hvorfor er Isync så ringe
Fra : jagge

Dato : 22-01-09 15:11

Jeg er noget skuffet over Apples sync muligheder der er sgu ikke meget
bedre end palm.

Jeg har nu fået en 2630 nokia på arbejdspladsen, den gider Apple bare
ikke synce med.... Alle nyere telefoner skulle da bare være
understøttet. SÅ meget for plug and play.

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 15:20

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> ikke synce med.... Alle nyere telefoner skulle da bare være
> understøttet. SÅ meget for plug and play.

Jeg synes ikke man kan klandre Apple for at Nokia laver mærkelige ting
med deres telefoner.

Men der er hjælp fra 3. parts:

<http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_isync_plugins.html>

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-01-09 20:04

> Jeg synes ikke man kan klandre Apple for at Nokia laver mærkelige ting
> [...]

Hvordan fungerer den med Palm-produkter?

Missing Sync for Palm OS dur ikke!!

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-09 19:05

On 2009-01-22 15:10:34 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> ikke synce med.... Alle nyere telefoner skulle da bare være
> understøttet. SÅ meget for plug and play.

Tjek om ikke Nokia har en plugin selv.

NÃ¥r det er sagt tror jeg at telefonproducenterne er ved at droppe lokal
sync mere eller mindre til fordel for activsync, seneste på denne front
er at IBM har annonceret at Domino fremover kommer til at understøtte
active sync.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 19:14

> [...]
> sync mere eller mindre til fordel for activsync, seneste på denne front
> er at IBM har annonceret at Domino fremover kommer til at understøtte

det også 100 gange smartere .. men det er nu de færreste der har en
activesync kapabel server stående ... med mindre man kaster penge efter
en MobileMe konto :)

(thomas

Fra : jagge

Dato : 23-01-09 23:27

> Tjek om ikke Nokia har en plugin selv.

De har de ikke, men jeg fandt et hjemmegjort, som jeg efter mange
repetitioner pludselig kunne få til at funge. Helt stabilt er det ikke

> [...]
> sync mere eller mindre til fordel for activsync, seneste på denne front
> er at IBM har annonceret at Domino fremover kommer til at understøtte

OK hvad er det lige forskellen er ? Er active sync en standard eller et
koncept ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-09 23:32

> [...]
> repetitioner pludselig kunne få til at funge. Helt stabilt er det ikke

> OK hvad er det lige forskellen er ? Er active sync en standard eller et

En defacto standard ... ejet af Microsoft men de giver mulighed for 3.
parts udvilkere at licencere protokollen så de kan implementere den i
hhv. servere og mobile enheder.

<http://en.wikipedia.org/wiki/ActiveSync>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-09 11:39

On 2009-01-23 23:26:56 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> De har de ikke, men jeg fandt et hjemmegjort, som jeg efter mange
> repetitioner pludselig kunne få til at funge. Helt stabilt er det ikke

det er plugin'en den er gal med, skriv en selv.

Selve Isync fejler ikke noget og virker IMHO langt mere stabil end eks
Nokia PC sync.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 25-01-09 15:52

> det er plugin'en den er gal med, skriv en selv.

Ja jeg kan jo også skrive et OS selv, det argument holder ikke rigtig.

> Selve Isync fejler ikke noget og virker IMHO langt mere stabil end eks

Det kan man da ikke sige. Jeg er bare bruger, hvis der blev gjort noget
ud af at vedligeholde en brugervenlig mac oplevelse, så havde de
selvfølgelig folk til at sørge for at allle gængse telefoner på markedet
bare spiller med deres system.

Jeg er som bruger fløjtende ligegyldig med hvem der har "ansvaret" en
producent som er fremme i skoen ville selvfølgelig sørge for at det bare
virker.

MVH

Jakob

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-01-09 16:54

In article <1iu3vqq.qv67pn164s05cN%jagge@noname.invalid>,
jagge@noname.invalid (jagge) wrote:

> [...]
> ud af at vedligeholde en brugervenlig mac oplevelse, så havde de
> selvfølgelig folk til at sørge for at allle gængse telefoner på markedet

Ja, der mangler mange telefoner. Det nemmeste er at købe et færdigt
plugin her:

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_isync_plugins.html

Det koster 9,95 euro for tre licenser (tre forskellige telefoner).

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-09 17:44

On 2009-01-25 16:53:31 +0100, Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> said:

> [...]
>
> http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_isync_plugins.html
>
> Det koster 9,95 euro for tre licenser (tre forskellige telefoner).

Jeg har ikke udelukkende gode erfaringer med produktet.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-09 17:47

On 2009-01-25 15:52:11 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> ud af at vedligeholde en brugervenlig mac oplevelse, så havde de
> selvfølgelig folk til at sørge for at allle gængse telefoner på markedet

Isync er som arkitektur temmelig robust og syncML understøttelsen er fornem.

> Jeg er som bruger fløjtende ligegyldig med hvem der har "ansvaret" en
> producent som er fremme i skoen ville selvfølgelig sørge for at det bare
> virker.

aka telefon producenten. såvel Nokia som Sony releaser jævnligt plugins
til deres telefoner, men som tidligere nævnt lader det til at de er ved
at være trætte af det og istedet satser på active sync.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen