Finner ikke http på Airport med forholdsv
Fra : Snorre Berg

Dato : 08-02-09 14:43

Sitter med en Macbook 2,4 Ghz Intel Core 2 Duo med OS X 10.5.6 og 2 GB
RAM. Maskina tilhører en kamerat som har vært ei tid i utlandet. Da han
kom hjem var det en temmelig synlig bug i den. Da den ble åpnet kom det
en kakkerlakk krypende! Jeg har imidlertid ikke mistanker om at det var
denne bugen som gjorde det.

Maskinen kommer på nett via Airport med Skype og iChat, men ikke med
Safari, og iTunes (som ikke får kontakt med iTMS).

Sikkerhetsoppdatering er tatt i dag, ny versjon av EFI er lagt inn, og
siste skrik innen det meste.

Jeg har opprettet en annen bruker og prøvd å komme på nett med Safari
der, samme resultat. Meldingen jeg får etter en stund er at den ikke
kommer i kontakt med tjeneren.

Det pussige er at jeg får kommme på nett med Firefox.

Jeg har en Airpost Express og en annne basestasjon. Maskinen oppfører
seg likt på begge to.

Det er flere macer og en PC i huset. Alle er på nett på alle vis,
unntatt maskinen til kompisen min.

Jeg begriper ikke dette. Er det noen som skjønner noe? Skal det kastes
noen plistfiler noe sted, eller hva?

Tips mottas med takk.

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 08-02-09 14:46

Snorre Berg rablet følgende:

> [...]
>kom hjem var det en temmelig synlig bug i den. Da den ble åpnet kom det
>en kakkerlakk krypende! Jeg har imidlertid ikke mistanker om at det var

Jøss...
Hvordan kom den seg inn?

Fra : Snorre Berg

Dato : 08-02-09 15:09

Hans Petter Nenseth skrev:
> Snorre Berg rablet følgende:

> Jøss...
> Hvordan kom den seg inn?

Den var en liten kar som hadde gjemt seg inni bretten.

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 08-02-09 22:40

Snorre Berg rablet følgende:

>Den var en liten kar som hadde gjemt seg inni bretten.

Åh, jeg misforsto, trode den var _inni_ selve maskinen...
:)

Fra : Snorre Berg

Dato : 09-02-09 18:02

Hans Petter Nenseth skreiv:
> Snorre Berg rablet følgende:

> Åh, jeg misforsto, trode den var _inni_ selve maskinen...
> :)
Det får være det samme. Dette er den verste buggen på en Mac jeg har
sett, sjøl om den var liten. ;)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-09 15:02

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> [...]
> unntatt maskinen til kompisen min.
>
> Jeg begriper ikke dette. Er det noen som skjønner noe? Skal det kastes

check om den er sat op til at bruge en proxy server ..

/thomas

Fra : N/A

Dato : 08-02-09 15:40

Fra : Snorre Berg

Dato : 08-02-09 15:40

Tor Einar Samdahl skrev:

> Slå av http-proxy i nettverk (firefox har sine egne
> proxyinnstillinger, så det er sikkert derfor den kommer på nett).
>
> Gjetter jeg på.

Det var faktisk noe proxygreier som var satt opp mot en trådløs ruter
med en navn som er det samme som stedet der han jobber i Afrika.

Ruteren deres ble tatt av lynet nylig, så han har ikke bruk for den
innstillingen likevel. Jeg slettet den, og nå er det tut og kjør.

Takk for tipset. Dette måtte jeg ha gravd lenge i for å finne selv.