MS Windows
briani 27239
Kommer windows XP ikke på en enkelt CD-rom~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-02-09 19:41

Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?

Nogle gode ideer til hvad jeg kan gå i gang med at slette derinde?

Fra : Max

Dato : 06-02-09 20:45

Hej Thomas

> Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?

Bl.a. opdateringer

> Nogle gode ideer til hvad jeg kan gå i gang med at slette derinde?

Hvorfor slette noget ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 06-02-09 23:12

On Fri, 6 Feb 2009 19:41:24 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?
Den behøver ikke at fylde mere end 2 GB i XP.

>Nogle gode ideer til hvad jeg kan gå i gang med at slette derinde?
Hent programmet 'WinDirStat'
Det giver en god og hurtig oversigt over hvad det er der fylder op.

Erik Helmer Nielsen

Fra : J

Dato : 06-02-09 23:58

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?
>
> Nogle gode ideer til hvad jeg kan gå i gang med at slette derinde?

Har Thomas hørt om komprimering?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-02-09 06:35

J <j@nospam.xy> declared in:
498cc0f8$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
> meddelelse news:00568316$0$29596$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Har Thomas hørt om komprimering?

Thomas vil meget hellere ha' en kiks.

Fra : KentBM

Dato : 07-02-09 00:06

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?
Du kan vel næppe få en maskine, hvor harddisken ikke er på mindst 160GB.
Og så betyder det ikke noget, at systemet fylder 5GB.

Det er vel noget "gammeldags" at bruge tid på at få systemet til at
fylde mindre. Hellere købe en større harddisk.

--

Kent

Fra : -= JF =-

Dato : 07-02-09 09:09

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen

> Det er vel noget "gammeldags" at bruge tid på at få systemet til at fylde
> mindre. Hellere købe en større harddisk.

Det er da nok det dummeste man kan.
Jo mere du har liggende og forplumre systemet, jo flere fejlmuligheder har
du.
Regelmæssig oprydning holder systemet nede på fornuftige svartider, giver et
overskueligt system, og - ikke mindst - skærer af den tid det tager at
scanne for virus og andet snask.

--
Mvh. John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 10:25

-= JF =- skrev:

> Det er da nok det dummeste man kan.
> Jo mere du har liggende og forplumre systemet, jo flere fejlmuligheder
> har du.

Ja hellere slette det overflødige med mulighed for, at man
får slettet noget, man ikke skulle have slettet.

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke forstår al det
oprydningshalløj, medmindre der er deciderede problemer med
computeren.

> Regelmæssig oprydning holder systemet nede på fornuftige svartider,
> giver et overskueligt system,

Svartiderne påvirkes ikke synderligt af lidt ekstra på
harddisken eller i registreringsdatabasen. Og Windows skal
såmænd nok finde ud af at finde tingene, selvom brugeren
synes, det er uoverskueligt.

> og - ikke mindst - skærer af den tid det
> tager at scanne for virus og andet snask.

Her var til gengæld et argument, jeg kan forstå. Og et
andet: hvis man ghoster drevet jævnligt, kan det være en
fordel tidsmæssigt og pladsmæssigt, hvis der ikke ligger for
meget fyld på drevet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Bo L

Dato : 07-02-09 00:37

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor fylder min windows folder så 5gb?
>
> Nogle gode ideer til hvad jeg kan gå i gang med at slette derinde?

Du kan slette alle opdateringsmapperne, dem skal du rimlig vis ikke bruge
mere: Hvis du har alle opdaterings afinstaltions filerne liggende, fylder
det hurtigt nogle Gb

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-02-09 06:10

Bo L <ingen@post-til-mig> declared in:
498cc99b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk :
> [...]
>
> Du kan slette alle opdateringsmapperne, dem skal du rimlig vis ikke
> bruge mere: Hvis du har alle opdaterings afinstaltions filerne

Tusind tak.
DET var et svar jeg kunne bruge.
Der røg lige 1.4gb

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 08-02-09 08:44

Thomas Hejl Pilgaard formulated the question :
> Bo L <ingen@post-til-mig> declared in:
> 498cc99b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk :

> Tusind tak.
> DET var et svar jeg kunne bruge.
> Der røg lige 1.4gb

Sa lavede du vist heller ikke reinstallation af Windows da SP3 kom frem
- mine opdateringsfiler fylder 154Mb og generer ikke (andet end at de
for overskuelighedens skyld burde ligge i deres egen mappe i stedet for
fylde op i oversigten under Windows-mappen).

Hvis din maskine ellers kører upåklageligt, kan du evt. også slå System
Restore fra, eller bare slette nogle af restore-punkterne v.h.a.
diskoprydningsværktøjet.

Jeg selv kører uden System Restore og med Windows-installation med SP3
indbygget, og har derfor også slettet alle filerne i
c:\windows\system32\dllcache.

--
/klaus