Slette billeder på iPhone
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-09 00:46

Når man tager billeder på sin iPhone, ender de i det fotoalbum, der
hedder "Kamerarulle". Det samme gælder, hvis man gemmer billeder fra en
hjemmeside.
Hvordan sletter man billeder fra "Kamerarulle"? Så vidt jeg kan
se, kan man kun slette dem enkeltvis ved at trykke på skraldespanden.
Det er jo lidt bøvlet, når man har en del billeder liggende. Er det ikke
muligt at slette dem alle på én gang?
Når man slutter sin iPhone til computeren, bliver billeder fra
"Kamerarulle" overført til iPhoto. Når det er sket, kan man vælge, om
originaler skal bevares eller slettes. Selv om jeg vælger, at de skal
slettes, så bliver de liggende på min iPhone. Er det virkelig nødvendigt
at slette dem enkeltvis på iPhone?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Schjelde

Dato : 28-01-09 13:16

Henrik Münster skrev:
> [...]
> originaler skal bevares eller slettes. Selv om jeg vælger, at de skal
> slettes, så bliver de liggende på min iPhone. Er det virkelig nødvendigt

Når jeg synkroniserer min iPhone med min Mac og vælger "slet originaler"
så fjernes alle foto fra kamerarullen.

Så det lyder lidt mystisk det du beskriver?

Ved godt at dette indlæg ikke løser problemet, men har skrevet det for
at fortælle at det altså kan lade sig gøre, hvilket da også er det mest
logiske.

Mvh
David

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-09 14:54

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
> Ved godt at dette indlæg ikke løser problemet, men har skrevet det for
> at fortælle at det altså kan lade sig gøre, hvilket da også er det mest

Computere kan jo godt drille. Nogle gange er der noget, der bare ikke
virker, selv om man ikke kan finde en forklaring. Jeg har aldrig kunnet
få iPhoto til at slette billeder på min iPhone på den måde, men jeg kan
forstå på dig, at det skal virke. Jeg må prøve at slette billederne
enkeltvis og så se, om jeg derefter kan få iPhoto til at slette
billederne efter import, når der ikke er så mange.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-09 15:32

> [...]
> enkeltvis og så se, om jeg derefter kan få iPhoto til at slette
> billederne efter import, når der ikke er så mange.

Jeg har i iPhoto lavet en mappe, jeg kalder iPhonefotos. Når der
synkroniseres, markerer jeg alle billederne i iPhone, hiver dem over i
mappen og siger ja til at slette originalerne i telefonen.

Så tager den dem allesammen på en gang.

M.

Fra : David Schjelde

Dato : 30-01-09 08:12

Henrik Münster skrev:

> [...]
> enkeltvis og så se, om jeg derefter kan få iPhoto til at slette
> billederne efter import, når der ikke er så mange.

Hos mig har den "bare" altid gjort det - altså spurgt mig om jeg ønskede
at slette originalerne efter importen, så jeg kan desværre ikke sige
noget klogt om en snedig indstilling jeg har valgt.

Håber det lykkes for dig!

Mvh
David