prg til summering af datamængde
Fra : Knud

Dato : 27-07-01 21:12

Hej

Er der nogen der kender et prg som kan opsummere datamængden som bliver
overført på min dialup forbindelse ( Injoy dialer ) ligesom en
connection log blot datamængden istedet for.
Jeg vil bruge det til få en overblik over hvor stort mit forbrug vil
bliver hvis jeg vælger bredbånd hos TD men med afregning for forbrug.

( Warp 3 connect med TCPIP 4.1 stack )

Mvh.

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-07-01 09:29

Knud wrote:

> [...]
> Jeg vil bruge det til få en overblik over hvor stort mit forbrug vil
> bliver hvis jeg vælger bredbånd hos TD men med afregning for forbrug.

IPSpeed har en summerings funktion (Findes på hobbes), men ingen
automatisk log.
Ellers er jeg kun faldet over tidsorienterede programmer!

Fra : peter volsted

Dato : 28-07-01 17:09

hi

> [...]
> Jeg vil bruge det til få en overblik over hvor stort mit forbrug vil
> bliver hvis jeg vælger bredbånd hos TD men med afregning for forbrug.

Da jeg brugte InJoy skrev den selv en log, der for hver connection loggede
bl.a. sent og received. Loggen var linieorienteret, og Rexx's flotte Pars'ing
function havde ikke større problemer med at finde og summere de udvekslede
bytes.
Jeg vil tro, at du på Hobbes finder flere scripts, der klarer det nemt.
Mit script er ikke længere på arbejdende maskine, og eksisterer muligt slet
ikke mere.

--
good luck

peter

Fra : Knud

Dato : 28-07-01 19:36

Hej

Du har ret Injoy skriver tx og rx byte i con. log ( havde glemt det da
den ikke selv viser dem ).
Jeg vil skrive et par linier i et eller anet til opsummere det.
Så kan jeg overveje om jeg skal skifte fra ISDN til bredbånd.

Mvh.

Knud

Fra : Knud

Dato : 29-07-01 12:58

Hej

Har lige lavet et prg. til det ( Unicomal ver. OS/2 )

Tallene viser at jeg kun bruger ca. 1 / 6 del af min båndbredde i
gennemsnit hvilket jo så betyder at ved at vælge en forbrugs betalt
Bredbåndsløsning går det ikke så galt, man kan jo altid skifte til
ubegrænset hvis det løber løbsk.

Mvh.

Knud