/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Vægt af kørefliser 60x60
Fra : Klaus Andersen


Dato : 04-02-09 20:49

Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
vejer pr. stk?

Mvh

KA



 
 
Max (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 04-02-09 21:16

Hej Klaus

> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7
> kørefliser vejer pr. stk?

Du kan selv regne det ud fra at 1m2 vejer 165 kg.

--
Mvh Max


Klaus Andersen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 04-02-09 21:42

En kvadratmeter vejer 165 kg?? er det ved 7 cm´s tykkelse?

Mvh

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4989f76c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Klaus
>
>> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7
>> kørefliser vejer pr. stk?
>
> Du kan selv regne det ud fra at 1m2 vejer 165 kg.
>
> --
> Mvh Max



Max (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 04-02-09 22:25

Hej Klaus

> En kvadratmeter vejer 165 kg?? er det ved 7 cm´s tykkelse?

Naturligvis.

--
Mvh Max


Klaus Andersen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 04-02-09 23:46

ok, tak

Mvh

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:498a07a7$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Klaus
>
>> En kvadratmeter vejer 165 kg?? er det ved 7 cm´s tykkelse?
>
> Naturligvis.
>
> --
> Mvh Max



Preben Riis Sørensen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 05-02-09 23:21


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4989f76c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Klaus
>
>> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7
>> kørefliser vejer pr. stk?
>
> Du kan selv regne det ud fra at 1m2 vejer 165 kg.

Så vejer 57cm flisen 53,6 kg.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Stig Johansen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 04-02-09 21:59

Klaus Andersen wrote:

> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Jeg synes at kunne huske, at almindelige fortovsfliser vejer 80 kg og
kørefliser 120 Kg.
Men de er rektangulære, og kørefliserne er vist 10 cm tykke.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Bjarke Hansen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-02-09 14:22

On 4 Feb., 20:49, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Du kan helt sikkert få det afvide der hvor du køber dem...

Klaus Andersen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 04-02-09 23:40


Nej...

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:82627348-2f47-4add-b43c-b1617459f4b9@i18g2000prf.googlegroups.com...
On 4 Feb., 20:49, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Du kan helt sikkert få det afvide der hvor du køber dem...



Jan Vestergaard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 05-02-09 14:42

"Klaus Andersen" skrev i en meddelelse
> Nej...

Så handler du de forkerte steder

http://www.flisefabrikken.dk/index.php?option=com_fabrik&Itemid=104

De har godtnok ikke lige din størrelse - men så kan du beregne rumfanget
på en anden størrelse og på dine, og så beregne vægten

Jan




Stig Johansen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 05-02-09 20:00

Jan Vestergaard wrote:

> http://www.flisefabrikken.dk/index.php?option=com_fabrik&Itemid=104
>
> De har godtnok ikke lige din størrelse - men så kan du beregne rumfanget
> på en anden størrelse og på dine, og så beregne vægten

Jeg synes stadig det er værd at bemærke, at kørefliser normalt er 10 cm
tykke.

Måske er de nævnte 7 cm lige i underkanten, men hvis det kun er til lette
køretøjer, går det nok.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Klaus Andersen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 05-02-09 21:12

Nej...

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
news:498aec9c$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Klaus Andersen" skrev i en meddelelse
>> Nej...
>
> Så handler du de forkerte steder
>
> http://www.flisefabrikken.dk/index.php?option=com_fabrik&Itemid=104
>
> De har godtnok ikke lige din størrelse - men så kan du beregne rumfanget
> på en anden størrelse og på dine, og så beregne vægten
>
> Jan
>
>
>



Niels P Sønderskov (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 05-02-09 22:55

Klaus Andersen skrev:
> Nej...

Jo.

--
Niels

Klaus Andersen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 05-02-09 23:15

Ha ha, du er da vist en være spasmager...


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:498b602c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus Andersen skrev:
>> Nej...
>
> Jo.
>
> --
> Niels



Niels P Sønderskov (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 04-02-09 23:48

Klaus Andersen skrev:
> Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> vejer pr. stk?

Wikipedia oplyser en massefylde på typisk 2,3 så 57x57x7 giver 52 kg ,
60x60x7 ~ 58 kg.

--
Niels

Bjarke Hansen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-02-09 09:38

On 4 Feb., 23:39, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Nej...

nej hvad?

Hvis du mener nej til at de ikke kan fortælle dig vægten,,, så er det
da helt sikkert lovkrav at de helt præsis ved hvad deres fliser vejer,
da det er et vægt man skal vide ved hver transport da der jo er regler
for vægt i trailer, bil, lastbil osv...

>
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:82627348-2f47-4add-b43c-b1617459f4b9@i18g2000prf.googlegroups.com...
> On 4 Feb., 20:49, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
>
> > Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> > vejer pr. stk?
>
> Du kan helt sikkert få det afvide der hvor du køber dem...


