/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg vil spå om fremtiden.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 11:13

Fra og med i dag, og til og med den 22. februar vil politiet lave
specialkontrol af turistbusser der bringer folk til og fra
skisportsstederne.

Det er bestemt ikke noget de lægger skjul på, men lad mig alligevel
kigge lidt i krystalkuglen.

De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.

1. Der vil blive taget et ret stort antal chauffører i almindelige
overskridelser af køre- og hviletidsbestemmelserne. Enten p.gr.a.
uforstand (afløsere uden nogen videre erfaring), eller p.gr.a. cool
satsning på at det går nok.

2. De vil ligeledes få fat i en del, hvor erhvervsdelen af kørekortet
for længst er udløbet. Det er som regel også afløserne.

3. De vil også få fat i omkring en halv snes busser som ikke er i
sikkerhedsmæssig forsvarlig stand. Det plejer de.

Det er det samme cirkus år efter år, på trods af at alle véd at
kontrollerne kommer.

Støt denne gruppe. Kør selv.

Det vil naturligvis generere et tilsvarende eller højere antal
incidenter som dem nævnt ovenfor, men da det foregår i biler under
3500 kg. vil det ikke blive sanktioneret.

Sådan er det, og det kan man så mene om hvad man vil.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 11:23

Folmer Rasmussen skrev:
> Fra og med i dag, og til og med den 22. februar vil politiet lave
> specialkontrol af turistbusser der bringer folk til og fra
> skisportsstederne.
> Det er bestemt ikke noget de lægger skjul på, men lad mig alligevel
> kigge lidt i krystalkuglen.
> De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.
> 1. Der vil blive taget et ret stort antal chauffører i almindelige
> overskridelser af køre- og hviletidsbestemmelserne. Enten p.gr.a.
> uforstand (afløsere uden nogen videre erfaring), eller p.gr.a. cool
> satsning på at det går nok.
> 2. De vil ligeledes få fat i en del, hvor erhvervsdelen af kørekortet
> for længst er udløbet. Det er som regel også afløserne.
> 3. De vil også få fat i omkring en halv snes busser som ikke er i
> sikkerhedsmæssig forsvarlig stand. Det plejer de.
> Det er det samme cirkus år efter år, på trods af at alle véd at
> kontrollerne kommer.
> Støt denne gruppe. Kør selv.
> Det vil naturligvis generere et tilsvarende eller højere antal
> incidenter som dem nævnt ovenfor, men da det foregår i biler under
> 3500 kg. vil det ikke blive sanktioneret.
> Sådan er det, og det kan man så mene om hvad man vil.
>
Jeg har tidligere foreslået dem at kigge på rejsebureauernes kataloger.

Når de så stoppede en bus med noget af det du skriver ovenfor, skulle de
finde ud af hvilket bureau bussen kørte for.

Samtidig skulle de så få oplyst destination hvor bussen kom fra og på
hvilket tidspunkt den var kørt derfra. Så de havde rejsetiden fra
destinationen og til kontrolstedet.

I katalogerne kunne de så se hvornår næste afgang fra samme destination
og for samme bureau var.

Herefter skulle de blot være klar indenfor samme tidsrum +/- et par
timer. Så ville de kunne tage en bus mere med, stort set, de samme
forseelser.

Og det ville de kunne blive ved med hele måneden.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 11:52

On Fri, 06 Feb 2009 11:22:59 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Fra og med i dag, og til og med den 22. februar vil politiet lave
>> specialkontrol af turistbusser der bringer folk til og fra
>> skisportsstederne.
>> Det er bestemt ikke noget de lægger skjul på, men lad mig alligevel
>> kigge lidt i krystalkuglen.
>> De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.
>> 1. Der vil blive taget et ret stort antal chauffører i almindelige
>> overskridelser af køre- og hviletidsbestemmelserne. Enten p.gr.a.
>> uforstand (afløsere uden nogen videre erfaring), eller p.gr.a. cool
>> satsning på at det går nok.
>> 2. De vil ligeledes få fat i en del, hvor erhvervsdelen af kørekortet
>> for længst er udløbet. Det er som regel også afløserne.
>> 3. De vil også få fat i omkring en halv snes busser som ikke er i
>> sikkerhedsmæssig forsvarlig stand. Det plejer de.
>> Det er det samme cirkus år efter år, på trods af at alle véd at
>> kontrollerne kommer.
>> Støt denne gruppe. Kør selv.
>> Det vil naturligvis generere et tilsvarende eller højere antal
>> incidenter som dem nævnt ovenfor, men da det foregår i biler under
>> 3500 kg. vil det ikke blive sanktioneret.
>> Sådan er det, og det kan man så mene om hvad man vil.
>>
>Jeg har tidligere foreslået dem at kigge på rejsebureauernes kataloger.
>
>Når de så stoppede en bus med noget af det du skriver ovenfor, skulle de
>finde ud af hvilket bureau bussen kørte for.
>
>Samtidig skulle de så få oplyst destination hvor bussen kom fra og på
>hvilket tidspunkt den var kørt derfra. Så de havde rejsetiden fra
>destinationen og til kontrolstedet.

>--

Hvis vi forudsætter at der køres i nogenlunde moderne materiel, og det
må vi gøre, af hensyn til både gæsterne og konkurrencen, så er
køretøjerne udstyret med tachograf, og de er ikke så nemme at rende om
hjørner med, som de gamle ure.

Så er spørgsmålet blot, om de danske myndigheder har udstyret og den
fornødne viden til at kontrollere det.

Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
3500 kg. ,-)

Og når vi nu er inde på emnet vintersport, undrer det mig at de ikke
salter de der pister. De kan erfaringsmæssigt være uhyggeligt glatte.


--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 12:47

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvis vi forudsætter at der køres i nogenlunde moderne materiel, og det
> må vi gøre, af hensyn til både gæsterne og konkurrencen, så er
> køretøjerne udstyret med tachograf, og de er ikke så nemme at rende om
> hjørner med, som de gamle ure.
> Så er spørgsmålet blot, om de danske myndigheder har udstyret og den
> fornødne viden til at kontrollere det.
>
Mit forslag er nu mest for at politiet kunne sætte deres yderst
begrænsede ressourcer ind når der virkelig var en høst at komme efter.

> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
> 3500 kg. ,-)
>
Er du vimmer mand? Det er jo vælgerne!

> Og når vi nu er inde på emnet vintersport, undrer det mig at de ikke
> salter de der pister. De kan erfaringsmæssigt være uhyggeligt glatte.
>
>
Det ville også give mulighed for at man kunne sidde i fred og nyde
vintersolen uden at det skulle være lige op af en overrendt bar.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Niels P Sønderskov (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 06-02-09 15:03

Folmer Rasmussen skrev:

> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
> 3500 kg. ,-)

Du er vel klar over de noget alvorligere konsekvenser af at blive ramt
af 40 t der fremføres for hurtigt end 1 t? Eller er det en erhvervsskade?

Ellers enig i synspunktet: Sort boks til alle - så kan de lære det!

--
Niels

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 15:30

On Fri, 06 Feb 2009 15:02:42 +0100, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
>> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
>> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
>> 3500 kg. ,-)
>
>Du er vel klar over de noget alvorligere konsekvenser af at blive ramt
>af 40 t der fremføres for hurtigt end 1 t? Eller er det en erhvervsskade?

>--

Ja, jeg har tænkt på det, også.

Skadesfrekvensen er til gengæld betydeligt højere bland person- og
varevogne, hvilket mere end rigeligt udjævner konsekvenserne.

Den lysende klare fordel ved hvad det nu kan blive for en boks er, at
begrænseren sættes til + 8, ganske som i lastbiler.

Det betyder en max-fart for alle på 138 km/t. +/- marginalerne. det
vil give elefantoverhalinger en helt ny mening.

Desuden vil miljøet blive tilgodeset i betydeligt større omfang, end
tilfældet er nu. det er meget oppe i tiden.

Der kan forudses en vis arbejdsløshed hos tunere og andet godtfolk,
der i dag lever af at gøre folks biler mere "voldelige" end de var.
Der vil dog blive brug for disse mennesker til at udlæse og
kontrollere boksene hver 28. dag, som det er tilfældet for os
lastbilchauffører.

Vognkortet kontrolleres hver 3. måned, og findes der
uregelmæssigheder, inddrages køretøjet i en passende tid, ligesom det
i dag er tilfældet med vognmændenes tilladelser til godskørsel.

Jeg er helt sikker på, at i en stille stund kan alle bilejere og
førere se det fornuftige i denne ordning, da der således også vil være
skabt nogenlunde lighed for loven.

Udgifterne til boks og div. kort afholdes naturligvis, som det er i
dag for lastbilejere og chauffører af brugerne.


>Ellers enig i synspunktet: Sort boks til alle - så kan de lære det!

>--

Jeg tror ikke der er nogen der kan lære danske bilister ret meget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Niels P Sønderskov (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 06-02-09 19:01

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg tror ikke der er nogen der kan lære danske bilister ret meget.

Jo, nødvendigheden. Altså pisk over nakken. I gamle dage kunne man måske
acceptere at folk opførte sig egenrådigt og uden hensyn til andre. Der
var ikke så mange andre. Det er helt ændret i dag, og de fatsvage må
have håndfast hjælp.

