Sommereksem
Fra : Administrator@cluste~

Dato : 27-07-01 21:06

Hej!

Jeg har en welsh pony, der for 6 år siden blev importeret fra England. Det
betyder at han ikke er vant til alle Danmarks mitter!
Han er kronisk syg hver sommer, og der er ikke noget produkt på markedet der
rigtig virker. Jeg har prøvet ALT, urter, cremer m.m. Dog er der bedst
effekt når dyrlægen giver ham binyrebakhormon.

Derfor har jeg kigget på de nye fluedækkener. Men da mitterne er så små, er
jeg bange for de kan komme igennem maskerne i nettet. Min største skræk er
så, at han ikke kan få dem ud igen...

Er der nogen der har prøvet dækknerne, og som kan fortælle mig om de kan
bruges?

Jeg skal for en god orden skyld sige, at han selvfølgelig ikke går ude i de
værste timer på dagen (solopgang/solnedgang).

Håber der er nogen der kan hjælpe os...

Mette og Golliwog

Fra : Rikke Steen

Dato : 27-07-01 21:40

Hejsa
Hvis det er pga. insekter han ikke kan være ude, så kan man finde et middel
(jeg mener det er et duftstof) som man kan hænge i grimen og gør at
insekterne ikke nærmer sig hesten. Problemet ved dette middel er at det er
godkendt til kører, mem må ikke i Danmark bruge det til heste selvom
middelet er godkendt til hestebrug i alle andre EUlande.

Rikke
--------------------------------
Vil du gerne tjene lette penge så sign up her:
http://www.DesktopDollars.com/gateway_click.asp?id=rikke_steen

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 27-07-01 22:30

Hejsa.

Jeg har et par islandske heste, der har sommer eksem. I år er det helt vildt
med fluer og mitter, så alle mine heste er angrebet i en eller anden form,
også dem der ikke normalt har sommereksem.
Jeg behandler eksemen med Aloe Vera, det er godt til at undgå at sårene
bliver for store, og holder kløen nede. Til den der er hårdes angrebet
bruger jeg er Boett eksem dækken, og det er bare godt. Det dækker jo hele
kroppen på hesten, og er special lavet til islandske heste med netop
sommereksem, men mon ikke det kunne bruges til en Welsh også?!
Jeg lader også alle mine heste gå med fluemaske, for at undgå hævede og
betændte øjne. Skulle det alligevel ske, bader jeg dem i Aloe, falder
hævelsen hurtigt igen.

Venligst
Bettina
www.broderigaarden.dk
www.big-time.dk
www.big-time.dk/Aloe%20Vera/velkommen.htm

Fra : Daniela

Dato : 09-08-01 13:31

Hej

Jeg har en helt almindelig hest Oldenborg/XX/trakener som er født i
Danmark og det er ingen hindring for at de kan lide af sommereksem,
skulle jeg lige sige.
Den er så hårdt angrebet, at dyrlægen har sagt, at den under ingen
omstændigheder må komme ud.
Men den bliver altså også bidt i boksen, så han har stadig ingen hale og
flere steder er der ingen hår (det er en dressurhest øv øv). Det der
Aloe-Vera, hvor får man fat i det henne ??

MVH Daniela ( d_edemann@privat.dk )

"Bettina Og Bjarne Vestergaard Madsen" skrev d. 27-07-01 22:30 dette
indlæg :

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars A. Christensen

Dato : 10-08-01 09:35

Min Islænder hoppe har sommereksem. Vi har klaret os igennem den første
del af sommeren (som har været meget slem) med et rimeligt resultalt.

Til det har jeg brugt et Boett dækken fra Hyldahl
<http://www.joras.dk/hyldahl/> samt salve fra Pegasus
<http://www.erl.dk/pegasus/>.

Mvh
Lars