Hvilken browser kan I anbefale?
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-09 13:51

Hej.

Jeg kører XP med SP3, men er vildt træt af min IE 7, som ofte hænger. Det er
indefor de seneste måneder, at IE7 er begynde at give store problemer - kan
se at andre også har problemer....

Kan I anbefale en anden browser, som jeg kan prøve for at se om problemet så
løses?

mvh

Jesper

Fra : Simon

Dato : 01-02-09 14:07

Jesper skrev:
> [...]
> se at andre også har problemer....
>
> Kan I anbefale en anden browser, som jeg kan prøve for at se om problemet så

Ja da

Opera http://www.opera.com/
Firefox http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-09 14:07

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev:

> Kan I anbefale en anden browser, som jeg kan prøve for at se om problemet så
> løses?

Opera. Andre vil anbefale Firefox.

Installer dem begge to. Det kan dit system sagtens klare. Ingen
af de tre browsere generer hinanden når først du har valgt
standardbrowser og slået fra at de andre tjekker for det.

--
Bertel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-02-09 14:15

Bertel Lund Hansen escribió:

> Opera. Andre vil anbefale Firefox.

Jeg elsker Firefox, men hvis det er stabilitet man søger, er 3'eren ikke
en løsning - i hvert fald ikke under Vista. Den går faktisk ret ofte ned
på mit system.

> Installer dem begge to. Det kan dit system sagtens klare. Ingen
> af de tre browsere generer hinanden når først du har valgt
> standardbrowser og slået fra at de andre tjekker for det.

Der er mange fordele ved at have mere end én browser installeret. F.eks.
kan man være logget på Google med to forskellige bruger-id på den samme
computer, i to forskellige browsere.

Mikkel

Fra : Holst

Dato : 01-02-09 15:26

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Jeg elsker Firefox, men hvis det er stabilitet man søger, er 3'eren ikke
> en løsning - i hvert fald ikke under Vista. Den går faktisk ret ofte ned
> på mit system.

Jeg kan ikke erindre at have oplevet, at Firefox 3.0.1 (bør vist
opgraderes til en lidt nyere) er gået ned under XP SP2.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-09 03:20

Holst escribió:

> Jeg kan ikke erindre at have oplevet, at Firefox 3.0.1 (bør vist
> opgraderes til en lidt nyere) er gået ned under XP SP2.

Hm... desværre har jeg ikke rettigheder til nedgradering på min
arbejdscomputer.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-02-09 16:29

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev

> Jeg elsker Firefox, men hvis det er stabilitet man søger, er 3'eren ikke
> en løsning - i hvert fald ikke under Vista. Den går faktisk ret ofte ned
> på mit system.

Ikke hos mig. Vista Home Premium.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-02-09 17:22

Philip Nunnegaard skrev:
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev

> Ikke hos mig. Vista Home Premium.

Og heller ikke hos mig. Ditto.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-09 03:21

Philip Nunnegaard escribió:
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev

> Ikke hos mig. Vista Home Premium.

Det er ofte ved afspilning af multimediefiler, at min Firefox går ned.
Nogen forslag?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-09 10:03

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Det er ofte ved afspilning af multimediefiler, at min Firefox går ned.
> Nogen forslag?

Hvilke multimediafiler? Det kan være et plugin, der driller,
så hvis det fx er Flash-filer, kan du prøve at afinstallere
Flash, og så hente og installere nyeste udgave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-09 10:06

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvilke multimediafiler?

Jeg glemte at spørge: Windows Vista 64-bit? Jeg mener at
huske, at der vist kan være lidt problemer med plugins på den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-09 14:06

Kim Ludvigsen escribió:

> Jeg glemte at spørge: Windows Vista 64-bit? Jeg mener at huske, at der
> vist kan være lidt problemer med plugins på den.

Jeg mener bestemt at det er 32 bit, men hvor er det nu jeg kan se det henne?

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-09 14:44

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Jeg mener bestemt at det er 32 bit, men hvor er det nu jeg kan se det
> henne?

"Start" => højreklik på Computer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-09 16:56

Kim Ludvigsen escribió:

> "Start" => højreklik på Computer.

=> Egenskaber

Tak, min er 32 bit, kan jeg se.

