Skærm og grafikkort
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 01-02-09 16:14

Jeg har lige købt en brugt g4 powerbook.

Via DVI-stikket tilgår jeg min gode 19 tommers Wiev-Sonic skærm, og her får
jeg så en sort stribe for oven og for neden. Skærmen på powerbook´en er jo
widescreen. Kan man uden stort kvalitetstab ændre indstillinger, så de sorte
striber forsvinder.

Jeg overvejer at købe en ny skærm. Apples Cinema-skærme er temmelig dyre, og
jeg kigger på andre løsninger. Her er spørgsmøålet:

Hvordan er forholdet mellem et grafikkort og en modene skærm. Hvis
fladskærmen er anbefalet til en opløsning der er højere, end grafikkortet på
powerbook´en kan klare, hvordan vil billedet så blive, når maskinens
grafikkort giver en lavere opløsning, end det, der anbefales til skærmen.

Gode hilsener

Svend Erik

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-02-09 16:37

Svend Erik Jørgensen skrev:
> [...]
> widescreen. Kan man uden stort kvalitetstab ændre indstillinger, så de sorte

Så er den sat til at spejle i stedet for at bruge to skærme. Prøv at
åbne Systemindstilinger og vælge Skærm.

Fanebladet Opstilling har et "Dublering af skærmbillede" der skal være
vinget fra.