--
Niels

Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 19:38

Niels P Sønderskov skrev:
>> Jeg tror ikke der er nogen der kan lære danske bilister ret meget.
> Jo, nødvendigheden. Altså pisk over nakken. I gamle dage kunne man måske
> acceptere at folk opførte sig egenrådigt og uden hensyn til andre. Der
> var ikke så mange andre. Det er helt ændret i dag, og de fatsvage må
> have håndfast hjælp.
>
Så er det jo bare fra hvilken ende man kigger når man gør op hvem der er
fatsvag.

Er det dem i den ene ende som godt ved hvad en bil er, men som har det
med at gå lidt, måske rigelig, frisk til den?

Eller er det dem der opnå erhvervelse af kørekort fordi det betragtes
som en allemandsret at kunne få et kørekort uanset at man knap ved hvad
en bil er?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Niels P Sønderskov (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 06-02-09 20:54

Finn Guldmann skrev:
> Niels P Sønderskov skrev:
>>> Jeg tror ikke der er nogen der kan lære danske bilister ret meget.
>> Jo, nødvendigheden. Altså pisk over nakken. I gamle dage kunne man
>> måske acceptere at folk opførte sig egenrådigt og uden hensyn til
>> andre. Der var ikke så mange andre. Det er helt ændret i dag, og de
>> fatsvage må have håndfast hjælp.
>>
> Så er det jo bare fra hvilken ende man kigger når man gør op hvem der er
> fatsvag.
>
> Er det dem i den ene ende som godt ved hvad en bil er, men som har det
> med at gå lidt, måske rigelig, frisk til den?
>
> Eller er det dem der opnå erhvervelse af kørekort fordi det betragtes
> som en allemandsret at kunne få et kørekort uanset at man knap ved hvad
> en bil er?

Det mener du ikke? De sløve (og måske også liddt fatsvage) skal også
være her. Personligt har jeg større problemer med Brian eller Finn, der
slev synes de er /så/ kloge og dygtige. Og jeg er overbevist om at de er
farligere fordi evnerne aldrig lever op til selvbilledet.

--
Niels

Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 21:11

Niels P Sønderskov skrev:
>>>> Jeg tror ikke der er nogen der kan lære danske bilister ret meget.
>>> Jo, nødvendigheden. Altså pisk over nakken. I gamle dage kunne man
>>> måske acceptere at folk opførte sig egenrådigt og uden hensyn til
>>> andre. Der var ikke så mange andre. Det er helt ændret i dag, og de
>>> fatsvage må have håndfast hjælp.
>> Så er det jo bare fra hvilken ende man kigger når man gør op hvem der
>> er fatsvag.
>> Er det dem i den ene ende som godt ved hvad en bil er, men som har det
>> med at gå lidt, måske rigelig, frisk til den?
>> Eller er det dem der opnå erhvervelse af kørekort fordi det betragtes
>> som en allemandsret at kunne få et kørekort uanset at man knap ved
>> hvad en bil er?
> Det mener du ikke? De sløve (og måske også liddt fatsvage) skal også
> være her. Personligt har jeg større problemer med Brian eller Finn, der
> slev synes de er /så/ kloge og dygtige. Og jeg er overbevist om at de er
> farligere fordi evnerne aldrig lever op til selvbilledet.
>
De skal have lov at være i trafikken, men skal de have lov at være den
der sidder bag roret i en bil?

Nu er det andres påstand, og ikke min, at jeg hævder at være
superchauffør. Det kan du ikke finde steder jeg selv har skrevet.

Så den må du få dem der skriver det til at forsvare.

Men derfor har jeg vel stadig lov at mene at den nedre grænse for hvor
mange evner man skal have for at kunne få lov at køre bil bør hæves en del?

Den øvre grænse er der vist nok andre der kæmper for at få sænket, så
den behøver jeg nok ikke at "røre" ved.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

N/A (09-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-02-09 10:34



Leonard (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-02-09 15:42

Folmer Rasmussen wrote:

> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
> 3500 kg. ,-)

Det kan i hvert fald undre, at der ikke er krav om det i alle
erhvervsbiler.
Hvorfor skal hyrevogne, håndværkere, sælgere osv. gå fri?

At kræve det i privatbiler er mindst ligeså fornuftigt, men vil aldrig
komme på tale, det er der ingen politikere, der tør.

Var det oprindelige formål med kontrolskiver og køre/hviletidsregler
ikke at beskytte deansatte mod at blive tvunget til at køre forlænge af
griske vognmænd?

--
Leonard

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 15:53

On 06 Feb 2009 14:41:31 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
>> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
>> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
>> 3500 kg. ,-)
>
>Det kan i hvert fald undre, at der ikke er krav om det i alle
>erhvervsbiler.
>Hvorfor skal hyrevogne, håndværkere, sælgere osv. gå fri?

