Apples billigste bærbare computer får
Fra : Steen

Dato : 22-01-09 15:53

Jeg kan sagtens leve tilfreds med "den billige" version af MacBook - og
13" skærmen er rigeligt til mit forbrug, så dette er gode nyheder:
http://beep.tv2.dk/entry.php/id-294256.html

Og hvis man ikke gider klikke på linket, står historien herunder

Apples billigste bærbare computer får boostet hardwaren. Prisen
forbliver den samme.
Apples billigste bærbare computer, den lille MacBook i hvid plast, har
måtte leve med ældre hardware siden introduktionen af de nye bærbare
kreeret fra ét stykke aluminium. Indtil i dag, altså.
Den prisbillige MacBook med 13,3 tomme skærm har fået en ny 2 GHz
processor med en systembus på 1066 MHz. Tidligere var systembussen på
blot 866 MHz.
Der er også blevet plads til dobbelt så meget hukommelse, nu to gigabyte
DDR2 SDRAM. Vigtigst er dog, at bundkort og grafikchip er skiftet ud, så
den noget sløve Intel GMA X3100 grafikchip er blevet erstattet af den
nye Nvidia 9400M, der også er at findes i de nyere MacBooks i aluminium.
Den nye grafikchip forventes at kunne gøre en stor fordel, når Apple
lancerer næste version af deres OS X operativsystem. Firmaet arbejder
nemlig på at ændre koden, så hovedprocessor og grafikchip kan arbejde
sammen om at løse krævende opgaver hurtigere – noget, der ikke er muligt
med det nuværende Mac OSX eller Windows Vista, for den sags skyld.
MacBooken har også fået opgraderet den indbyggede Bluetooth-chip fra
version 2.0 til version 2.1 og det er nu muligt at bestille maskinen med
op til 320GB harddisk.
Den hvide MacBook står i 7.300 kroner og har fem dages leveringstid

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-01-09 16:43

Steen skrev:
> [...]
> måtte leve med ældre hardware siden introduktionen af de nye bærbare
> kreeret fra ét stykke aluminium. Indtil i dag, altså.

Interessant. Jeg troede de ville skifte hele linien med det samme, men
at de ikke kunne lave nok unibodies til det. Det kan de åbenbart stadig
ikke :)

Jeg synes 7300 for det beskrevne er en ok pris.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 16:54

> [...]
> ikke :)
>
> Jeg synes 7300 for det beskrevne er en ok pris.

øh .. der er da masser af unibody macbook's i kanalen ... men der er
åbenbart nogen som bare vil have det så billigt som muligt og er
ligeglade med hvad kabinet de får det i ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-09 19:56

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> :)
>
> Jeg synes 7300 for det beskrevne er en ok pris.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så vidt jeg har læst mig til er det to forskellige fabrikker og
produktlinier der er årsagen. Det er altså en anden fabrik der leverer den
hvide/sorte der har været så stor en success at den fortsætter sin
sejrsgang.
Den har jo også firewire.

MvH
jens

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-09 16:45

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> [...]
> op til 320GB harddisk.
> Den hvide MacBook står i 7.300 kroner og har fem dages leveringstid

Hvornår mon den kommer med indbygget 3G?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 16:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvornår mon den kommer med indbygget 3G?

aldrig ? ikke når det kun er mellem 5 og 10 % af kunderne der
overhovedet vil bruge det ... det er først når det har mass market apeal
at de bygger sådanne features ind ..

/thomas

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-09 17:58

> aldrig ? ikke når det kun er mellem 5 og 10 % af kunderne der
> overhovedet vil bruge det

Alle iPhone-ejere er potentielle brugere. De vil jo blot skulle flytte
SIM-kortet over til MacBooken, når den skal bruges sådan.

Og så naturligvis have et passende telefonprogram installeret på
pågældende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 19:11

> [...]
> SIM-kortet over til MacBooken, når den skal bruges sådan.
>
> Og så naturligvis have et passende telefonprogram installeret på

Eller bedre ... man kan slå remote sim access protocol til iPhonen .. så
slipper man for at pille simkortet ud ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-09 20:12

> Eller bedre ... man kan slå remote sim access protocol til iPhonen .. så
> slipper man for at pille simkortet ud ...

Og hvordan gør man det?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 20:31

> Og hvordan gør man det?

arh .. jeg fik mig formuleret skidt. _Apple_ kunne slå den mulighed til
... det vil også gøre at man kunne bruge sin iPhone i nyere VW biler ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-09 23:15

> arh .. jeg fik mig formuleret skidt. _Apple_ kunne slå den mulighed til

Ja, se det ville naturligvis være smart ... men det hjælper naturligvis
ikke så længe Apple /ikke/ gør det.

Så vi er nødt til at flytte SIM-kortet over til 3G modemet. Desværre har
jeg svært ved at finde et passende program, som netop ville skulle være
et mobiltelefonprogram, ikke noget Skype-agtigt. Husk på
telefonnummeret!

<http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=31271>

> .. det vil også gøre at man kunne bruge sin iPhone i nyere VW biler ....

Men ville alligevel ikke være brugbar i min nye Kildemoes ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 22-01-09 22:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Alle iPhone-ejere er potentielle brugere. De vil jo blot skulle flytte
> SIM-kortet over til MacBooken, når den skal bruges sådan.

Og så skulle Apple miste muligheten til å selge iPhones til dem? Hey...
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-09 23:15

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Og så skulle Apple miste muligheten til å selge iPhones til dem? Hey...

Jeg ser ikke risikoen. Jeg har altid min iPhone på mig, og tager min
MacBook ud af dock'en [og væk fra 23" fladskærm, 4-knaps trackball og
tastatur] når jeg har brug for noget større.

SIM-kortet på MacBook'en ville kun være til de tilfælde, hvor det er
nødvendigt at komme på 3G-nettet fra den, og her betaler jeg altså ikke
for to 3G abonnementer.

I øvrigt ville man for at kunne bruge MacBook som 'smartphone' jo altid
skulle rende rundt med den, tændt og under armen, også på
diskoteksgulvet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 29-01-09 21:16

> [...]

> op til 320GB harddisk.
> Den hvide MacBook står i 7.300 kroner og har fem dages leveringstid

Øj surt show. Min niece havde bestilt for noget tid siden og fik den
gamle model for et par dage siden - den er pakket ud. Og til dem der
undrer sig så er der altså folk der foretrækker den i hvid (og som jeg
synes er rart, har firewire).

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad