MS Windows
briani 27239
Trådløs kryptering - bedre med strøm?!
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 07-02-09 13:21

Hej,

Har skiftet job og har i den forbindelse gået fra en HP NC2400 til en
Lenovo T61p.

Den nye maskine falder af mit access point når den ikke er tilsluttet strøm
(dvs. kører på batteri)!?

Jeg har forsøgt at sætte strømstyringen fra Energy Star til Maksimal ydelse
i et forsøg på at få processor ydelse mv. til at ligne når der er strøm på,
men det har ikke hjulpet.

Krypteringen er WPA med PSK-Personal (Preshared key) og har både forsøgt
med TKIP og AES krypterings algoritmer.
Jeg har som forsøg sat krypteringen ned til 128bit WEP - og nu hænger den
på?

Min maskine kører XP Pro SP3 og det er windows der styre det trådløse.

Jeg vil gerne have WPA krypteringen tilbage (bl.a. fordi det er meget
nemmere at huske en passphrase end en 26 tegn lang nøgle) - nogen der har
gode idéer?

Access pointet er indbygget i min router der er en Linksys WRT300N.

--
vh, Erik BH

Fra : J

Dato : 07-02-09 13:23

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode idéer?
>
> Access pointet er indbygget i min router der er en Linksys WRT300N.

Der er muligvis en strømstyringsindstilling for *netværkskortet*, du skal se
på. Varierer fra model til model.