Vindue uden knapper og adresselinie, mv.
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 27-07-01 21:51

Hej NG,
Jeg vil først starte med at beklage hvis indlægget skulle have
været placeret andetsteds. Jeg er ikke så erfaren med
nyhedsgrupper. Jeg har ledt med lys og lygte efter den kode i
HTML eller Javascript, der får et nyt vindue til at åbne sig, kun
med annuleringskrydset i rammen og den indeholdte tekst. Dvs.
ingen adresselinie, tilbageknapper og andet.

Eks. jeg har en hjemmeside med et link, der hedder: "Kontakt
mig". Når man klikker på det, så skal der åbnes et lille vindue
(som jeg skal kunne definere placeringen og dimensionerne på) med
navn, adresse, email indeni, men uden alt det tingeltangel af
toolbars.
Hvordan gør man det?
MVH Emmer

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Laust Deleuran

Dato : 27-07-01 22:29

> Jeg har ledt med lys og lygte efter den kode i
> HTML eller Javascript, der får et nyt vindue til at åbne sig, kun
> med annuleringskrydset i rammen og den indeholdte tekst. Dvs.
> ingen adresselinie, tilbageknapper og andet.

Det kan gøres på følgende måde, i JavaScript... du placerer følgende i din
HEAD-sektion, og definerer variablerne (toolbar, scrollbars, etc.) 0 er
"fra", 1 er "til", width og height bestemmer vinduet størrelse.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp1(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "',
'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=1,menubar=0,resizable=1,width=5
00,height=500');");
}
// End -->
</script>

I linket der skal pege på "PopUP-vinduet" skriver du (eksempel):

<A HREF="javascript:popUp1('URL')">Tryk her</A>

hvor du selvfølgelig erstatter URL med dit egen URL...hehe...
jeg er dog ingen haj til JavaScript, og jeg har selv fundet denne kode på
nettet, så jeg skal ikke ku sige om der er ting der er overflødige i
koden....
Håber du ka' bruge det!!
mvh. Laust

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-07-01 23:13

Fri, 27 Jul 2001 20:51:20 +0000 (UTC), skrev Emerik
Schultz-Petersen <emerik@kfumscout.dk>:

> [...]
>med annuleringskrydset i rammen og den indeholdte tekst. Dvs.
>ingen adresselinie, tilbageknapper og andet.

Kig på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup.htm,
der er alle former for popupvinduer (næsten da).

Højreklik og vis kilde for at se koden.

med venlig hilsen
Knud
--