Max (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 05-02-09 18:33

Hej Bjarke

> Hvis du mener nej til at de ikke kan fortælle dig vægten,,, så er det
> da helt sikkert lovkrav at de helt præsis ved hvad deres fliser vejer,
> da det er et vægt man skal vide ved hver transport da der jo er regler
> for vægt i trailer, bil, lastbil osv...

Han kan jo have købt dem af naboen :)

--
Mvh Max


Klaus Andersen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 05-02-09 21:16

Tag dig nu lige sammen ik´

Jeg skal hente dem ved et sommer hus 40 km herfra. Jeg skal ikke betale for
dem bare tage dem op.
De er håndlavede fra engang i 50érne og de er ca. 7 cm tykke og i to
forskellige størrelser 60x60 og 57x57.

Mvh

KA

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0ae0b9b4-8905-4a2c-997f-80f8aa8e46a1@v39g2000pro.googlegroups.com...
On 4 Feb., 23:39, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Nej...

nej hvad?

Hvis du mener nej til at de ikke kan fortælle dig vægten,,, så er det
da helt sikkert lovkrav at de helt præsis ved hvad deres fliser vejer,
da det er et vægt man skal vide ved hver transport da der jo er regler
for vægt i trailer, bil, lastbil osv...

>
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:82627348-2f47-4add-b43c-b1617459f4b9@i18g2000prf.googlegroups.com...
> On 4 Feb., 20:49, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
>
> > Kan nogen give mig et fingerpeg om hvad 57x57x7 eller 60x60x7 kørefliser
> > vejer pr. stk?
>
> Du kan helt sikkert få det afvide der hvor du køber dem...



Niels P Sønderskov (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 05-02-09 22:57

Klaus Andersen skrev:
> Tag dig nu lige sammen ik´

I lige måde. Nu har du fået tre forskellige måder at beregne vægten på.
Skal du have en til?

--
Niels

Klaus Andersen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus Andersen


Dato : 05-02-09 23:23

Ha ha, du er da en være lille én, hva?


"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:498b60bb$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus Andersen skrev:
>> Tag dig nu lige sammen ik´
>
> I lige måde. Nu har du fået tre forskellige måder at beregne vægten på.
> Skal du have en til?
>
> --
> Niels



Armand (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-09 23:46

Klaus Andersen skrev:
>
>
> Jeg skal hente dem ved et sommer hus 40 km herfra. Jeg skal ikke betale for
> dem bare tage dem op.
> De er håndlavede fra engang i 50érne og de er ca. 7 cm tykke og i to
> forskellige størrelser 60x60 og 57x57.
>
Alt efter hvilken trailer du har, skal du med andre ord ikke regne med
meget andet end 10 stk pr. tur!
Det kan sgu' godt gå hen og blive til et par ture

Jeg kalkulerede engang på at skulle hente 70m² gratis belægningssten 12
km hjemmefra i min trailer med 750Kg's nyttelast, men fik heldigvis et
godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

--
Armand.

Niels P Sønderskov (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 06-02-09 00:36

Armand skrev:
> Klaus Andersen skrev:
>>
>>
>> Jeg skal hente dem ved et sommer hus 40 km herfra. Jeg skal ikke
>> betale for dem bare tage dem op.
>> De er håndlavede fra engang i 50érne og de er ca. 7 cm tykke og i to
>> forskellige størrelser 60x60 og 57x57.
>>
> Alt efter hvilken trailer du har, skal du med andre ord ikke regne med
> meget andet end 10 stk pr. tur!
> Det kan sgu' godt gå hen og blive til et par ture
>
> Jeg kalkulerede engang på at skulle hente 70m² gratis belægningssten 12
> km hjemmefra i min trailer med 750Kg's nyttelast, men fik heldigvis et
> godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
> fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

Og vi kan nu hjælpe Klaus med en lille beregning på dette eksempel: 70 x
165 kg = 11550 kg (hvis vi nu antog at det var 7 cm). Det er kun 16 ture
- pivehoved!

--
Niels

Mads Lie Jensen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 06-02-09 08:07

On Thu, 05 Feb 2009 23:46:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Alt efter hvilken trailer du har, skal du med andre ord ikke regne med
>meget andet end 10 stk pr. tur!
>Det kan sgu' godt gå hen og blive til et par ture
>
>Jeg kalkulerede engang på at skulle hente 70m² gratis belægningssten 12
>km hjemmefra i min trailer med 750Kg's nyttelast, men fik heldigvis et
>godt tilbud ved en vognmand - Da de 10 paller (!) stod hjemme på
>fortovet var jeg sq glad for at have betalt mig fra det

Been there - jeg fik 400 m2 gratis fliser (62 x 47,5 x 7) mod selv at
hente dem. Overvejede et kort øjeblik at køre selv. Men gjorde det
heldigvis ikke. Vognmandens lastbil måtte køre med 32 tons (tror jeg han
sagde) ad gangen. Det blev til 4 ture inden fliserne var her hos mig.

Der står stadig 16-17 paller fliser ude bag laden som jeg ikke ved hvor
jeg skla bruge ....
--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste