MS Windows
briani 27239
administrator rettigheder
Fra : Søren

Dato : 25-01-09 20:22

Hej
Når jeg installere nye pc'er med XP Prof på arbejdet, er jeg ofte ude
for at jeg ikke kan installere programmer, medmindre jeg logger på som
administrator.
Jeg logger på vores domæne på en windows 2003 server.
Hvad gør jeg forkert ?

Søren.

Fra : Henning

Dato : 25-01-09 20:54

On 25 Jan 2009 19:22:24 GMT, Søren <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote:

> [...]
>administrator.
>Jeg logger på vores domæne på en windows 2003 server.

Du har ikke administratorrettigheder.
Højreklik i stedet på installationsfilen og vælg Kør som...

Fra : Søren

Dato : 25-01-09 21:09

> Du har ikke administratorrettigheder.
> Højreklik i stedet på installationsfilen og vælg Kør som...

Kan jeg ændre noget på Serveren eller skal det gøres på den enkelte PC, for
at få de rigtige rettigheder. Jeg kan heller ikke afinstallere programmer og
der er også nogle filer jeg ikke kan slette, hvis jeg er logget på som alm.
bruger.

Søren

Fra : N_B_DK

Dato : 26-01-09 09:46

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote in message

> Kan jeg ændre noget på Serveren eller skal det gøres på den enkelte
> PC,

Ja du skal logge på den lokale maskine, og gøre den pågældende
domænebruger medlem af den lokale administrator gruppe, så virker det.
(eller brugeren skal være medlem af domæne admins, men det kan ikke
anbefales)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-09 23:55

"Søren" <srl_fjerndette@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> administrator.
> Jeg logger på vores domæne på en windows 2003 server.

Formentlig ikke noget. Når man logger på et domæne vil der på
serverprogrammet være mange restriktioner og herunder især med hensyn til at
installere programmer. Er det et program på lokalpc.en eller på serveren
osv. Man kan vel dårligt forvente at få lov til ret meget på et domæne uden
at være administrator. Det er jo meningen med roller/rettigheder, at man
skal styre hvem der kan hvad og hvorfor.

Kurt