Lille app der viser aktive programmer?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-01-09 19:01

Findes der et lille simpelt ikon baseret program som kan vise hvilke
programmer man har kørende, og hvilket der er aktivt? Lidt ala æble+TAB
men bare som vises hele tiden på skriveborder eller lign.? Så er mit
skærmproblem løst

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-09 23:11

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> programmer man har kørende, og hvilket der er aktivt? Lidt ala æble+TAB
> men bare som vises hele tiden på skriveborder eller lign.? Så er mit

Ja, programmet Zephyr2 kan bruges på din og andre PowerPC baserede
maskiner. Du kan få den fra mig, da den ikke længere er tilgængelig på
nettet. - Desværre er den ikke Intel kompatibel. - Jeg har ellers brugt
den på alle mine forskellige Macs, men den virker ikke på Macpro... - Et
klik i menuen, og alle åbne programmer vises, og 'frontmost' vidue i det
program, man slipper musen over, bringes i front.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-02-09 10:36

On 2009-01-31 23:11:20 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> Et klik i menuen, og alle åbne programmer vises, og 'frontmost' vidue i
> de t program, man slipper musen over, bringes i front.

Ideen var at jeg ikke skulle klikke nogen steder. Så kan jeg lige så
godt bruge command + tab. Hvis jeg bare kunne få Dock'en til at vise
hvilket program der var aktivt ville det også være fint.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-09 14:25

Thomas Schreiber wrote:

> Ideen var at jeg ikke skulle klikke nogen steder. Så kan jeg lige så
> godt bruge command + tab. Hvis jeg bare kunne få Dock'en til at vise
> hvilket program der var aktivt ville det også være fint.

OK, på den måde, - hm, svjh. kan TinkerTool gøre aktive programikoner
'gennemsigtige' / 'transparent'...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11967

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 01-02-09 20:29

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Ideen var at jeg ikke skulle klikke nogen steder. Så kan jeg lige så
> godt bruge command + tab. Hvis jeg bare kunne få Dock'en til at vise
> hvilket program der var aktivt ville det også være fint.

I min 10.4.11 er der en lille sort trekant der peger på hvert af de åbne
programmer i dock. Det er ikke noget jeg har slået til. Jeg har ikke
brugt 10.5, så jeg ved ikke om den er anderledes.

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-09 20:39

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> I min 10.4.11 er der en lille sort trekant der peger på hvert af de åbne
> programmer i dock. Det er ikke noget jeg har slået til. Jeg har ikke
> brugt 10.5, så jeg ved ikke om den er anderledes.

Det er den. Der er en meget diskret blå kugle, der faktisk ikke er så
let at se. Jeg tror bare ikke, det er det, Thomas efterlyser. Han vil
vist vide, hvilket program der er aktivt. Det vil sige, hvilket program
det aktive vindue tilhører. Docken viser jo bare alle åbne programmer.
Det aktive programs navn står jo altid til venstre i menulinien ved
siden af æblet, men det er måske heller ikke det, der efterlyses.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-02-09 14:36

On 2009-02-01 20:38:30 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> Det aktive programs navn står jo altid til venstre i menulinien ved
> siden af æblet, men det er måske heller ikke det, der efterlyses.

Jo det er lige præcis, men problemet er at menubaren i venstre side
mangler når jeg kører i 2048*1152. Ellers var der slet ingen grund til
at vise noget som helst der ikke stod i menubaren i forvejen

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-02-09 21:33

Henrik Enslev wrote:

> I min 10.4.11 er der en lille sort trekant der peger på hvert af de åbne
> programmer i dock. Det er ikke noget jeg har slået til. Jeg har ikke
> brugt 10.5, så jeg ved ikke om den er anderledes.

Det er der også i Leopard, - den er bare et par tonere mere lysegrå, end
den bjælke ikoneerne sidder på, - og den er ikke let at se...

mvh. Erik Richard