Kan ikke slette Internet Explorer
Fra : Thomsen

Dato : 03-02-09 18:03

Hej
Har prøvet at slette Internet Explorer og Outlook Express.
Men en tom Internet Explorer-mappe og en tom Outlook Express-mappe er
tilbage og kan ikke slettes.

Ydermere kan jeg ikke installere Internet Explorer igen.

Hvad kan være galt?

mvh Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-09 18:28

Thomsen <""look\"@@arntdesign.dk"> skrev:

> Har prøvet at slette Internet Explorer og Outlook Express.

Lad være med det. Hvis det lykkes dig at afinstallere IE, så er
dit system uhjælpeligt dødt.

> Men en tom Internet Explorer-mappe og en tom Outlook Express-mappe er
> tilbage og kan ikke slettes.

På mit system bliver OE-mappen gendannet med indhold hvis jeg
prøver at fjerne den.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-02-09 20:17

"Thomsen" <""look\"@@arntdesign.dk"> skrev

> Har prøvet at slette Internet Explorer og Outlook Express.
> Men en tom Internet Explorer-mappe og en tom Outlook Express-mappe er
> tilbage og kan ikke slettes.

OE og IE hører med til Windows, så jeg ville slet ikke turde afinstallere
dem, uanset om jeg brugte dem eller ikke.
Det kan måske også forklare dit nuværende problem.

Umiddelbart (jeg gætter altså kun) ville jeg smide min Windows-CD i og bede
den om at reparere installationen.

Fra : Thomsen

Dato : 03-02-09 22:06

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
> Det kan måske også forklare dit nuværende problem.
>
> Umiddelbart (jeg gætter altså kun) ville jeg smide min Windows-CD i og

Ja, det lyder meget rigtigt.
Jeg giver det et forsøg.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 03-02-09 22:17

Thomsen > skrev:

> Ja, det lyder meget rigtigt.
> Jeg giver det et forsøg.
>
> mvh Ole

Hej igen
Jeg kan ikke lige gennemskue hvad jeg gør med installations-cd'en.
Går jeg bare igang med installation, hvor jeg så kan vælge at kun

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-02-09 22:25

Thomsen <""look\"@@arntdesign.dk"> skrev :

>Jeg kan ikke lige gennemskue hvad jeg gør med installations-cd'en.
>Går jeg bare igang med installation, hvor jeg så kan vælge at kun
>installere Internet Explorer?

Kan man ikke, du starter en ny installation, første gang du
bliver tilbudt repaaration, siger du nej.

Når du længere frem vælge du at installere på samme partition og
du får muligheden igen og så siger du ja.
--
Kerim

Fra : Pico

Dato : 03-02-09 22:56

Kerim Ellentoft wrote:

> Kan man ikke, du starter en ny installation, første gang du
> bliver tilbudt repaaration, siger du nej.
>
> Når du længere frem vælge du at installere på samme partition og
> du får muligheden igen og så siger du ja.

Du skal lige være opmærksom på at du beholder dine indstillinger og
programmer, men skal hente alle opdateringer der er kommet siden din cd blev
fremstillet.
--
MVH
Pico

Fra : Thomsen

Dato : 03-02-09 23:22

Pico skrev:

> Du skal lige være opmærksom på at du beholder dine indstillinger og
> programmer, men skal hente alle opdateringer der er kommet siden din cd blev
> fremstillet.

Okay, det lyder beroligende.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 03-02-09 23:20

Kerim Ellentoft skrev:

> Kan man ikke, du starter en ny installation, første gang du
> bliver tilbudt repaaration, siger du nej.

Men hvis det kun er en reperation jeg skal lave på Internet Explorer,
hvorfor så sige nej til reperation?

mvh Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-09 01:22

Thomsen <""look\"@@arntdesign.dk"> skrev:

> Men hvis det kun er en reperation jeg skal lave på Internet Explorer,
> hvorfor så sige nej til reperation?

Du skal netop bede om en reparation. Den piller ikke ved andet
end det nødvendige.

Hvis ikke det klarer problemet, så kan du overveje en
geninstallation.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-09 05:15

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du skal netop bede om en reparation. Den piller ikke ved andet
> end det nødvendige.

Han skal sige nej første gang.

Første tilbud om reparation vil boote i en kommandoprompt.
Anden gang vil starte en reparation. Det er dårlig sprogbrug
fra Microsofts side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Thomsen

Dato : 04-02-09 11:48

Kim Ludvigsen skrev:

> Han skal sige nej første gang.
>
> Første tilbud om reparation vil boote i en kommandoprompt. Anden gang
> vil starte en reparation. Det er dårlig sprogbrug fra Microsofts side.

Okay. Det er bare med at holde tungen lige i munden.

mvh Ole