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-09 14:05

Kim Ludvigsen escribió:

> Hvilke multimediafiler? Det kan være et plugin, der driller, så hvis det
> fx er Flash-filer, kan du prøve at afinstallere Flash, og så hente og
> installere nyeste udgave.

Så vidt jeg husker installerede jeg den nyeste udgave af Flash, fordi
det var den eneste der virkede med Google Chrome - skønt denne udgave af
Flash blev kaldt ustabil her i gruppen.

Men hvis det var Flash der var problemet burde den så ikke være lige
ustabilt i IE som i FF?

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-09 14:48

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Men hvis det var Flash der var problemet burde den så ikke være lige
> ustabilt i IE som i FF?

Nej, i IE bruges ActiveX til at aktivere plug-in'et, det
gør der af gode grunde ikke i Firefox og andre browsere.

Prøv at tjekke dette indlæg hos MozillaDanmark, hvor der er
links til at afinstallere og geninstallere Flash:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?p=27226#27226

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-02-09 16:57

Kim Ludvigsen escribió:

> [...]
> gode grunde ikke i Firefox og andre browsere.
>
> Prøv at tjekke dette indlæg hos MozillaDanmark, hvor der er links til at

Tak, det har jeg gjort nu, så må jeg se om det gør en forskel.

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 07-02-09 02:21

Mikkel Moldrup-Lakjer escribió:

> Tak, det har jeg gjort nu, så må jeg se om det gør en forskel.

Det ser det ikke ud til ind til videre. FF (nu 3.06) crasher hvis jeg
forsøger at se DR Update. Det gør ikke så meget, jeg er alligevel ikke
interesseret i at se web tv, men der er andre filmklip på nettet, som
jeg gerne ville kunne se.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-09 10:08

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Det ser det ikke ud til ind til videre. FF (nu 3.06) crasher hvis jeg
> forsøger at se DR Update.

Øv! Prøv at tjekke denne side:
http://support.mozilla.com/da/kb/Firefox+crashes

Firefox genererer et crash-ID, som kan bruges til at finde
årsagen til fejlen og måske også en løsning. Jeg har
desværre ikke tjek på den slags, men du kan prøve at søge på
nettet med ID'et som søgeord, eller du kan spørge i
MozillaDanmarks forum, hvor der sidder nogle, der har mere
styr på crash-rapporter, end jeg har.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-02-09 17:47

Kim Ludvigsen escribió:

> Øv! Prøv at tjekke denne side:
> http://support.mozilla.com/da/kb/Firefox+crashes

Hm... Jeg fandt VLC-plugin på fanebladet plugins under Udvidelser og
slog den fra. Det ser ud til at have hjulpet. Så må jeg bruge andre
spillere til at se videoklip med.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-09 14:21

K-Meleon http://kmeleon.sourceforge.net/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-02-09 15:21

> K-Meleon http://kmeleon.sourceforge.net/
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Jamen K-Meleon ser da umiddelbart meget pæn ud. Den har da endda en
feature, jeg længe ha savnert i Avant: save session. Dvs du kan have flere
sæt åbne vinduer gemt; f.eks. vejr- og vejmeldinger, køb-og.salg (DBA osv),
dine yndlings-forhandlere af gadgest (F.eks. shop.brando.com.hk). Du lukker
så blot alle åbne vinduer og ber om at få åbnet et andet, gemt sæt.
Og derfor kun behøver een browser installeret....

Avant er forresten heller ik' så tosset endda, selvom nogle anklager den for
blot at være en skal til IE. Det er den nok, men dens håndtering af f.eks.
vinduer er noget mere intelligent end IE's.

Og skal vi glæde Mac-folket ? Så kan man jo nævne at Apple har set lyset og
lavet en udgave af Safari til Windows ,o) Dog håber jeg den kører mere
stabilt på Mac end på XP....

Google Chrome har jeg egentligt ikke hørt mere om siden den blev
introduceret (var det Beta-version ?). Men features var der ikke meget af,
så den er høvlet ud igen - indtil den måske blir lidt mere flyvefærdig

Opera kom for - vistnok - 4-5 år siden med en version, der havde en
mail-klient indbygget. Jeg syntes det virkede fint i starten. Men
mail-hentning blev sløvere og sløvere - og så fik jeg øje på en lille besked
i hjøret: "Henter mail xxx af xxx". Det viste sig at den trods korrekt
afkrydsning i opsætningen IKKE slettede hentet mail fra servere, så den
hentede virkelig alle xxx mails hver gang. Så røg den ud - og jeg syntes
forresten ikke mail-klienten er med i Opera mere
Bruger forresten Opera Mini på mobilen - den er go' !

