Smadret IE vakt til live
Fra : Thomsen

Dato : 07-02-09 01:18

Hej
Efter flere dages forsøg på at genoprette en total smadret Internet
Explorer lykkedes det at genoprette med Metode 1 i følgende link:

http://www.updatexp.com/repair-internet-explorer.html

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 07-02-09 01:27

Thomsen > skrev:
> [...]
> Efter flere dages forsøg på at genoprette en total smadret Internet
> Explorer lykkedes det at genoprette med Metode 1 i følgende link:

....skal lige siges, at da der under processen bliver bedt om et sted at
søge efter en .exe fil, lod jeg den lede på min windows installations-cd.

mvh Ole

Fra : Martin Ploug

Dato : 07-02-09 11:44

"Thomsen" <""look\"@@arntdesign.dk"> skrev i meddelelsen

> ...skal lige siges, at da der under processen bliver bedt om et sted at
> søge efter en .exe fil, lod jeg den lede på min windows installations-cd.
>
> mvh Ole

Hej Ole

Jeg kender en der i lang til har haft et problem med Internet Explorer (7
tror jeg det er)
se http://www.eksperten.dk/spm/848347

Der er ingen problemer, når man prøver med Firefox.

Jeg selv har et andet problem med IE 7 se http://www.eksperten.dk/spm/849627

Tror disse problemer ville kunne løses med den metode du henviser til?

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-02-09 18:34

Martin Ploug wrote:

> Der er ingen problemer, når man prøver med Firefox.
> Jeg selv har et andet problem med IE 7 se http://www.eksperten.dk/spm/849627

Er det livsnødvendigt for dig at bruge IE?

Jeg klarer mig af gode grunde fint uden og når du nu allerede har FF, så
har du alt hvad du behøver... Har du ikke?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-02-09 08:57

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg klarer mig af gode grunde fint uden og når du nu allerede har FF, så
> har du alt hvad du behøver... Har du ikke?

Hej Jesper

Jo, jeg synes, at Firefox er rigtig god i langt de fleste tilfælde,
men der er nogle ting den ikke umiddelbart understøtter f.eks.
en kalender-funktion på Groupcare.dk - og i nogle tilfælde,
hvor der er indlejret video på en side, så skal man i Firefox først
til at finde og installere et plug-in.

Jeg ved godt, at det egentligt er småting, og det er jo også i høj
grad op til webudviklerne at sørge for, at tingene fungerer i
de forskellige browsere.

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 10:37

Martin Ploug wrote:

> men der er nogle ting den ikke umiddelbart understøtter f.eks.
> en kalender-funktion på Groupcare.dk - og i nogle tilfælde,

Kalenderen på Groupcare.dk virker fint hos mig. Hvad er det specifikt du
ikke kan få til at virke?

> hvor der er indlejret video på en side, så skal man i Firefox først
> til at finde og installere et plug-in.

Det skal du sådan set også med IE, du tænker bare ikke over det. På den
anden side, så virker det hos mig og jeg har ikke engang _muligheden_
for at anvende IE.

> Jeg ved godt, at det egentligt er småting, og det er jo også i høj
> grad op til webudviklerne at sørge for, at tingene fungerer i
> de forskellige browsere.

Kim Ludvigsen har et initiativ kørende med henblik på at få
webudviklerne til at overholde standarderne. Det hedder lki.dk

Jesper Poulsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-02-09 20:11

> [...]
>
> Kim Ludvigsen har et initiativ kørende med henblik på at få
> webudviklerne til at overholde standarderne. Det hedder lki.dk

Hej Jesper

> Kalenderen på Groupcare.dk virker fint hos mig. Hvad er det specifikt du
> ikke kan få til at virke?

Det er når jeg vil oprette et arrangement - der, hvor man skal angive
tidspunkt
fra og til - der virker kalender-funktionen ikke.

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 23:01

Martin Ploug wrote:

> Det er når jeg vil oprette et arrangement - der, hvor man skal angive
> tidspunkt
> fra og til - der virker kalender-funktionen ikke.

Det gør den her. Jeg har netop oprettet et arrangement idag (min
fødselsdag på tirsdag) og ovenikøbet sat gentagelse for hvert år. Keine
probleme, som de siger her i området.

FF 2.0.0.19
OS: Ubuntu 7.10

Jesper Poulsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-02-09 10:53

> Det gør den her. Jeg har netop oprettet et arrangement idag (min
> fødselsdag på tirsdag) og ovenikøbet sat gentagelse for hvert år. Keine
> [...]

Hej Jesper

Ja ok, det ser faktisk ud til at virke i FF, men i IE er der en funktion,
hvor man bare kan tilføje datoerne ved at klikke på dem i en kaldender.

Se http://www.detour.dk/billeder/tidspunkt.gif og
http://www.detour.dk/billeder/kaldender.gif

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-09 16:02

Martin Ploug wrote:

> Ja ok, det ser faktisk ud til at virke i FF, men i IE er der en funktion,
> hvor man bare kan tilføje datoerne ved at klikke på dem i en kaldender.

Så må man vel bare gøre Groupcare.dk opmærksom på bug'en.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-02-09 16:07

http://lki.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=62&highlight=groupcare

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-09 16:42

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://lki.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=62&highlight=groupcare

"Jeg synes alligevel ikke, at anmeldelsen er berettiget, dels fordi der
er tale om en enkelt funktion, som du skriver, og fordi funktionen
fungerer fuldstændig upåklageligt i Internet Explorer."

Det er da netop i det tilfælde at anmeldelsen er på sin plads, idet
funktionen kun er tilgængelig for Windows-brugere med IE.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-02-09 16:52

Jesper Poulsen skrev:

>Det er da netop i det tilfælde at anmeldelsen er på sin plads, idet
>funktionen kun er tilgængelig for Windows-brugere med IE.

Jeg er helt enig i det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 08-02-09 11:04

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg klarer mig af gode grunde fint uden og når du nu allerede har FF, så
> har du alt hvad du behøver... Har du ikke?

FF er rigtigt god - ingen tvivl om det, men man kan stadig ikke bruge den
til netbank i Danske Bank.
(Ved godt at man kan ved hjælp af den "regnemaskine" man kan få gratis i DB,
men det er sgu for bøvlet)

--
Mvh. John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 11:38

-= JF =- wrote:

> FF er rigtigt god - ingen tvivl om det, men man kan stadig ikke bruge den
> til netbank i Danske Bank.

Det er noget vrøvl.

> (Ved godt at man kan ved hjælp af den "regnemaskine" man kan få gratis i DB,
> men det er sgu for bøvlet)

Det er også mere sikkert. Langt mere sikkert.

Ellers er der ikke andet for end at skifte bank. SDC-baserede
pengeinstitutter har rigtig god support for både Firefox og Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-02-09 12:03

Jesper Poulsen wrote:

> Det er noget vrøvl.

Iflg. Danske Banks forklaring skal man logge på vha. Activcard hvis man
bruger andre browsere end IE. Den normale logon-procedure understøttes
så vidt jeg ved kun af IE.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 16:17

Erik Olsen wrote:

> Iflg. Danske Banks forklaring skal man logge på vha. Activcard hvis man
> bruger andre browsere end IE. Den normale logon-procedure understøttes
> så vidt jeg ved kun af IE.

Og?

Det virker med andet end IE - det gøres bare på en mere sikker måde.

Jesper Poulsen

Fra : -= JF =-

Dato : 08-02-09 12:09

> Det er noget vrøvl.
Nej, det er ikke vrøvl!
Man kan ikke bruge FF alene til netbank i DB. Der skal ekstra hjælpemidler
til - nemlig den "regnemaskine" jeg ikke pt kan huske hvad hedder.

> Ellers er der ikke andet for end at skifte bank. SDC-baserede
Jeg foretrækker at vælge bank ud fra de forretningsaftaler jeg kan lave med
banken.

--
Mvh. John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 16:22

-= JF =- wrote:

> Nej, det er ikke vrøvl!

Jo.

> Man kan ikke bruge FF alene til netbank i DB. Der skal ekstra hjælpemidler
> til - nemlig den "regnemaskine" jeg ikke pt kan huske hvad hedder.

Activecard - som er en mere sikker løsning, uanset. Der findes sites som
_kræver_ IE og hvor andre browsere ikke kan komme ind, uanset hvilke
"hjælpemidler" der tages i brug.

> Jeg foretrækker at vælge bank ud fra de forretningsaftaler jeg kan lave med
> banken.

Samme her. En særdeles vigtig forretningsaftale for mig er netbank. Af
samme årsag er det glædeligt at min bank har en netbank der virker med
både Firefox og Linux. Det ville også være grund nok for mig til at
skifte bank.

Jesper Poulsen

Fra : -= JF =-

Dato : 08-02-09 17:01

> Jo.

Og med din logik kan man køre tur med en hel skoleklasse i en Fiat 500.
Det kræver bare at man bruger ekstraudstyr - som f.eks. en trailer med 18
sæder.

Stadig - FF alene kan ikke bruges til homebanking i DB.

--
Mvh. John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 23:03

-= JF =- wrote:

> Stadig - FF alene kan ikke bruges til homebanking i DB.

FF alene kan ikke. Men FF med den langt bedre sikkerhedsløsning
Activecard kan. IE-alene-løsningen er ikke nær så sikker som
FF-løsningen, uanset hvor meget ActiveX der bliver tilføjet.

Jesper Poulsen

Fra : Thomsen

Dato : 08-02-09 16:03

> [...]
> http://www.eksperten.dk/spm/849627
>
> Tror disse problemer ville kunne løses med den metode du henviser til?

Hej Martin
Kan ikke lige gennemskue hvad du kan gøre med dine specifike problemer,
men her er nogen af de links jeg har besøgt for at løse mit problem:

http://support.microsoft.com/kb/917925
http://support.microsoft.com/kb/318378/da
http://www.updatexp.com/repair-internet-explorer.html
http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm