Opera er meget påtrængende
Fra : Vibe Grevsen

Dato : 02-02-09 18:37

Hi guys, denne her er for mærkelig:

Når jeg åbner IE loader den startsiden (google), men når jeg klikker på et
link eller indtaster en adresse i adressefeltet i IE åbner Opera og siden
hentes på en ny fane. Den eneste måde jeg kan tvinge IE til at åbne en side
er ved at køre 'iexplore www.dr.dk'

Systemet er Windows XP Pro, Opera 9.51, IE 6.0.2900.2180

Ok, det er nok en god grund til at få opdateret begge programmer, men jeg
fatter stadig ikke rigtigt hvordan Opera kan stjæle opslag inde fra selve
IE.
Nogen bud?

--
med venlig hilsen
Vibe Grevsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-09 19:19

Vibe Grevsen skrev:

> [...]
> fatter stadig ikke rigtigt hvordan Opera kan stjæle opslag inde fra selve

Du har sat Opera til at være standardbrowser. Så er det den der
åbnes uanset hvilket andet program (sådan da) du klikker på links
i.

I Opera:
Funktioner - Indstillinger - Programmer: Fjern hakket ved "Tjek
ved opstart".

I IE:
Funktioner - Internetindstillinger - Programmer: Sæt hak ved "IE
skal kontrollere".

Næste gang du så starter IE, skulle det gå i orden af sig selv.

--
Bertel

Fra : Vibe Grevsen

Dato : 02-02-09 19:48

> Du har sat Opera til at være standardbrowser. Så er det den der
> åbnes uanset hvilket andet program (sådan da) du klikker på links
> i.

Også når opslaget sker fra IE's eget adressefelt??

Ok, fik opdateret til IE 7.0 og nu virker begge browsere pludselig igen,
selvom Opera stadig er standardbrowser.

Ja, jeg tror jeg tror på spøgelser nu...

Vh Vibe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-02-09 20:17

Vibe Grevsen wrote:

> Også når opslaget sker fra IE's eget adressefelt??

IE er en integreret del af Windows, så ting der sker i IE bliver
automatisk sendt videre til det program der står registreret til
standardbrowser.

> Ok, fik opdateret til IE 7.0 og nu virker begge browsere pludselig igen,
> selvom Opera stadig er standardbrowser.

Man har åbenbart rettet nogle fejl.

> Ja, jeg tror jeg tror på spøgelser nu...

Tro hellere på softwarefejl - de er mere reelle

Jesper Poulsen

Fra : Vibe Grevsen

Dato : 02-02-09 21:45

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> IE er en integreret del af Windows, så ting der sker i IE bliver
> automatisk sendt videre til det program der står registreret til
> standardbrowser.

Ok, tak for info.

> Man har åbenbart rettet nogle fejl.

> Tro hellere på softwarefejl - de er mere reelle

He he, det har du nok ret i omend ordet bug afspejler en vis animisme.

Vh Vibe