[Humor] Microsoft Songsmith
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-09 21:44

Jeg ved godt, at dette program kun kører under Windows og derfor ikke
har noget at gøre med Mac. Efter at have set det omtalt på Mediamac
forleden, har jeg skraldgrinet næsten konstant. Jeg synes derfor, jeg
vil dele det med jer.
Microsoft har lavet et program, som lægger musik til ens sang.
Man synger til computeren, og så skaber Songsmith en melodi, der skulle
passe til sangen. I princippet er idéen vældig god. Problemet er bare,
at det ikke er så let at føre ud i praksis. Mange har moret sig med at
tage sangstemmen fra kendte sangere og store hit, og så lade Songsmith
lave en melodi. Det er mildt sagt endt i noget komisk. Der er flere
eksempler herunder. Desuden kan I jo søge på <youtube.com> efter flere.
Især Microsofts egen reklame er guld værd.

<http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=20986>
<http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/projects/songsmith/index
..html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels

Dato : 08-02-09 14:48

Tak. Det er guddommeligt morsomt!

--
Niels

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-02-09 13:05

In article <1iuu9cw.fopz8ywiq4moN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> lave en melodi. Det er mildt sagt endt i noget komisk. Der er flere
> eksempler herunder. Desuden kan I jo søge på <youtube.com> efter flere.

De er sjove.

> Især Microsofts egen reklame er guld værd.

Er det denne her du mener:
http://www.youtube.com/watch?v=3oGFogwcx-E

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-09 16:38

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Er det denne her du mener:
> http://www.youtube.com/watch?v=3oGFogwcx-E

Ja. Den er jo nærmest en parodi på gamle amerikanske tv-reklamer, hvor
folk spontant bryder ud i sang. Det virkemiddel bruges ikke så meget
mere i reklamer. Jeg har set, at der er andre mindre reklamefilm for
Songsmith på Youtube. Familiefaderen i reklamen er i øvrigt en af
personerne bag Songsmith. Han optræder i en video som Microsoft-ansat,
der demonstrerer Songsmith. Spørgsmålet er jo hvor officielt det hele
er. Alle steder står, at det er Microsoft Research, der står bag. Det
står der jo ikke ved almindelige programmer fra Microsoft.
--
Henrik Münster
Esbjerg