med tiden tvunget til at have et kort af en aller anden art:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article647566.ece

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-02-09 14:57

On Sun, 8 Feb 2009 12:12:42 +0100, rAnders wrote:

> Jeg har nu prøvet Opera og det ser også godt ud og fungere fint, men der kan
> jeg bare ikke bruge digital signatur

Det virker ok her. Hvilken Opera-version er der tale om? Der har været et
problem med at få installeret det i nogle Opera 9-versioner.

Ved at følge http://opera.softwolves.dk/digsig.o skulle du gerne få det til
at virke.

--
What is life, except excuse for death,