Explorer 7.0 crasher og hænger
Fra : Janner

Dato : 21-01-09 15:08

Kære læsere,

Har fået et problem med min ellers gode PC.
Systemet er Win XP pro med Explorer 7.0 virus software osv. osv. og færdes
ikke på mistænksomme sider der kan give snavs ...... Men så alligevel i tide
og utide hænger explorer og afsluttes med denne fejl meddelse:

szAppName : iexplore.exe szAppVer : 7.0.6000.16762 szModName :
hungapp
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000

Har søgt på google og fundet 117 emner om problemer men ikke noget der for
mig er hånd gribeligt.

Så gode ideer modtages.

Skal siges at det er en firma pc og vores (host host kompetente IT afdeling)
foreslår blot jeg får installeret min pc forfra .. OG det har jeg bestemt
ikke lyst til da det er et træls stykke arbejde med alle ens gamle settings
filer osv. osv.

På forhånd tak

/Jan

Fra : Knud Erik

Dato : 21-01-09 15:39

"Janner" <notvalid@notvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> afdeling) foreslår blot jeg får installeret min pc forfra .. OG det har
> jeg bestemt ikke lyst til da det er et træls stykke arbejde med alle ens

Hej
Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:
http://www.ctrlaltdel.dk/programmer/iereg.zip

Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE
Måske den kan klare det.

Du kan også prøve at tjekke systemfilerne.
I "Kør" skriver du sfc /scannow - bemærk mellemrum efter sfc
Du skal indsætte din XP-cd i drevet - så bliver systemfilerne tjekket

Ellers er der jo også den mulighed at geninstallere IE7.
Har du installeret SP3 efter IE7, skal du muligvis afinstallere SP3
før du kan afinstallere/geninstallere IE7

Knud Erik

Fra : Janner

Dato : 22-01-09 08:19

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du installeret SP3 efter IE7, skal du muligvis afinstallere SP3
> før du kan afinstallere/geninstallere IE7

Ingen af ovenstående løsninger klarede problemet desværre !

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-01-09 00:42

Janner skrev:

> har jeg bestemt ikke lyst til da det er et træls stykke arbejde med
> alle ens gamle settings filer osv. osv.

*Hvis* det alligevel en dag skulle blive nødvendigt så brug "Guiden:
overførsel af filer og indstillinger" som ligger i XP.
Hans
www.zofiaoghans.dk