Hvilken type keyboard til GarageBand?
Fra : Erling Hansen

Dato : 30-01-09 10:43

Jeg vil en tur på den blå avis for at finde et billigt keyboard til at
lege med på GarageBand. Nu er så bare spørgsmålet: Kan jeg gå ud fra at
keyboiard.ejeren ved om det skal være et USB-board eller et MIDI-board?
mvh
erling

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 11:18

On 2009-01-30 10:43:29 +0100, fxeh-dh@mail.dkfx (Erling Hansen) said:

> [...]
> lege med på GarageBand. Nu er så bare spørgsmålet: Kan jeg gå ud fra at
> keyboiard.ejeren ved om det skal være et USB-board eller et MIDI-board?

det et lettest og sikkert også billigst med et midi USB keyboard.
Er du lidt frisk, kan de "gamle" rigitige keybord være sjove, da der
kan være en sjov eller to lyde i dem, du senere bliver glad for.
Disse kræver dog - typisk - midi, hvilket betyder at du ud over "synt"
skal bruge en midibox.
De er billige idag, typisk ned til 200 kroner ( de har midi ind og USB ud)
Prisen på keyboardet, plejer at hjælpe på valget!?

Fra : Erling Hansen

Dato : 31-01-09 07:52

<ecozyz> wrote:

> [...]
> De er billige idag, typisk ned til 200 kroner ( de har midi ind og USB ud)
> Prisen på keyboardet, plejer at hjælpe på valget!?

Tusind tak for svaret ... og så vil jeg altså jagte et USB-keyboard til
en ikke alt for dyr pris.
mvh
erling

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-01-09 16:44

Erling Hansen <fxeh-dh@mail.dkfx> wrote:

> [...]
> lege med på GarageBand. Nu er så bare spørgsmålet: Kan jeg gå ud fra at
> keyboiard.ejeren ved om det skal være et USB-board eller et MIDI-board?

Har for en del år siden købt dette til Garageband:

http://www.steff-musik.dk/tangenter/midi_keyboards/m_audio_keystation_49
e_da.html?manufacturers_id=63

Det er med USB tilslutning og helt fint til alm. hobbybrug. Jeg tror de
findes billigt som brugt.

--
Mvh Martin