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-09 15:40

Jesper Hedegaard skrev:

> hentede virkelig alle xxx mails hver gang. Så røg den ud - og jeg syntes
> forresten ikke mail-klienten er med i Opera mere

Jeg har kun brugt den et par gange for at teste den, men den er
for anderledes end det jeg er vant til. Jeg havde ikke bemærket
at den tilsyneladende er fjernet, men man kan (vist nok) godt
aktivere den. Jeg prøvede under "Avanceret" at klikke på
"Programmer - mailto", og så kan man vælge at Opera skal håndtere
maillinks. Hvis man så aktiverer sådan et, bliver man spurgt om
der skal oprettes mail i Opera. Længere gik jeg ikke.

PS. Du ved vel at man længe har kunnet gemme sessioner i Opera?

--
Bertel

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-02-09 17:00

> [...]
> der skal oprettes mail i Opera. Længere gik jeg ikke.
>
> PS. Du ved vel at man længe har kunnet gemme sessioner i Opera?

Næh - havde ikke engang tænkt på at se efter det i den.
Det må testes - takker

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-02-09 17:10

On Sun, 01 Feb 2009 15:40:08 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> PS. Du ved vel at man længe har kunnet gemme sessioner i Opera?

Længe... vel næsten altid: 13 år har der været sessioner i Opera.

http://operawiki.info/OperaInnovations

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-02-09 16:59

On Sun, 1 Feb 2009 15:20:47 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> mail-hentning blev sløvere og sløvere - og så fik jeg øje på en lille besked
> i hjøret: "Henter mail xxx af xxx". Det viste sig at den trods korrekt

Kender ikke noget til det problem, men jeg ved, at posthåndteringen i Opera
nyligt har fået en større overhaling.

> forresten ikke mail-klienten er med i Opera mere

Den er med.

På et tidspunkt fandt man i Norge ud af, at man burde gemme alle de
indbyggede klienter lidt væk fra brugergrænsefladen til man som bruger
fandt ud af, at man aktivt ville bruge dem. Det betød, at de indbyggede
klienter for chat (IRC), post og RSS(?) blev gemt væk og først kommer frem,
når du første gang anvender dem:
- Chat + post: Funktioner, Post- og chatkontoer
- RSS: f.eks. klikker på kanalikonet i adressefeltet

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-02-09 17:02

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Tjah - de nordmænd har en del sjove ideer
Men måske man sku teste det igen.....med back-up

Fra : Hm

Dato : 01-02-09 19:12

absolut nyeste ver. af firefox - har kørt med firefox i 2 år uden
roblemer - bruger kun IE til netbank.

Hanne / som også kører XP med SP3

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 06-02-09 17:13

Jeg bruger blandt flere andre Avant Browser på min vista ultimate 64 bit.
Den køre uden problemer.
Den kan hentes på dette link.
http://www.avantbrowser.com/
Jeg har for resten brugt den i 2-3 år før vista havde jeg xp.
Venlig hilsen
Eigil Gregersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-02-09 18:31

Eigil Gregersen wrote:
> Jeg bruger blandt flere andre Avant Browser på min vista ultimate 64 bit.
> Den køre uden problemer.

Hvis du nu læser det indlæg du svarer på, så vil du se at Jesper er
utilfreds med IE.

Hvis du så sammenholder den oplysning med System Requirements for Avant,
så vil du lægge mærke til noget der går igen, nemlig IE:

"What are the system requirements for Avant Browser?
You will need 300 MHz or higher processor, 128MB RAM or more. The
operating system should be Windows 2000, Windows XP, or Windows Vista.
Internet Explorer version 6.0 or 7.0 should be installed.
For ideal performance: a user should have least Windows XP and Internet
Explorer 7.0 or better."

Avant Browser _kræver_ IE og er dermed udelukket i denne sammenhæng.

Jesper Poulsen