>--

Der er ikke nogen fornuftige argumenter for, at det ikke skulle gælde
alle biler.

>--

>At kræve det i privatbiler er mindst ligeså fornuftigt, men vil aldrig
>komme på tale, det er der ingen politikere, der tør.

>--

Eneste mulighed er, at en kombination af road-pricing og
kontrolfunktionen kunne kombineres under dække af miljøet. Miljø gør
mange mærkelige ting politisk spiselige.

>--

>Var det oprindelige formål med kontrolskiver og køre/hviletidsregler
>ikke at beskytte deansatte mod at blive tvunget til at køre forlænge af
>griske vognmænd?

>--

Joda, og jubelen i fagforeningen ville ingen ende tage. Nu vil deres
retshjælp ikke røre de sager der kommer ind med en ildtang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian B. Andrese~ (09-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-02-09 01:35

On Feb 6, 3:29 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On Fri, 06 Feb 2009 15:02:42 +0100, Niels P Sønderskov
>
> <npson...@gmail.com> wrote:
> >Folmer Rasmussen skrev:
>
> >> Og så synes jeg desuden at alle indregistrerede motorkøretøjer skulle
> >> udstyres med en tachograf. Det forekommer mig usandsynligt, at
> >> ulovligheder af alle slags kun skulle forekomme i biler der vejer over
> >> 3500 kg. ,-)
>
> >Du er vel klar over de noget alvorligere konsekvenser af at blive ramt
> >af 40 t der fremføres for hurtigt end 1 t? Eller er det en erhvervsskade?
> >--
>
> Ja, jeg har tænkt på det, også.
>
> Skadesfrekvensen er til gengæld betydeligt højere bland person- og
> varevogne, hvilket mere end rigeligt udjævner konsekvenserne.

Mener nu bestemt at have set en undersøgelse som viste at lastbiler
var overrepræsenteret i dødsulykker.

> Det betyder en max-fart for alle på 138 km/t. +/- marginalerne. det
> vil give elefantoverhalinger en helt ny mening.




--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (09-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-09 10:34

Christian B. Andresen skrev:
>> Skadesfrekvensen er til gengæld betydeligt højere bland person- og
>> varevogne, hvilket mere end rigeligt udjævner konsekvenserne.
> Mener nu bestemt at have set en undersøgelse som viste at lastbiler
> var overrepræsenteret i dødsulykker.
>
Det var måske den samme undersøgelse som viste at lastbilerne kun er
skyld i 25% af de ulykker de er involveret i?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

N/A (09-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-02-09 10:34



Leonard (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-02-09 15:39

Folmer Rasmussen wrote:

> De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.

Fuldstændig som når der hvert år ved skolestart holdes kontrol ved
skolerne.
Folk fatter intet, den eneste måde at få dem gjort opmærksomme er ved
at lade GPSen bippe en advarsel op. Se bare på de dersens så
forfærdelige stationære kameraer, som forvarsles med et tydeligt blåt
skilt, dem kan folk helle rikke se, men nu kan de få opdateret deres
tom-tom-hjerne, så den kan fortælle dem, at de nu passerer et blåt
skilt i vejkanten ...

Der er desværre ikke ret langt til Idiocracy.

--
Leonard

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 15:56

On 06 Feb 2009 14:38:39 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.
>
>Fuldstændig som når der hvert år ved skolestart holdes kontrol ved
>skolerne.
>Folk fatter intet, den eneste måde at få dem gjort opmærksomme er ved
>at lade GPSen bippe en advarsel op. Se bare på de dersens så
>forfærdelige stationære kameraer, som forvarsles med et tydeligt blåt
>skilt, dem kan folk helle rikke se, men nu kan de få opdateret deres
>tom-tom-hjerne, så den kan fortælle dem, at de nu passerer et blåt
>skilt i vejkanten ...
>
>Der er desværre ikke ret langt til Idiocracy.

>--

Alt sammen fordi mennesker ikke evner at holde selvjustits. Hvis der
er den mindste smule elastik, skal den liiiige trækkes én milimeter
til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik Stidsen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-02-09 17:30

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:6f2oo4tb6acf5dtlq0t9ftb8roi60v54ne@4ax.com:

> Det er bestemt ikke noget de lægger skjul på, men lad mig alligevel
> kigge lidt i krystalkuglen.

> De vil alligevel notere et temmeligt stort antal syndere.

Når man ser på hvor mange der får bøder i de automatiske fartkontroller -
der er tydeligt skiltet - så kan det næppe undre at chaufførerne håber de
ik bliver taget selvom de godt ved de ik har tingene iorden.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste