Hvad kan jeg fange i Roskilde fjord?
Fra : Vivet

Dato : 27-07-01 16:22

Hej gruppe,

Da jeg er helt nybegynder med hensyn til fiskeri, og ikke ved en dutfis om
hvad og hvordan man gør, er det vel nærliggende at spørge her...
Skal en tur til Roskilde fjord her i weekenden, og har mulighed for at komme
med en lille jolle ud på vandet!
Men... hvad kan jeg fange, og med hvad skal jeg fange det?
Min fiskestang er en son 210M 7´ (214cm) Lure Wt: 10~30gr...
Håber på en hurtigt svar, da jeg snart skal afsted..
På forhånd tusinde tak

Venlig hilsen Thomas.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 27-07-01 21:27

hvad tid tager i ud, og hvor skal i hen ?
jeg vil gætte på at en ørred eller en sommertorsk burde være muligt i de
tidlige eller sene timer.

Evt. en vildtfaren hornfisk (meget lille chance) ellers kan i nok gå efter
fladfisk.

Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-07-01 23:24

Tom Nielsen wrote:

> hvad tid tager i ud, og hvor skal i hen ?
> jeg vil gætte på at en ørred eller en sommertorsk burde være muligt i de
> tidlige eller sene timer.

Vandet er nok så varmt, at de fleste havørreder er trukket ud i Kategat,
og torsk er der ikke i selve Roskilde Fjord, de kan dog fanges helt oppe
i renden hvor Roskilde Fjord og Isefjorden munder ud i Kategat.

> Evt. en vildtfaren hornfisk (meget lille chance) ellers kan i nok gå efter
> fladfisk.

Der er masser af hornfisk i Roskilde Fjord, de kan bedst fiskes fra det
skumrer og hele natten, men det oplyste grej er nok lige en tak for
kraftig, til hornfisk.

Der er også gode mulighedder for at mede ål i Roskilde Fjord.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Vivet

Dato : 29-07-01 16:10

Tak for svarene...
Vi er kommet hjem, og det med 4 rødspætter og 2 skrubber.
Næste gang vil jeg prøve efter de Hornfisk. Hvor langt hen på efteråret er
de stadig til at finde i fjorden?