Sneleopard med "GPS"
Fra : Steen

Dato : 08-02-09 18:58

Ifølge Wired vil næste udgave af Mac OS indeholde en funktion, så du
altid ved, hvor du befinder dig:
http://blog.wired.com/gadgets/2009/02/apples-snow-leo.html

Fedt nok, hvis man vågner op after en weekendbrandert - men så har man
muligvis ikke sin Mac længere

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-09 00:49

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> http://blog.wired.com/gadgets/2009/02/apples-snow-leo.html
>
> Fedt nok, hvis man vågner op after en weekendbrandert - men så har man

Hvis nogen vil have MIN Mac, skal de vriste den ud af mine kolde, døde
fingre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-09 01:28

Henrik Münster wrote:

> Hvis nogen vil have MIN Mac, skal de vriste den ud af mine kolde, døde
> fingre.

...og du forvandler dig fra et mønster til et monster.

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 09-02-09 10:07

On 2009-02-09 00:48:31 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Hvis nogen vil have MIN Mac, skal de vriste den ud af mine kolde, døde
> fingre.

Som ud af munden på Charton Heston
Weekendbranderter er et overstået kapitel for mit vedkommende

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-09 01:26

Steen wrote:
> Ifølge Wired vil næste udgave af Mac OS indeholde en funktion, så du
> altid ved, hvor du befinder dig:
> http://blog.wired.com/gadgets/2009/02/apples-snow-leo.html

Hm, gad vide, hvor de har 'fundet det'... Det findes nemlig ikke i
sneleoparden...

I øvrigt er det da et ualmindelig rodet og hæsligt skrivebord, der er på
det billede..-(

> Fedt nok, hvis man vågner op after en weekendbrandert - men så har man
> muligvis ikke sin Mac længere

Plejer du da at ta' din Mac med på værtshus.?

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 09-02-09 10:11

http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=21005

> I øvrigt er det da et ualmindelig rodet og hæsligt skrivebord, der er
> på det billede..-(

Ja, jeg skal love for, at docken er fyldt op. Jeg har vist 20 ikoner i min dock

> Plejer du da at ta' din Mac med på værtshus.?

Jeg går slet ikke på værtshus længere - jeg har vist opbrugt min kvote

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-09 10:41

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=21005

Problemet er jo at de slet ikke burde plapre ... Faktisk er Erik i
problemer hvis han stadig er ADC medlem og har adgang til beta seeds og
her afkræfter en påstået feature ..

<http://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-02-09 13:54

Thomas von Hassel skrev den 09-02-2009 10:41:

> Problemet er jo at de slet ikke burde plapre ... Faktisk er Erik i
> problemer hvis han stadig er ADC medlem og har adgang til beta seeds og
> her afkræfter en påstået feature ..

Gratis-ADC'en giver ikke adgang til beta-versioner. Desværre :(

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-09 14:16

Thomas von Hassel wrote:

> Problemet er jo at de slet ikke burde plapre ... Faktisk er Erik i
> problemer hvis han stadig er ADC medlem og har adgang til beta seeds og
> [...]

You hit the knob.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-09 14:13

Steen wrote:

> http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=21005

Ja, ja, men det er jo kun den engelske artikel oversat til dansk. Det
gør det bare ikke mere rigtig at få det serveret på to sprog...

Hm, hvordan skal man nu formulere det... Der findes ikke mere 'gps'/'gps
lignende' tiltag i snowLeopard, end der gør i andre systemer, der _ikke_
har installeret gps udstyr.

> Ja, jeg skal love for, at docken er fyldt op. Jeg har vist 20 ikoner i
> min dock

Jeg mener nu mere selve skrivebordet. '- "Man har kun HD symboler på et
skrivebord...".

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-09 14:56

> [...]
>
> Hm, hvordan skal man nu formulere det... Der findes ikke mere 'gps'/'gps
> lignende' tiltag i snowLeopard, end der gør i andre systemer, der _ikke_

Nu er det jo ikke GPS som sådan, men locations bestemmelse via wifi
netværk ... det er ikke nøjagtigt, men du kan nok se om du er i aarhus
eller i kbh

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-09 16:19

Thomas von Hassel wrote:

> Nu er det jo ikke GPS som sådan, men locations bestemmelse via wifi
> netværk ... det er ikke nøjagtigt, men du kan nok se om du er i aarhus
> eller i kbh

Det er også derfor, jeg sætter 'gps'/'gps lignende' i anførselstegn.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-09 16:38

> Nu er det jo ikke GPS som sådan, men locations bestemmelse via wifi
> netværk ... det er ikke nøjagtigt, men du kan nok se om du er i aarhus
> eller i kbh

Det er vel også godt nok til almindeligt computerbrug. Jeg forestiller
mig, det skal bruges til tidszoner, vejrudsigter, sprog, møntfod og
andre lokale og nationale fænomener. Man navigerer jo ikke rundt med en
computer og slet ikke en stationær. Det ville i hvert fald kræve en lang
ledning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-02-09 15:26

Erik Richard Sørensen skrev den 09-02-2009 14:13:

> Jeg mener nu mere selve skrivebordet. '- "Man har kun HD symboler på et
> skrivebord...".

