MS Windows
briani 27239
huske flere forskellige "ting" i udklipsho~
Fra : Per

Dato : 06-02-09 22:03

Hej NG !

Kan windows ellers 3. parts program gøre således, at der kan huskes flere
forskellige ting i udklipsholderen på XP/Vista ?

fx. flere forskellige tlf. numre. eller kan den kun huske en ting ad gangen
?

Hvis i forstår.

Mvh. Per

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-02-09 23:19

Efter mange tanker skrev Per:
> Kan windows ellers 3. parts program gøre således, at der kan huskes flere
> forskellige ting i udklipsholderen på XP/Vista ?
>
> fx. flere forskellige tlf. numre. eller kan den kun huske en ting ad gangen ?

ClipCache
http://www.xrayz.co.uk/clipcache/

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : emjeppesen

Dato : 06-02-09 23:32

Per skrev:

>Kan windows ellers 3. parts program gøre således, at der kan huskes flere
>forskellige ting i udklipsholderen på XP/Vista ?

Der er masser af programmer, der kan klare flere udklop, men windows
clipbord kan kun huske en ad gangen

Søg på udklipsholder i google
Hilsen emj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-09 23:33

Per wrote:
> [...]
> flere forskellige ting i udklipsholderen på XP/Vista ?
>
> fx. flere forskellige tlf. numre. eller kan den kun huske en ting ad

Jep. CopyPaste 3 kunne det, men den virker næppe på hverken XP ellr
Vista, da den ikke er opd. siden 2002.

Men prøv en af disse...
ClipMate 7.3.12.216 (shareware)
Store and edit thousands of clipboard data
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10483046
ClipMagic 3.2.5 (shareware)
powerful Windows clipboard extender & information manager
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/11390
MultiClipBoard 4.0.0 (freeware)
have an unlimited number of clipboards
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/34992
Copi-XP 5
Enhance your standard Windows clipboard and get up to 10 clipboards.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10555953

mvh. Erik Richard

Fra : Max

Dato : 06-02-09 23:58

Hej Per

> fx. flere forskellige tlf. numre. eller kan den kun huske en ting ad
> gangen ?
>
> Hvis i forstår.

Jeg forstår ikke at windows ikke har muligheden mere, nogle af de
gamle windows versioner havde den mulighed og jeg fatter ikke
rigtig hvorfor den blev fjernet.

--
Mvh Max

Fra : Pico

Dato : 07-02-09 00:18

Max wrote:
> Hej Per

> Jeg forstår ikke at windows ikke har muligheden mere, nogle af de
> gamle windows versioner havde den mulighed og jeg fatter ikke
> rigtig hvorfor den blev fjernet.

Det har Windows da vist aldrig haft, jeg har da altid skullet installere et
eller andet for at det virkede
--
MVH
Pico

Fra : Max

Dato : 07-02-09 00:54

Hej Pico

> Det har Windows da vist aldrig haft, jeg har da altid skullet
> installere et eller andet for at det virkede

At du ikke har mødt det betyder jo ikke at det ikke har været
der, kender du en WFW 3.11 ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-09 01:48

Pico wrote:

> Det har Windows da vist aldrig haft, jeg har da altid skullet installere et
> eller andet for at det virkede

Nej, ihvertfald ikke siden Win 3.0.1, som var den første Windows, jeg
brugte.

mvh. Erik Richard

Fra : Max

Dato : 07-02-09 09:36

Hej Pico

> Det har Windows da vist aldrig haft, jeg har da altid skullet
> installere et eller andet for at det virkede

Den sidste version programmet var med fra MS var i Windows
for Workgroup 3.11, programmet hed Clipbook og var sammen
med Cardfile en mulighed for at dele forskellige ting via netværk.
Jeg ved at Clipbook kunne køre under Windows 98, men ved ikke
med de senere versioner.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 10:45

Max skrev:
> Hej Pico

> Den sidste version programmet var med fra MS var i Windows
> for Workgroup 3.11, programmet hed Clipbook

Klik på Start => Kør => skriv: clipbrd.exe => bliv mindet om
gamle dage => fortæl os, hvordan du finder andet end det
sidst kopierede.

P.S. Vista-brugere behøver ikke spilde deres tid.
Udklip-programmet er ikke med i Vista.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Richard Thune

Dato : 07-02-09 13:08

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fortæl os, hvordan du finder andet end det sidst kopierede.
>
> P.S. Vista-brugere behøver ikke spilde deres tid. Udklip-programmet er

Det er nu rigtigt nok, og clipbook og clipboard(clipbrd.exe) er ikke det
samme.
Se her http://www.c2000.com/papers/tnwrd_clipboard.htm
Jeg har brugt clipbook men kan ikke huske hvornår den forsvandt.
Mvh RT

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 17:51

Richard Thune skrev:

> Det er nu rigtigt nok, og clipbook og clipboard(clipbrd.exe) er ikke det
> samme.

Prøv at åbne ovenstående program. Læg mærke til navnet i
titelbjælken.

> Se her http://www.c2000.com/papers/tnwrd_clipboard.htm

Hvilket ligner clipbrd.exe ret meget. Og i henhold til dit
link huskes også kun det sidst kopierede i Clipbook. Ja, man
kan manuelt gemme kopierede tekster, men det er ikke helt
det samme.

> Jeg har brugt clipbook men kan ikke huske hvornår den forsvandt.

Som sagt: Windows Vista.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-09 16:34

Hej Kim

> Klik på Start => Kør => skriv: clipbrd.exe => bliv mindet om
> gamle dage => fortæl os, hvordan du finder andet end det

Hvorfor snakker du om clipboard når jeg omtale clipbook ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 17:51

Max skrev:

> Hvorfor snakker du om clipboard når jeg omtale clipbook ?

Prøv at starte clipbrd.exe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-09 18:32

Hej Kim

> Prøv at starte clipbrd.exe.

Jeg ved at MS har problemer med navngivningen, men det
er altså ikke Clipbook.

Prøv at læse her:

http://www.c2000.com/papers/tnwrd_clipboard.htm

Har du ikke brugt en WfW3.11 ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 20:22

Max skrev:

> Jeg ved at MS har problemer med navngivningen, men det
> er altså ikke Clipbook.
>
> Prøv at læse her:
> http://www.c2000.com/papers/tnwrd_clipboard.htm

Hvor på den side ser du, at der huskes flere kopieringer? Du
kan manuelt gemme kopier, men det er ikke det samme som at
automatisk få husket fx de sidste 5 kopierede
tekster/billeder. Udklipholderen indeholder stadig kun ét
udklip ad gangen.

> Har du ikke brugt en WfW3.11 ?

Nej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-09 21:09

Hej Kim

> [...]
> automatisk få husket fx de sidste 5 kopierede
> tekster/billeder. Udklipholderen indeholder stadig kun ét

Ja det ser sådan ud.

> Nej.

Pokkers, jeg er sikker på at kunne huske at muligheden eksisterede
i WfW3.11, man valgte fra en liste hvilket klip man ville sætte ind,
lidt i stil med den lokale udklipsholder der er i Word. Jeg bliver
åbenbar nødt til at sætte en 3.11 maskine op for at afprøv det.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 22:16

Max skrev:

> [...]
> lidt i stil med den lokale udklipsholder der er i Word. Jeg bliver
> åbenbar nødt til at sætte en 3.11 maskine op for at afprøv det.

Gyyys!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Max

Dato : 07-02-09 22:23

Hej Kim

> Gyyys!

Det er ikke så slemt, i forhold til de tidligere versioner, ja så
var 3.11 faktisk en befrielse at sætte op, specielt når de skulle
logge på et netværk.

--
Mvh Max

Fra : niki

Dato : 07-02-09 02:01

Per wrote:
> [...]
> flere forskellige ting i udklipsholderen på XP/Vista ?
>
> fx. flere forskellige tlf. numre. eller kan den kun huske en ting ad

Jeg bruger clipmagic og er meget tilfreds med den.
http://www.clipmagic.com/download.html

Fra : Per H

Dato : 07-02-09 02:39

On Fri, 6 Feb 2009 22:01:28 -0300, "niki" <ikke@tale.om> skrev:

>Jeg bruger clipmagic og er meget tilfreds med den.
>http://www.clipmagic.com/download.html

Ja den er fantastisk. jeg brugte den for ca 10 år eller mere, men jeg
kan se at den har vokset sig stor og stærk.

per