Blæser-amok
Fra : Steen

Dato : 30-01-09 23:47

Min MB går helt grassat, hver gang jeg ser video - fx fra JP TV
http://jp.dk/jptv/?id=17530

Sker det også fra andre MacBook-brugere, eller er min maskine lidt sløv
i betrækket?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-01-09 23:48

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Min MB går helt grassat, hver gang jeg ser video - fx fra JP TV
> http://jp.dk/jptv/?id=17530
>
> Sker det også fra andre MacBook-brugere, eller er min maskine lidt sløv
> i betrækket?

nej, det er bare flash som bruger en masse CPU cykler ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 31-01-09 09:48

> nej, det er bare flash som bruger en masse CPU cykler ...
>
> /thomas

Jamen tak for det - så bliver jeg ikke så nervøs næste gang

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-09 00:26

Steen wrote:
> Min MB går helt grassat, hver gang jeg ser video - fx fra JP TV
> http://jp.dk/jptv/?id=17530
>
> Sker det også fra andre MacBook-brugere, eller er min maskine lidt sløv
> i betrækket?

Flash er tungt, og det er ikke bare på din MB, blæseren larmer op. - De
få gange, jeg har prøvet det på min MDD, lyder den som 10 F16, der
starter på én gang. - og selv min MacPros blæser går i aktion, når
den site vises. - Det kan ikke høres, men mærkes, - der kommer
luftstrømninger om tæerne.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-09 00:32

> [...]
> starter på én gang. - og selv min MacPros blæser går i aktion, når
> den site vises. - Det kan ikke høres, men mærkes, - der kommer

eh .. nej, flash er ikke tungt .. eller, det burde det ikke være ... et
simpelt flash banner som skifter mellem to billeder burde ikke tage
beslag på 60-70% CPU ... men Adobe koder engang imellem ikke med hjernen

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-01-09 01:13

Thomas von Hassel skrev:

> eh .. nej, flash er ikke tungt .. eller, det burde det ikke være ... et
> simpelt flash banner som skifter mellem to billeder burde ikke tage
> beslag på 60-70% CPU ... men Adobe koder engang imellem ikke med hjernen

Det er ikke Adobes skyld at Flashprogrammører ikke lige checker hvor
meget cputid de bruger.

Mht til filmfremviseren, så er der vist noget om at den ikke er så
effektiv til at smide bytes op på skærmen, og at dette derfor let
trækker tænder ud.

Fra : Steen

Dato : 31-01-09 09:48

> [...]
> starter på én gang. - og selv min MacPros blæser går i aktion, når
> den site vises. - Det kan ikke høres, men mærkes, - der kommer

Og mine lårbasser bliver varme...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 31-01-09 10:09

> [...]

> http://jp.dk/jptv/?id=17530
>
> Sker det også fra andre MacBook-brugere, eller er min maskine lidt sløv

Strømforbruget for CPU'en i min 2,8GHz iMac ryger op på 15-16W på JP TV.
En MacBook CPU bruger vel ikke mere.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-09 11:26

> Strømforbruget for CPU'en i min 2,8GHz iMac ryger op på 15-16W på JP TV.
> En MacBook CPU bruger vel ikke mere.

Det synes jeg da også lyder af meget for sådan en lille elektronisk
dims. Det må være nok til at danne ganske meget varme. På en bærbar kan
man straks høre, at blæserne går igang, men det sker måske ikke på en
iMac. Udover det generende i lyden, så er det ikke en rar tanke, at ens
lille kæledægge er så presset, at blæserne drøner afsted, og maskinen
bliver enormt varm. Hvordan ser du i øvrigt Watt-forbruget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 31-01-09 13:03

> [...]
> lille kæledægge er så presset, at blæserne drøner afsted, og maskinen
> bliver enormt varm. Hvordan ser du i øvrigt Watt-forbruget?

Jeg har Hardware Monitor kørende. Jeg har aldrig været ude for at
blæserne er gået op i hastighed, men det kan vel arrangeres hvis man
vil.