Sådan er vi så forskellige. Mit skrivebord er jævnligt fyldt med
diverse ting og sager. Så rydder jeg op når det er ved at være fuldt :)

Fra : Steen

Dato : 09-02-09 16:51

On 2009-02-09 14:13:11 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> [...]
>
> Hm, hvordan skal man nu formulere det... Der findes ikke mere 'gps'/'gps
> lignende' tiltag i snowLeopard, end der gør i andre systemer, der _ikke

Mediamac viderebringer også kun rygtet - men rygter er jo også ret
sjove ind imellem.
Jeg tror de mener en slags triangulering (hedder det sådan) via
forskellige wifi

> Jeg mener nu mere selve skrivebordet. '- "Man har kun HD symboler på et
> skrivebord...".

Jeg har heller ikke HD på mit skrivebord - jeg har så'n lidt
ordensvanvid som ham der Monk fra TV

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-09 22:06

On 2009-02-09 14:13:11 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hm, hvordan skal man nu formulere det... Der findes ikke mere 'gps'/'gps
> lignende' tiltag i snowLeopard, end der gør i andre systemer, der _ikke
> _ har installeret gps udstyr.

iPhone & Touch G1 kan sådan noget stads uden en GPS, de Triangulerer
positionen ud fra WIFI signaler. Min Blackberry kan noget lignennde
hvilket betyder at jeg kan få en ca position inden GPS'en er tunet ind
hvilket snildt kan tage et minuts tid. Monstro det ikke er den funktion
Apple har i sinde at lægge ind ideres desktop OS?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Jespersen

Dato : 09-02-09 22:10

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
> hvilket snildt kan tage et minuts tid. Monstro det ikke er den funktion
> Apple har i sinde at lægge ind ideres desktop OS?
Forklar lige mig, hvordan dette fungerer? Det stiller vel nogle krav til
de wifi-accesspoints der er forbindelse til. Jeg mener, den wifi-router
jeg har derhjemme aner ikke hvor den er i verden.

Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-02-09 22:17

Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> wrote:

> Forklar lige mig, hvordan dette fungerer? Det stiller vel nogle krav til
> de wifi-accesspoints der er forbindelse til. Jeg mener, den wifi-router
> jeg har derhjemme aner ikke hvor den er i verden.

Det kræver at et firma som f.eks. Skthook har kortlagt de trådløse
netværk. Derfor virker det bedst i byer. Ved heller ikke hvor meget der
er kortlagt i .dk

Læs evt. mere her;:

<http://www.skyhookwireless.com/>

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-09 23:21

On 2009-02-09 22:10:16 +0100, Niels Jespersen <njesp@hotmail.com> said:

> Forklar lige mig, hvordan dette fungerer? Det stiller vel nogle krav
> til de wifi-accesspoints der er forbindelse til. Jeg mener, den
> wifi-router jeg har derhjemme aner ikke hvor den er i verden.

Flittige menesker har tøffet alle støre nordamerikanske, europæsike og
japanske/koreanske byer igennem og scannet på livet løs.
MIn balckberry hjælpes ydremere af GSM sendemasterne. Det giver en
præcision på 200-800m med et vuns.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-02-09 17:12

On Feb 9, 1:10 pm, Niels Jespersen <nj...@hotmail.com> wrote:

> Forklar lige mig, hvordan dette fungerer? Det stiller vel nogle krav til
> de wifi-accesspoints der er forbindelse til. Jeg mener, den wifi-router
> jeg har derhjemme aner ikke hvor den er i verden.

Der er en interessant artikel i den seneste udgave af PNAS:

http://www.pnas.org/content/106/5/1318.short?rss=1

Data stammer fra hjemmesiden wigle.net, men jeg har endnu ikke
undersøgt, hvordan data er indsamlet. Det er et af mine mange
fremtidsprojekter.

Jeg bruger Google Latitude, som vist minder om den nye Apple-funktion.
Når jeg er hjemme, rammer den virkelig plet, men når jeg er på
arbejde, kan den skyde langt forbi. Jeg sidder i Berkeley,
Californien, men Google Latitude har blandt andet bestemt mig til at
være i San Francisco (ikke så langt væk) og San Diego (langt væk) samt
et par små flækker hist og her.

--
Michael Knudsen