Firefox
Fra : jane

Dato : 22-01-09 18:30

Når jeg instaler Firefox på ny maskine, og gerne will have alle
instillinger og bogmarker in på den nye, hvordan er det så jeg gør,kan ikke
huske det

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Studo

Dato : 22-01-09 18:50

Den Thu, 22 Jan 2009 17:30:21 +0000 skrev jane:

> Når jeg instaler Firefox på ny maskine, og gerne will have alle
> instillinger og bogmarker in på den nye, hvordan er det så jeg gør,kan
> ikke huske det

Du skal have gang i tilføjelserne FEBE, CLEO, Password exporter og OPIE.
Så er det bare at have disse installeret på den gamle, køre dem igennem,
og så får du en XPI (FEBE) der installerer dine extensions. P.e. og OPIE
er til at flytte dine indstillinger og PW.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-09 19:12

Studo wrote:

> Du skal have gang i tilføjelserne FEBE, CLEO, Password exporter og OPIE.

Overflødigt.
Kopier indholdet af mappen med det kryptiske navn (i mit tilfælde
sab3al59.default) fra "/Documents and Settings/Administrator/Application
Data/Mozilla/Firefox/Profiles/sab3al59.default" og ind i mappen med det
kryptiske navn på den nye maskine. Så er alle extensions også med.

Jesper Poulsen

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 19:29

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Data/Mozilla/Firefox/Profiles/sab3al59.default" og ind i mappen med det
> kryptiske navn på den nye maskine. Så er alle extensions også med.

tag og sig mig er jeres meddelelse fra Studo og Jesper helt ulæselig ??

hvis ikke hvad kan der så være galt med min maskine

Hanne/ som bruger sunsite

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-01-09 19:38

Hm skrev:

>tag og sig mig er jeres meddelelse fra Studo og Jesper helt ulæselig ??

nej

>hvis ikke hvad kan der så være galt med min maskine

Din newsreader har åbenbart et problem med at afkode meddelelser der
bruger Content-Type: text/plain; charset=UTF-8

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 22-01-09 19:35

"Hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> tag og sig mig er jeres meddelelse fra Studo og Jesper helt ulæselig ??
>
> hvis ikke hvad kan der så være galt med min maskine

Kig i din OE opsætning:

Funktioner-> Indstillinger-> Læsning->Internationale Indstillinger

og fjern flueben i "Brug standardtegnsættet til alle indgående
meddelelser".

--
Carl

Fra : Hm

Dato : 22-01-09 22:13

--
> Carl

Tak, sikke flot det blev.

Hanne/ som lærte lidt igen

Fra : Carl Drud

Dato : 22-01-09 19:05

Studo <rekvalmer@googlepost.kom> writes:

> [...]
> og så får du en XPI (FEBE) der installerer dine extensions. P.e. og OPIE
> er til at flytte dine indstillinger og PW.

Er det nemmmere at kopiere profilmappen over på den nye computer.

--
Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-01-09 19:26

Carl Drud skrev:

>Er det nemmmere at kopiere profilmappen over på den nye computer.

Ja det er meget nemmere at flytte profilmappen.

skulle der mangle et "end" i teksten vil jeg sige "nej"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-09 19:09

jane skrev:
> Når jeg instaler Firefox på ny maskine, og gerne will have alle
> instillinger og bogmarker in på den nye, hvordan er det så jeg gør,kan ikke
> huske det

Studo nævner nogle programmer til det, men det kan også
gøres manuelt:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Kopier_profil
Den manuelle metode klare det hele i ét hug, altså både
indstillinger, bogmærker, adgangskoder historik osv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Per

Dato : 22-01-09 19:12

jane wrote:
> Når jeg instaler Firefox på ny maskine, og gerne will have alle
> instillinger og bogmarker in på den nye, hvordan er det så jeg
> gør,kan ikke huske det

Du skal bare kopiere en mappe fra den gamle til den nye PC.

Først skal du indstille din mappevisning til "vis skjulte filer og mapper" -
ellers kan du ikke se nedenstående sti.

Så skal du finde mappen hvor bogmærker og indstillingerne ligger.

Her hos mig på Vista er stien:

C drevet - Brugere - Per - AppData - Roaming - Mozilla - Firefox -
Profiles - iq3tnpfa.default

Den der hedder iq3tnpfa.default, skal du bare kopiere over på den nye
computer - så kører den igen med samme indstillinger og addons mv. som på
den gamle

*/ Per