BootCamp + Xp
Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 24-01-09 17:53

Hej,
Er træt af langsommeligheden med Vista og XP via VMWare Fusion og har
derfor forsøgt mig med BootCamp. Har fået installeret XP, men mangler
at installere BootCamp drivere til Windows.
Når jeg starter med alt nede og vælger Windows, kommer meddelelsen
"Forkert disk."
Kan altså ikke komme frem til Windows-skrivebordet.
Hvem kan hjælpe?
AXEL

Fra : Per Rønne

Dato : 24-01-09 19:26

Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> wrote:

> [...]
> "Forkert disk."
> Kan altså ikke komme frem til Windows-skrivebordet.

Du skal bruge din Leopard DVD. Boot ind i Windows og sæt derefter
Leopard-DVDen ind, så vil driverne automatisk blive installeret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 25-01-09 00:19

Kære
>Per Erik Rønne
>http://www.RQNNE.dk

Pointen er jo at jeg netop ikke kan boote Windows, idet den siger
DISKFEJL hver gang jeg prøver.
I OSX kan jeg se at hele Windows ligger på harddisken, men der er ikke
nogen af de ca. 20
punkter der hedder app.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-01-09 00:30

> [...]

> DISKFEJL hver gang jeg prøver.
> I OSX kan jeg se at hele Windows ligger på harddisken, men der er ikke

Hvad er den komplette fejl du får .. ordret ..

/thomas

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 25-01-09 14:58

t…
>Hvad er den komplette fejl du får
>.. ordret ..
>
>/thomas
Den komplette fejlmeddelelse er: "DISKFEJL" "Tryk på en tast for
genstart.

Der sker intet ved at trykke på en tast.

Jeg kan ikke komme frem til side 13 i BootCamp vejledningen, hvo
Windopws-partitionen skal
formateres.

Gode råd efterlyses

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-09 15:36

> [...]
> genstart.
>
> Der sker intet ved at trykke på en tast.
>
> Jeg kan ikke komme frem til side 13 i BootCamp vejledningen, hvo

Boot ind i Leoparden.

Fjern Windows-partitionen med BootCamp, og udskriv /hele/ vejledningen
til BootCamp.

Gendan Windows-partitionen, og følg slavisk den udskrevne manual.

Jeg går ud fra at du stadig kan komme ind i Leoparden? Ellers, hold
alt-tasten nede mens du booter; så får du et valg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-01-09 00:31

Axel Ærboe Hansen skrev:

> Når jeg starter med alt nede og vælger Windows, kommer meddelelsen
> "Forkert disk."

Du har glemt at lade installationsprogrammet formattere partitionen...

(Det smider en XP bootdims med ind)

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 25-01-09 00:37

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> skrev:
…Tak for rådet.
Det vil jeg prøve i morgen. Kan godt huske at den spurgte om jeg vil
partitionere, men jeg troede
at det var valgt dengang jeg valgte størrelsen på partitioneringen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-01-09 11:53

> Du har glemt at lade installationsprogrammet formattere partitionen...

Kan anbefale at man printer bootcamp vejl. ud og følger den nøje mens
man installerer Win.

--
Mvh Martin