MS Windows
briani 27239
Mail-programmer
Fra : Steen

Dato : 30-01-09 14:12

Jeg må indrømme jeg ikke bruger Windows ret tit, derfor spørgmålet.
Outlook Express, Windows Mail, Windows Live Mail - er det tre
forskellige programmer - og hvad er forskellen?
Hvilket mailprogram foretrækkes af gruppen?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-09 14:15

Steen skrev:

>Hvilket mailprogram foretrækkes af gruppen?

Mozilla Thunderbird.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 30-01-09 14:31

On Fri, 30 Jan 2009 14:12:04 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen)
skrev:

> [...]
>forskellige programmer - og hvad er forskellen?
>Hvilket mailprogram foretrækkes af gruppen?

Tunderbird.. Aldrig andet

engang brugte jeg Forte gent, men der kom for meget spam i.

per

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 14:39

"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige programmer - og hvad er forskellen?
> Hvilket mailprogram foretrækkes af gruppen?

Outlook Express kommer med Windows XP versioner før, vist nok med fra W95
Windows Mail er Outlook Express' afløser i Windows Vista
Windows Live Mail er en afløser for Messenger

Microsoft er kommet med endnu et maiprogram, Outlook, som standardmæssigt
var med i Office 2003 og før i Office 2007 er Outlook ikke med i alle
versioner

Hvilket mailprogram der fortrækkes er vis meget forskelligt alt efter
bruger.
Personligt bruger jeg :
Outlook til mail
Outlook Express til nyhedsgrupper

/karsten

Fra : Steen

Dato : 30-01-09 15:04

"Karsten Madsen" <6 p drosselvej i danmark> wrote:

> Windows Live Mail er en afløser for Messenger

Nå, sådan.
Er WLM ikke et mailprogram?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-09 16:47

"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen

> Nå, sådan.
> Er WLM ikke et mailprogram?

Jo.
Jeg bruger det selv og må sige, at jeg kan ikke se noget messenger i det, så
hvor det lige kommer ind ved jeg ikke.
Med Vista følger Windows Mail, men den kan, ligesom Outlook, ikke håndtere
nyhedsgrupper, derfor valgte jeg WLM, som minder meget om Outlook Express og
kan håndtere både mail og news.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-01-09 17:00

Per Beer Hansen skrev:

> Jo.
> Jeg bruger det selv og må sige, at jeg kan ikke se noget messenger i
> det, så hvor det lige kommer ind ved jeg ikke.

Det må være en misforståelse.

> Med Vista følger Windows Mail, men den kan, ligesom Outlook, ikke
> håndtere nyhedsgrupper, derfor valgte jeg WLM, som minder meget om
> Outlook Express og kan håndtere både mail og news.

Windows Mail kan sagtens håndtere nyhedsgrupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-09 20:19

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Windows Mail kan sagtens håndtere nyhedsgrupper.

Og det har du helt ret i, ved ikke lige hvorfor jeg havde fået den anden
ide.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten

Dato : 31-01-09 23:46

> Med Vista følger Windows Mail, men den kan, ligesom Outlook, ikke håndtere
> nyhedsgrupper
[SNIP]

Det er måske lidt en tilsnigelse at sige, at Outlook ikke kan håndtere
nyhedsgrupper. Jeg anvender i dette skrivende (og læsende) øjeblik Outlook
2002.

Men det er korrekt i den henseende, at det ikke foregår i selve Outlook.
Vælg Vis-Gå til-Nyheder, og der starter et andet program ved navn "Microsoft
Outlook-program til læsning af nyheder". Dette minder i særdeles høj grad om
Outlook Express, som jeg i øvrigt ellers var rigtig godt tilfreds med både
til e-mail og nyheder - det kunne blot ikke håndtere distributionslister...

Mvh.
Morten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-09 23:49

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-01-09 23:54

"Morten" skrev i en meddelelse
> Vælg Vis-Gå til-Nyheder, og der starter et andet program ved navn
> "Microsoft Outlook-program til læsning af nyheder". Dette minder i
> særdeles høj grad om Outlook Express

Ikke så mærkeligt

Det ER Oulook Express, der starter op.

Hvis du starter OE op med parametren /newsonly så får du samme tekst i
titelbjælken.

Jan

Fra : Morten

Dato : 31-01-09 23:55

> [...]
> særdeles høj grad om Outlook Express, som jeg i øvrigt ellers var rigtig
> godt tilfreds med både til e-mail og nyheder - det kunne blot ikke

Ahem, det er faktisk lige præcis Outlook Express, Outlook har startet, trods
den forvirrende benævnelse "Microsoft Outlook-program til læsning af
nyheder".

Det fremgår jo helt tydeligt af Hjælp-Om... - så er det nok derfor, jeg
synes, det minder ganske utroligt meget om OE

Beklager forvirringen. Det må så konstateres, at Outlook i k k e kan
håndtere nyhedsgrupper

Mvh.
Morten

Fra : Rado

Dato : 30-01-09 16:16

wrote:

>Hvilket mailprogram foretrækkes af gruppen?

The Bat! - det bedste der findes, simpelthen...

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : Steen

Dato : 30-01-09 17:26

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> The Bat! - det bedste der findes, simpelthen...

Det brugte jeg også engang, for år tilbage.
Rigtigt godt og avanceret mailprogram